Jump to content

ny båt, GH 11 LS :D


Noflow

Recommended Posts

hmm... kanskje 3 motorer hadde vært noe ja :)

 

men noen som vet om det er 3-kabel kontakt eller 5-kabel kontakt på tohatsuen min? tenker på turteller nå!

 

sto; 3-kabel kontakt (omc)

5-kabel kontakt (mariner mercury)

 

og siden mercury har noen motorer som er identiske med tohatsu burde vel 5-kabel kontakten passe?

Link to post
Share on other sites

På min 2004 Tohatsu 25 hk er det en 5-pin kontakt. Tror sikkert den er lik på de fleste. Hvis du har "Owners Manual" finner du det der. Ellers kan du se på kontakten på din motor. Er det 5-pin, kan du koble til turteller. :yesnod:

 

jippi :sailing:

 

da tohatsuene har vært helt like siden 80tallet en gang så er det nok sikkert det jeg har :)

 

tok forresten båten av hengeren i dag, skal bunnsmøre når det blir varmere i lufta

 

takker chagall :seeya:

Redigert av dal-z (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, ser ut som du kan heise motoren noen cm. Hvis du er opptatt av å få flest mulig knop, bør kav. plata flukte med laveste punkt på akterspeilet eller 1-2 cm over. :yesnod:

 

 

propellakselen skal være 1-2cm under bunnen på båten for maks fart.. kav plata mi er i allefall 20cm over bunnen på båtene

 

ser ut som du har fått en skikkelig båt du kan få det morro med..

 

Eika

Redigert av Gladiator (see edit history)
Link to post
Share on other sites

propellakselen skal være 1-2cm under bunnen på båten for maks fart.. kav plata mi er i allefall 20cm over bunnen på båtene

 

ser ut som du har fått en skikkelig båt du kan få det morro med..

 

Eika

 

1-2 cm under faktisk.. har alltid hørt at det skal være likt eller 1-2 cm over jeg, men det kan vel stemme at det skal være 1-2 under.

 

jaja, tenker jeg skal få hatt det morsomt her, men tror jeg ikke kommer til å ha båten så veldig lenge, får nok lyst på noe raskere...

Link to post
Share on other sites

Syntes 20 cm over bunnen var mye,men så lenge motoren får kjøling går det vel bra.? Virker som du har erfaring med dette. :wink:

 

jo mer av undervannshuset som er nedi jo mer motstand får du.. så lenge motoren får kjøling og man har en propell som får tak så høyt i vannet så er det bare vellstand

 

Dal-Z jeg ville ikke solgt den båten der med det første.. 30knop er fort nok for en 14åring og du kommer til og få hoppa mer enn nok med den båten der og det er plass til flere enn deg selv

Link to post
Share on other sites

Her er det snakk om poltallet på ladespolen i påhengsmotoren. Hva dette er i din motor vet jeg dessverre ikke. Men normalt vil en skjønne hva som er rett instilling når man prøver siden feil innstilling vil gi så store feil turtallet (særlig mellom 4 og 6).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...