Jump to content

Små båter med for store motorer!


HMS Lynet

Recommended Posts

Hei hei, jeg lurer litt på om dere noen gang har hørt om en Pioner 235 / 8 med mere enn 6hk, hadde selv en me 6hk når jeg gikk på u-skole for en 10 års tid siden. Planet lett me 2 personer, og vi drog til og med vanski me den, ganske imponerende. viste heller aldri skremmende tendenser, husker jeg ville prøve me 9.9/15hk. men fikk aldri prøvd dette.

 

Nå ska jeg prøve noe litt voldsomt med en Pioner 325, kjøpte denne og mariner 25hk 98mod for 6000 kr i fjor sommer hehe! (røverkjøp)

den hadde lagt på land i 4 år, og selger var ikke ivrig etter å få solgt den. så den ble min for 6 lapper, motoren er strøken!

 

Båten er annbefalt til 15hk, men tar lett 25hk. morro båt, testet den et par ganger sist sommer. starter på første og går fort, aner ikke hvor mange knop. men sikkert rundt 30 knop.

 

Og nå har jeg da bestilt en 40hk tohatsu 2 takter, sikker ikke så mange igjen av dem her i landet nå, i å med at dem ikke er lovlig å impotere lengere.

 

Så jeg er ganske ivrig til å få testa den båten 125kg med 40hk! får bare håpe at den ikke blir vinglete eller enda verre synker hehe, motoren veier bare 30 kg mer enn 25hk så det blir vel fint.

 

det jeg lurte på er vel om noen har hørt om pioner 325 /11 sport me 40hk eller mere!

Link to post
Share on other sites

Og nå har jeg da bestilt en 40hk tohatsu 2 takter, sikker ikke så mange igjen av dem her i landet nå, i å med at dem ikke er lovlig å impotere lengere.

Så jeg er ganske ivrig til å få testa den båten 125kg med 40hk! får bare håpe at den ikke blir vinglete eller enda verre synker hehe, motoren veier bare 30 kg mer enn 25hk så det blir vel fint.

det jeg lurte på er vel om noen har hørt om pioner 325 /11 sport me 40hk eller mere!

 

Hei, `HMS Lynet`, her bør du være forsiktig. Mener en 40 hk Tohatsu 2- takt veier ca: 65 kg. Det er omtrent halve vekten av båten. :nono: Mener å huske at Pioner 325 ikke er anbefalt for mer enn 15 hk.

Som svar på ditt spørsmål, har jeg aldri hørt om noen som har hatt 40 hk på denne båten. Husk redningsvest og ledsagerbåt. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg og en kamerat prøvde engang en gammel pioneer 6 fot med en 10 hk Mercury. Var ikke lett å få fart på fordi akterspeilet var alt for dårlig (tror den var beregnet for maks 4 hk). Motoren forsvant jo nesten under båten så jeg måtte holde den igjen. Vi ble litt beskymret for å miste motoren så vi bant den godt fast. Så var det utpå å prøve igjen og la det stå til ....... fikk den opp og skal si deg det gikk unna :yesnod: Gikk noe helt j.......

Morro men ikke helt trygt.....

Link to post
Share on other sites

stiller meg litt skeptisk til den der, synst det ser ut som en mariner logo på den motoren

Da ser du dårlig :wink: , kan tydelig se at det er en johnson som sitter på hekken av den, kan ikke si nøyaktig størrelse men kan si at den er minst 60hk, så da er det vel sannsynlig at det sant at det er en 75hk

Link to post
Share on other sites

overmotorisering er veldig morsomt :yesnod:

GH 11 og musling båtene er båter som er ekstra morsome og over motorisere

det er ikke lenge siden det lå en 14 fot musling til salgs med 90 hk han garanterte over 50 knop

den var det riktig nok heis på men da begyner det å gå fort i liten båt

Link to post
Share on other sites

det er ikke lenge siden det lå en 14 fot musling til salgs med 90 hk han garanterte over 50 knop

den var det riktig nok heis på men da begyner det å gå fort i liten båt

 

musling_430_med_omc_v6_140_crossflow.jpg

 

musling_14m140hk02.jpg

 

finnes med større enn 90 hk, her med 140!

 

her er en 370 med 70 hk yamaha!

 

musling_3703.jpg

 

musling_3702.jpg

Link to post
Share on other sites

litt mer!

 

hurricane 470 med 175 hk yam.

 

6315ri8.jpg

 

og til alle dere som prater om den pioneren...

 

normal_bilde064.jpg

 

pioner_325_m_75_hk_johnson.jpg

 

ikke overmotorisert... men har jo 2 x 9,9

 

offshore2_13015f.jpg

 

kan kalle det her overmotorisert, da det er ett bord!

 

redneck9.jpg

 

samme som den cat'en i sta med 2 x 9,9, men her er det 2 x 25!

 

thumbnail2.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...