Jump to content

Små båter med for store motorer!


HMS Lynet

Recommended Posts

Her er en liten båt med stor motor. Det er en kar i kristiansand som har bygd den.

Musling 12fot med godt og vel 300hk vannjett.

Nå har han fått tunet den inn ganske greit slik at den driver ikke og hopper lenger.

Det ser dere i den siste videoen.

Det er helt klart ganske værst dette her ja :thumbsup:

 

http://www.youtube.com/user/Trondsenti#p/u/7/PrPDrN2JRY4

 

http://www.youtube.com/user/Trondsenti#p/u/0/aS5-d5AkKxI

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

er dette den jetling som er bygget på sørlandet?

 

Det er det. Den begynner virkelig å bli finslipt nå. En skikkelig kjøremaskin. Han vet hva han holder på med :thumbsup:

 

vet det er en prosjekttråd på båtportalen om en slik en.. men kommer ikke inn der..

 

Det er et relativt utbredt problem. Jeg kommer heller ikke inn med IE8 på den andre maskinen min, men med firefox går det greit.

Lykkelig Dracoeier ^_^

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Det er et relativt utbredt problem. Jeg kommer heller ikke inn med IE8 på den andre maskinen min, men med firefox går det greit.

Funker med Opera også

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

DENNE så litt gøy ut.

Askeladden 475 godkjent for 60 hk :wink:

 

83_642842138_xl.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Tror dere en With 10 fot hadde tålt 25 hk 2 takter?

 

Ja det gjør den uten problemer.

 

Vi hadde en 10 fot (dromedille) med 28 hk suzuki. Gikk veldig greit det. Imivlertid valgte vi å lage til sittepute i bunn for å få lavest mulig tungdepunkt, da vi brukte denne til å hoppe høyest mulig på bølgene...

Link to post
Share on other sites

Vår Zyclone 21" 200XS, målt her til 70,9 knop

 

Går så det suser her - men denne fyller ikke kriteriene , den ligger alt for fint og stabilt i vannet og de 2 ombord ser langt fra vettskremte ut :lol:

 

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Tror dere en With 10 fot hadde tålt 25 hk 2 takter?

 

9.9 blir nok litt kjedelig, så må ta litt godt når e først skal ha en båt som går fortere en 8 knop

 

Ikke noe problem, hadde sete på dørk pg styrekonsoll i midten...

 

 

må jo ha gått noe så¨ jevlig! vet du hvor fort de gikk og om den trengte noe ombyggnig . Tenker på forsterkning av ditt og datt.

 

Når e tenker meg om, så har e en 3syl yamaha i deler en eller annen plassconfused.gif hmmmmm

 

Noe jævlig gikk det ikke men akset greit og var lette å hoppe med... Farten var nok ikke mye mer enn 30-35knop vil jeg tro... Var ikke så mye propeller å velge mellom så det ble oftest en standard aluprop om ble benyttet...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...