Jump to content

Små båter med for store motorer!


HMS Lynet

Recommended Posts

  • 6 måneder senere...

Er denne tråden reservert for påhengs båter?

 

 

Her er gamle snekka mi.

Legg merke til Radice Scewback propellen med 19" i diameter og 21 i stigning.

Vet jeg kommer til å savne toppfarta og overraskelsesmomentet i den.

 

IMAGE_532.jpg

 

 

Sånn så hekksjøen ut når jeg ga jernet og klarte 26 knop med tom båt, og fulle tanker.

Originalt hadde den 33 hk, men denne hadde 140 HK.

 

IMAGE_605.jpg

 

 

Jeg har veldig lyst til å bytte motor i den jeg har nå...men skal prøve en sommer med 18 knop i toppfart/brøytefart i Master 820... :eek:

 

Sannsynligvis kommer det en Volvo 158/165 hk på finn.no til neste høst! :yesnod:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

En kamerat hadde for nermere 25 år siden en av de gamle pioner sport eller om den heter junior.Iallefall den lille med dekk og vindsjerm.Den er vel på 8 fot tror jeg.Den var påmontert en av de gedigne rekke sekserene til mariner på 60 hk.Det gikk noe helt jævelig men det var takket være gamlemotoren som lå under dekk som ballast,en 28 hk mariner.

Det så virkelig ut som en påhenger med flytetank.

Men båten var helt vridd etter den sommeren og ble dermed kastet.

Noe våre venner i uniform og blålys satte stor pris på.hehe

Link to post
Share on other sites

shakespeare.jpg

 

Vi har en 14ft Shakespeare Clubman med Mercury 115hk Inline6 fra 1988 som gjør ca. 55 knop. Kjører Mercury Laser II 13,5 x 26P stålpropell med labfinish! Går helt greit iflg. ungene... :thumbsup:

 

Har også en nybygd With 265 Dromedille på gang...er i støpen nå, som skal besmykkes med en Mercury 15hk fra 1994. Motoren ble hentet i går, og har kun 3(!) driftstimer totalt! Èn eier siden 1996 (overligger), og motoren er 100% som ny! Blir spennende å hvorden den vil fungere som slepejolle til seilbåten, hehe... :thumbsup:

 

Ønsker alle en fin påske på sjøen! :sailing:

Redigert av Fregata1958 (see edit history)

1958 36ft Mahogny Nordisk Krysser 5 1/2 Seilbåt + Nanni Diesel 14hk

1958 20ft Mahogny Westin Snekke + Albin 0-11 6hk

1958 17ft Mahogny VKV 48 Kajakk

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...