Fanafjord Svart 9.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2008 Jeg visste jo at de fleste båter har motor. Men nå har jeg altså lært at det også finnes motor med båt. Likte forresten bordet med påhengsen. den var virkelig orginalt. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
roaldbj Svart 9.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2008 Mange båter meg kraftige påhengere. Her en fra Lillestrømmessa 2008. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 9.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2008 Jeg visste jo at de fleste båter har motor. Men nå har jeg altså lært at det også finnes motor med båt.Motor med flyteelement mente du vel? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
ivar Svart 9.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2008 (redigert) Var en test av joller i ViMenn Båt for noen år siden , der bl.a GH11 og Pioner 325 var med. Testerne mente iallefall at 325 burde tåle en god del mer motor enn 15hk som den var godkjent for. (Men de tenkte sikkert ikke på 75hk...:D ) Han piloten så forresten ut til å ha nok å gjøre med å holde den stabil, virket ganske urolig. Er vel Eivind Amble som har konstruert 325, han har jo en viss peiling. Har ellers sett en GH10 m/ 40hk, sikkert interessant det også. Har kjørt Musling 430 med 60hk, noe den takler veldig bra. Den på bildene over med 140hk (140hk målt på veiv, tilsvarer sikkert 115hk målt på dagens måte) er gps målt til 56knop mener jeg det var, snitt av 2veis måling Redigert 9.Mars.2008 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lingefan Svart 9.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2008 GH 11 med 70hk må være det villeste jeg har sett på GH11. Kan da umulig gå bra og sunt i sjøen? Akterspeilet må nok også være mektig forsterket ja.. Har selv GH 11 de luxe (lik den på bildet) med 30hk Mercury og da er det allerede 10hk for mye, men båten blir veldig livlig og etter min mening passer motoren perfekt til den lille båten. Riktig tilt og det er ikke mye som er i vannet i 33-34 knop. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
HMS Lynet Svart 9.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2008 http://www.seaking.no/seaking_jolle.htm sea king 360 var rå da! ser jo ut som en liten daycruiser hehe, greier sikkert mere en 30 hk den og :P Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 10.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2008 17 fot og 220+ hk Sitér dette innlegget Link to post
Jon B Svart 11.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2008 Hadde 10 fot With med 40 hk Yamaha for nesten 30 år siden. Mitt motto er: Tör du å gi full gass har du for liten motor. Jon B Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 finnes med større enn 90 hk, her med 140! Den er det en på forumet her som eier Her er det noen som har prøvd seg med en slik motor i 120 hk versjon på en 11 fots aluminiumsbåt. Båten her Og her prøver de den Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Sjarkens venn Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Grøss! Det må da være et rent nervepress å være ombord i disse "farkostene". Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Det der så rimelig anstrengende ut Men jeg tror nok de hadde oppnådd noe mer ved å trimme motoren litt inn... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Noflow Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 men det blir vel en helt annen opplevelse med så høyt tiltet motor :) Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Mye rart fra Sverige også Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 lingebåter ja... det er noe for seg selv, ulv i fåreklær Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Denne synes jeg var fin Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 men det blir vel en helt annen opplevelse med så høyt tiltet motorJa hvis båten har skrog til det Men det hadde ikke denne. For meg så det der rett og slett bare slitsomt ut. Ikke et snev av moro en gang. Men de Lingebåtene så skikkelig moro ut Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
RonnyB Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Syntes ikke denne skulle hatt noe mindre jeg! Sitér dette innlegget Ronny Blørstad 90990434 http://www.ksmv.no/historie.htm Link to post
Noflow Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 var ikke det en dopsmuglerbåt? 60 knop full av dop, ble visstnok tatt med mange kilo dop ombord så vidt jeg husker... var i hvertfall mye, noen som vet hvor mye? Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Jeg mener at den RIB'en med 8X250 hk er helt idiotisk med mindre man BARE er ute etter oppmerksomhet. Men disse Fjordlingene fra Sverige så faktisk kult ut. De gikk fint, fort og stilfullt. Gamle båter som passerer det meste av dagens moderne båter. En kompis hadde for 2 sesonger siden en Hurricane 370 med Yamaha 40hk og cleaverpropell. Den stoppet på 53 GPS knop. Det var en helt hysterisk opplevelse å sitte på http://www.baatportalen.net/baatportalen/f...e_forum_176.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Ilvi Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 Skjønner jo at noen er opptatt av ekstrem fart på sjøen, tenker på Ludvik i Flåklypa, detta er farlig. Har selv 300 hk, men får bar 10 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 De Fjordlingene er fantastiske rett og slett. Hadde dog nøyd meg med 150-200hk på en Fjordling. Vi hadde 115hk på Fjordling 17 før og den gikk i 40 knop. Man merket at skroget ikke synes det var noe fort å kjøre i 40 knop og den skrek etter mer. Hvor fort går den båten med 8stk 250 hestere? Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
power Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 (redigert) 59,3Knop er mye på en slik båt Yamaha mot Evinrude Redigert 16.Mars.2008 av power (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 dorlig evinrude reklame Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
chagall Svart 16.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2008 (redigert) dorlig evinrude reklame Hei, syntes dette var god reklame for Evinrude. p.s. Den var jo best. Redigert 17.Mars.2008 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.