Bårdp Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Ikke helt sikker på størrelsen men noen stor båt var det ikke. Link to post
glalaks Svart 7.August.2017 Link til dette innlegget Svart 7.August.2017 https://www.finn.no/99727158 Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kawanor Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Christina 3 skrev On 8.3.2008 at 15.46: Jeg og en kamerat prøvde engang en gammel pioneer 6 fot med en 10 hk Mercury. Var ikke lett å få fart på fordi akterspeilet var alt for dårlig (tror den var beregnet for maks 4 hk). Motoren forsvant jo nesten under båten så jeg måtte holde den igjen. Vi ble litt beskymret for å miste motoren så vi bant den godt fast. Så var det utpå å prøve igjen og la det stå til ....... fikk den opp og skal si deg det gikk unna Gikk noe helt j....... Morro men ikke helt trygt..... Musling 430. Ser gøy ut med små båter med lit mer HK Link to post
Guest Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Kaftein skrev On 10.3.2008 at 7.32: 17 fot og 220+ hk Ohhhhh, gamle båten min jo. Savner denne :( 18fot med 220-230hk, 84knop Link to post
Kawanor Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 Eika skrev Just now: Ohhhhh, gamle båten min jo. Savner denne :( 18fot med 220-230hk, 84knop Kjempe fin. Og tøff båt Link to post
Kawanor Svart 11.September.2019 Link til dette innlegget Svart 11.September.2019 hekta på båt skrev On 9.3.2008 at 12.09: overmotorisering er veldig morsomt GH 11 og musling båtene er båter som er ekstra morsome og over motorisere det er ikke lenge siden det lå en 14 fot musling til salgs med 90 hk han garanterte over 50 knop den var det riktig nok heis på men da begyner det å gå fort i liten båt Link to post
Teerex Svart 10.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2019 (redigert) 17-foter med 250 E-tec XL stamme... Til salgs på facebook. Redigert 10.Oktober.2019 av Teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Guest Svart 10.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2019 Den ligger nok tungt i vannet og er fæl å kjøre. 0-50knop burde gå unna da Link to post
Teerex Svart 10.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2019 (redigert) Tipper den egentlig er ganske ubrukelig, og hadde nok vært nesten like rask med 150 hk på. Og mye sikrere og mere praktisk Redigert 10.Oktober.2019 av Teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
janet Svart 10.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2019 Teerex skrev for 3 timer siden: Tipper den egentlig er ganske ubrukelig, og hadde nok vært nesten like rask med 150 hk på. Og mye sikrere og mere praktisk 10,13 m lang båt, ca 500 kg, med Toyota 1UZ, ca 60 knop V8 rules. Link to post
janet Svart 10.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2019 motoren over er en 4000 cc V8 bensin, lettmetall motor, ca 260 hp, naturpuster til samme båt er det også en 4500 cc V8 diesel (Toyota 1VD), twin turbo, ca 260 hp, men mega dreiemoment tar snøtt 3 timer å bytte motor, diesel for lengre turer bensin for gøy i nærområdet V8 rules. Link to post
glalaks Svart 13.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2019 Teerex skrev On 10.10.2019 at 3.16: 17-foter med 250 E-tec XL stamme... Til salgs på facebook. Den er faktisk godkjent for 250 hk.. så ikke overmotorisert sånn sett? Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Teerex Svart 13.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2019 Godkjent for 250 hk? hehe... javisst Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 14.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2019 Sorry. Var bilde av motormerket og ikke båtens godkjenning det var bilde av?? Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Guest Svart 14.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2019 Denne har litt motor da. 18fot med 175/200. Morsom sak jeg har endel timer i Link to post
Guest Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 Denne passer fint inn her. 14fot med 255hk https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=63712084 Link to post
Grand Banks jr Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 @Eika, Musling 14 med 255 hk? Jeg trodde 75 hk var mye på den jeg... Det morsomme er at den ikke ser spesielt rask ut, så det må jo være moro å komme opp ved siden av en båt i rask plan (40 knop) og så bare dra på.... Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Guest Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 75hk er akuratt passe det. 115hk er mye, da gjør de jo 55-60knop. Så de påståtte 65 til selger imponerer ikke kjempe mye. Med engang man ser den, så skjønner man at det der er rimelig spesielle og ombygde greier Bedre når man kjører med en liten etec bakpå og de med båter som gjør 40-45knop ikke klarer å kjøre ifra den lille jolla med noe som ser ut som 25hk :p Har en sånn episode i sommer, "kappa" med en Draco oceancraft med 150Ho bakpå, han kom bort og har helt vill i blikket og lurte på hva faen som var greia med jolla mi, han hadde trimma opp og ned i jakta på den siste halve knopen, men allikevel fikk han ikle tatt meg med mer enn 500m på 10nm. "Åhhh kappa vi? Da skulle jeg jo gitt full fart" Link to post
Teerex Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 (redigert) Eika skrev 32 minutter siden: 75hk er akuratt passe det. 115hk er mye, da gjør de jo 55-60knop. Så de påståtte 65 til selger imponerer ikke kjempe mye. Med engang man ser den, så skjønner man at det der er rimelig spesielle og ombygde greier Bedre når man kjører med en liten etec bakpå og de med båter som gjør 40-45knop ikke klarer å kjøre ifra den lille jolla med noe som ser ut som 25hk :p Har en sånn episode i sommer, "kappa" med en Draco oceancraft med 150Ho bakpå, han kom bort og har helt vill i blikket og lurte på hva faen som var greia med jolla mi, han hadde trimma opp og ned i jakta på den siste halve knopen, men allikevel fikk han ikle tatt meg med mer enn 500m på 10nm. "Åhhh kappa vi? Da skulle jeg jo gitt full fart" Husk at dette er et vannjetaggregat fra en vannscooter. Og vannscootere har ikke større toppfart enn 65 knop uansett. Begrensninger ligger i impelleren, samt overenskomst blant produsentene om at de ikke skal gå raskere. Dessuten begynner det å bli vanskelig for vannjeten å suge inn nok vann i så høye hastigheter. Alt er altså som normalt og forventet Akselerasjonen er nok derimot ganske hinsides. Redigert 15.Oktober.2019 av Teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
ivar Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 .. og så vil jeg anta at denne er mer kjørbar i denne farta enn en propelldrevet ..? Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 (redigert) Det vet jeg, har kjørt masse gtr215(59gps knop) og rxp300(63gps knop), er ikke store forskjellen på de 2 der. Skulle i allefall IKKE tru det var 85hk i forskjell. Men vannjet er den minst effektive måten som fremdrift da. Hadde man satt en strak aksel med cleaver bakpå og ett skikkeligt ror så hadde det blitt mye mer fart https://youtu.be/zHdrg3mYSgk Redigert 15.Oktober.2019 av Guest (see edit history) Link to post
Guest Svart 15.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2019 (redigert) ivar skrev 35 minutter siden: .. og så vil jeg anta at denne er mer kjørbar i denne farta enn en propelldrevet ..? Den er nok mye mer lettkjørt på toppfart enn med propell. ALLE kan jo kjøre fort med vannjet, hold bånngass i 5sec så har man rundt 60knop. Der er også endel av grunnen til at jeg er lei vannscooter, det er så enkelt å kjøre, null utfordring. Men jeg vedder en 500lapp på at jeg hadde kjørt ifra jetlingen i 1m sjø, med muslingen min med "40" etec bakpå. 13,5" propell som ikke er avhengig at skroget er nede i vannet for og få fremdrift, har sine fordeler Men hvis begge begynner på 0knop, så har han nok 60 allerede før jeg har 10knop. Redigert 15.Oktober.2019 av Guest (see edit history) Link to post
andk Svart 18.Oktober.2019 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2019 Denne går vel noe grusomt: https://www.finn.no/160660253 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn