Jump to content

Røyksundkanalen, Bømlo, Hordaland


EMILIAN

Recommended Posts

Ta turen da vel...

Var der i går. Tydligvis samtidig med Dere (så båten din og tenkte tanken på hvem det kunne være :smiley: ) Fikk omsider strøm på kaien men synes kr 200 er nok i avgift (m/eller uten strøm)

 

Til andre med seilbåt så tviler jeg på at dybden ved bryggene er 2-4 meter slik Havneguiden 3 opplyser. Tror nok at det var bare flaks som gjorde at jeg ikke gikk meg på en mudderhaug ved de nordligste bryggebassenget.

 

Men at det er en perle er det ikke tvil om. Håper betjeningen i fremtiden vil påpeke slik oppførsel som ble vist fra 3 stk båter. I alle fall synes mine barn lite om fulle mannfolk som pisser fra flybridge kl 1900 :nonod:

Link to post
Share on other sites

Vel. Å stå på flybridgen å pisse synlig er vel litt over streken. Ellers var de ikke dei som var verst. Men dophodene som lå inforbi oss. Alt dei fant på. Nå er det på plass trampoline på sjøen også. Ligger nå 13-14 båter her.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Var innom sist helg....eller var det helgen før....?ingen støt der da. Bra det er oppe å går nå. Mange som må ha litt støt vettu....gamle kjøleskap som tømmer batteria på 12timer :nonod:

 

Var det 200 pr døgn inkl støt?! det var da jævlig....

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Kjellsea: Lå der eg da du tok bildet. Lå innforbi den båten heilt til venstre i bildet. Ble forøvrig forelsket i den Rodman 44 som ligger litt til høgre i bildet. Vart kjent med eigarane og da er faktisk gamle eigar til min båt.

 

Var også ombord i Storebro 50 som ligger der. Jøsses for ein båt da. bare 11 mill,-

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Har ligget et par dager i Røyksundkanalen nå og kost oss godt med rundt 30 grader i luften og 23-24 grader i sjøen ute ved flytebryggene :cool: Relativt få båter men nå i kveld tetter det seg litt til men fremdeles langt fra fullt.

 

Status er, som andre har nevnt, som i fjor, ingen nevneverdige endringer. Havneavgift er i år veldig enkel: kr 200 pr døgn inkludert strøm og vann uavhengig av båtstørrelse. Hadde en veldig kort prat med han som driver stedet og på spørsmål om han fikk det til å gå rundt var svaret at "Det det, ellers blir hele anlegget revet og solgt som hyttetomter før neste sesong". Han takket for støtten, både den verbale og havneavgiften, og hastet videre.

 

Oppfordringen til alle dere som setter pris på anlegget må bli å ta turen innom og legg igjen litt penger der. Alternativet er at det hele blir privatisert og da mister vi en perle av en båtplass :smash:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Var nede og snakka med eieren for tilby hjelp, såg ikkje så kjekt ut men slik båten låg no helt på sida er det nok berre å vente på floa.

Han har nok gått på feil side på stanga ja men det er det mange som har klart før han.

Såg dei fikk besøk av politiet og no utan at eg tror det hjelper, tror ikkje dei finner noe av interesse på det mannskapet, virker så ok folk som kun har vert uheldige.

Link to post
Share on other sites

Ligger her i natt, status på stedet er som forrige sesong, alltid like spennende med støm og vann.

Har stukket innom her de siste 10 - 15 årene og det kan kun gå en vei, bli bedre..........

200,- for natten er ikke en uting selv om fasiltetene er noe under pari, de trenger pengene for å drive stedet og ha mulighet til å utvikle plassen til det den fortjener.

Det er mye opp til oss som besøker havnen og hva vi ligger igjen av peng...

Vi må nok ha litt tomodighet, men håpe at plassen består og får utvikle seg til båtfolkets beste :smiley:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Jeg var innom der første lørdagen de hadde rekeaften. Men å servere frossen bergens reke på Bømlo er rett og slett for dårlig.

Det er bare å hente nydelig fersk reke rett fra de lokale trålerene.

 

Skal de satse på sjømat her ute ved havet må de satse på kvalitet.

 

Men ølet var godt, det skal de ha :cheers:

Redigert av Aurora Boralis (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Skal se om jeg klarer å grave fram noen ca. 20år gamle bilder fra denne flotte plassen. Har ikke vært der siden, og vet ikke om jeg vil ned igjen til en såkalt spøkelsesby i forhold til hva det var den gang.

Det var høydepunktet om sommeren viss vi skulle til Røyksundkanalen.

Redigert av Hokky (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Noen som vet av planer for denne sesongen? Fikk inntrykk av at resultatet fra fjoråret var avgjørende for om anlegget skulle legges ned og selges som hyttetomter eller drives videre.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ser på Bømlo Kommune sin nettside at det ligger info om priser for gjestehavnene oppdatert pr 24.11.2009. Kan kanskje tyde på at driften fortsetter.

 

Røyksundkanalen

Badeplassen Røyksundkanalen Vegskildring: Følg skilting mot Mosterhamn, og ta av ved skiltet til badeland fem hundre meter etter passering av brua over Røyksundkanalen. Flott badeanlegg med skjelsand og sklier både inne og ute. Her finn du garderobar, toalett, gatekjøkken/grill, minigolf, badebasseng, tennisbane og gjestehamn. Ei av dei flottast tillagde strendene på Bømlo, har tilbud til både store og små.

Inngangspris om lag 50 kr pr person, og ca 100 kr pr natt i gjestehamn.

 

Publisert av Anne Grete Møklebust. Sist endra 24.11.2009

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...