Jump to content

Hva er bra på Biltema?

Draco24styling

Recommended Posts

A4 og A2 fås med samme strekkfasthet, og angis da f.eks som A2-70 eller A4-70, begge har samme strekkfasthet.... gradene er 50-70 og 80 og angir bruddgrense i MPa (N/mm2)

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Ja nå har vi det moro dere!

316L er en "høyere grad" (versjon) enn 316. Såpass vet jeg. Bedre bestandig mot sjøvann om en vil. osv., osv.

A4 har jeg bare sett i sammenheng med skruer og muttere, og ofte er strekkfastheten også lagt til som f.eks A4-70.

Stå på gutter, vi kommer til mål til slutt.

Ikke skjønner jeg hva 'L' står for. Eller hvordan den ene kan være bedre enn den andre. Siden du er en seriøs person, og dette er et seriøst forum, kan du ikke være så snill å forklare oss andre det? Vi som ikke er så inne i terminologinene. Det er flere enn Hulda som ikke har peiling her.

Dette produktet er absolutt verdt 299,-

bt17088.jpg

Har også kjøpt tau, fendere, poleringsduk og syrefaste ( :crazy: ) sjakler som jeg er godt fornøyd med. For en som ikke skrur hele tiden så er verktøy fra Biltema greit nok. Skal man til med krevende oppgaver kan man sikkert vurdere bedre kvalitet. Kunsten er å kjøpe riktig kvalitet til den bruken man har. Lite vits i å ha verktøy til mange tusen kroner for å skifte impeller på en VP D6-310. Et pipenøkkelsett fra Biltema til 199 og en fastnøkkel til 9,90 gjør faktisk jobben (enten man liker det eller ikke :lol: ).

Å dra til Biltema på handletur bilr som å dra til Ikea. Her nord så har vi minimum 600 km å kjøre for å komme i nærheten av en Biltema eller Ikeabutikk. Og Claes Olsson da, samme problem. Nei skal vi handle så må det planlegges, og det nøye. Er ikke av typen som bare bestiller direkte på postordre. Jeg må aller helst hatt produktet i hånden og gjordt en egen vurdering. :smiley:

MVH 20 Fot

Bunnstoffet er bra!

Ja faktisk enig, var biltema bunnstoff på plastbåten jeg kjøpte sist sommer. Nå har jeg den på land og hadde tenkt å bunnsmøre men det er ingen groe under den så jeg tror jeg bare tar og rufser litt med sandpapir i det. Føorøvrig farge sort som sikkert er en medvirkende årsak til lite groe

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Ja jeg er her fortsatt!

Zinkanodene har jeg blitt advart mot. De er ikke så bra som de burde være. Kanskje de inneholder lite zink og kanskje litt aluminium. Her er jeg blank desverre. Er nok andre som vet mere om anoder og hva de skal inneholde hvis det er mere enn zink da. Skulle tro at zink er hovedbestanddelen ihvertfall.

Per

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...