Sydvesten Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 (redigert) A4 og A2 fås med samme strekkfasthet, og angis da f.eks som A2-70 eller A4-70, begge har samme strekkfasthet.... gradene er 50-70 og 80 og angir bruddgrense i MPa (N/mm2) Redigert 5.April.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
FENRIKSEN Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Til terrassebyggere: BTs franske skruer er sinnsykt billige, og har ikke en rustflekk etter to-tre år. Beslagene ruster derimot, men et strøk mønje gjør susen. j Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Hvis jeg skal få tillatelse til å avslutte denne skruedebattinformasjonen så vil jeg bare få si som en avsluttende konklusjon at jeg er veldig fornøyd med at BILTEMA har sett at båtfolket VIL HA syrefaste skruer av typen A4. Den likte vel du også sydvesten. He,he Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Ja nå har vi det moro dere! 316L er en "høyere grad" (versjon) enn 316. Såpass vet jeg. Bedre bestandig mot sjøvann om en vil. osv., osv. A4 har jeg bare sett i sammenheng med skruer og muttere, og ofte er strekkfastheten også lagt til som f.eks A4-70. Stå på gutter, vi kommer til mål til slutt. Ikke skjønner jeg hva 'L' står for. Eller hvordan den ene kan være bedre enn den andre. Siden du er en seriøs person, og dette er et seriøst forum, kan du ikke være så snill å forklare oss andre det? Vi som ikke er så inne i terminologinene. Det er flere enn Hulda som ikke har peiling her. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Når det gjelder Aisi 316 L, har jeg lært at L `en står for lavkarbon som er bedre egnet for sveising. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Hvordan er anodene til biltema? Sitér dette innlegget Link to post
Fluctus Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Dette produktet er absolutt verdt 299,- Har også kjøpt tau, fendere, poleringsduk og syrefaste ( ) sjakler som jeg er godt fornøyd med. For en som ikke skrur hele tiden så er verktøy fra Biltema greit nok. Skal man til med krevende oppgaver kan man sikkert vurdere bedre kvalitet. Kunsten er å kjøpe riktig kvalitet til den bruken man har. Lite vits i å ha verktøy til mange tusen kroner for å skifte impeller på en VP D6-310. Et pipenøkkelsett fra Biltema til 199 og en fastnøkkel til 9,90 gjør faktisk jobben (enten man liker det eller ikke ). Sitér dette innlegget Link to post
20 Fot Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Å dra til Biltema på handletur bilr som å dra til Ikea. Her nord så har vi minimum 600 km å kjøre for å komme i nærheten av en Biltema eller Ikeabutikk. Og Claes Olsson da, samme problem. Nei skal vi handle så må det planlegges, og det nøye. Er ikke av typen som bare bestiller direkte på postordre. Jeg må aller helst hatt produktet i hånden og gjordt en egen vurdering. Sitér dette innlegget MVH 20 Fot Link to post
Jon-Kåre Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Bunnstoffet er bra! Ja faktisk enig, var biltema bunnstoff på plastbåten jeg kjøpte sist sommer. Nå har jeg den på land og hadde tenkt å bunnsmøre men det er ingen groe under den så jeg tror jeg bare tar og rufser litt med sandpapir i det. Føorøvrig farge sort som sikkert er en medvirkende årsak til lite groe Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Per T Kålin Svart 5.April.2008 Link til dette innlegget Svart 5.April.2008 Ja jeg er her fortsatt! Zinkanodene har jeg blitt advart mot. De er ikke så bra som de burde være. Kanskje de inneholder lite zink og kanskje litt aluminium. Her er jeg blank desverre. Er nok andre som vet mere om anoder og hva de skal inneholde hvis det er mere enn zink da. Skulle tro at zink er hovedbestanddelen ihvertfall. Per Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Anodene er dritbra. Jeg har nå mine på det tredje settet med drev. Finnes ikke antydning til slitasje. Drevene derimot blir tæret opp ett etter ett. Det er dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Østkyst hustler. Det er anodene som skal tæres bort ikke drevet. Det er beviset på at anoder fra BT ikke fungerer. Folk kjøper båter til mange penger, men skal spare på bytte av anoder. Ikke lett å forstå. Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Det er vel slik det blir når man tar seg vann over hode dvs folk tenker ikke på att det går noen kroner i året på ren vedlikehold , når da båtplasen er betalt så kjøper de Zink på BT . Sitér dette innlegget Link to post
t06z Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Handler på biltema ganske så ofte, men det er enkelte varer som er dårleg kvalitet på Sitér dette innlegget Link to post
o.b.lix Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Østkyst hustler. Det er anodene som skal tæres bort ikke drevet. Det er beviset på at anoder fra BT ikke fungerer. Østkyst Hustler var nok sarkastisk, skal du se. Forøvrig virker BT-anoder veldig bra, bare sjekk testen Ingar gjorde. Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Brusautomaten i inngangen så bra ut og innholdet så ut til å være merkevarer. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 som i en annen tråd , så vil jeg skryte av biltema for kokosbollene ved disken. smaker helt vanlig. ( ikke spes billigsmak ) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
knutza Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Forøvrig virker BT-anoder veldig bra, bare sjekk testen Ingar gjorde. Denne testen har jeg ikke sett før. Virkelig bra, her er det ikke noe tvil om resultatet. Hadde vært interresant å prøve ulike andre leverandører. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Jeg har kjøpt en slegge på BT, og hver gang jeg bruker den er jeg helt stiv og støl i armer, skuldre og rygg dagen etter. Møkkaverktøy !! Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
hifo Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 ja men du må da ikke bruke sleggen på deg selv. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
ok67 Svart 7.April.2008 Link til dette innlegget Svart 7.April.2008 Husket du å kjøpe med sleggefett Biltema har mye bra og mye som ikke er så bra. Selv har jeg god erfaring med f.eks. håndverktøy med 10 års garanti, terasseolje, terasserens. De litt dyrere vindusviskerne de har fått i det siste er også bra. Halogenpærene er ikke bra. Har også god erfaring med batterier fra Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Noen som har erfaring med Biltema sin hovedstrømbryter? Er den brukende eller er den bare søppel? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Den har du selv brukt ombord i min båt og den virker veldig bra den Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sleipner93 Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Nei det har jeg ikke... Men ok, kjøper meg en slik da tror jeg.. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 22.April.2008 Link til dette innlegget Svart 22.April.2008 Joda. Første gang du var ombord i fjor viste jeg deg det nye eletriske annlegget mitt. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.