Jump to content

Ting som irriterer meg!

Seiljåtten

Recommended Posts

Noe som irriterer meg??

O P E R A :smash:

Noe som irriterer meg er at samtidig som deler av grasrota syter og klager bare man nevner O-ordet, blir det forventet at jeg skal finne meg i all den drittmusikken de sender i på P1, P4 ,på kjøpesentre, butikker, tv-program, frisører, treningstudioer osv

mvh

Viggo

MUsikkelsker

Motorbåt er harry - A. Rosèn

blir det forventet at jeg skal finne meg i all den drittmusikken de sender i på P1, P4 ,på kjøpesentre, butikker, tv-program, frisører, treningstudioer osv

Når det gjelder de nevnte steder så er det alle som en helt frivillig å oppsøke/se på, og dermed velger du selv å utsette deg for dette... så jeg skjønner at du kan være noe irritert over deg selv og dine handliger.... hvilket er det eneste rikitge... siden det eneste man selv kan endre er sine egne handliger, så er også dette det eneste man bør finne verdig til å la seg irritere over etter mitt syn...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Jeg skjønner hva du mener, men det er veldig vanskelig å leve et normalt liv uten å bli utsatt for større mengder DDE, Hellbillis, o.l.

Bare i helgen ble jeg nødt til å høre en god del på det forferdelige Fest-køntribandet "vassendgutane" pga at en nabobåt (motorbåt selvfølgelig) syns at alle i hele vågen i bergen skulle få høre hvor festlig de hadde det. Hvordan hadde reaksjonene vært du hadde "delt" verdi-operaene din på samme måten. Ville festkøntrikameratene hatt like stor tålmodighet ovenfor deg som de forventer at du skal ha?

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Personer som absolutt skal kjøre igjennom trange passasjer hvor de ser det ligger båter fortøyd i så stor fart at båtene som ligger der holder på å få et gratis løft opp på land. Har sett der flere ganger enn jeg setter pris på.

Personer som ikke skjønner at med litt velvillighet og samarbeid så kan de fleste problemene angående fortøyning og plassering av båter på populære plasser lett løses.

Jeg må inrømme at snekker med godt over hundre hester som graver opp masse sjø innasjærs irriterer meg grenseløst! Folk som graver opp over en meter med hekkbølger innaskjærs i trange farvann burde vært fratatt retten til å kjøre båt!

Hjertens enig i. :headbang:

Samme med seilere som aboslutt skal seile gjennom trange led uten å ta hensyn til andre båtfanter.

mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Bare i helgen ble jeg nødt til å høre en god del på det forferdelige Fest-køntribandet "vassendgutane" pga at en nabobåt (motorbåt selvfølgelig) syns at alle i hele vågen i bergen skulle få høre hvor festlig de hadde det. Hvordan hadde reaksjonene vært du hadde "delt" verdi-operaene din på samme måten. Ville festkøntrikameratene hatt like stor tålmodighet ovenfor deg som de forventer at du skal ha?
Dette er ikke bare irriterende, med direkte krimminelt. Kjølhaling, samt senking av fartøy vil jeg anse som en mild straff. Aggresiv kringkasting av opera faller nok i samme kategori. (Ja, jeg er muligens en primitiv villmann)

Er det ikke "HYDRO" som har tatt på seg å temme denne flofjæra?.

Jeg ser din bekymring timezero, men ikke glem fordelene. Her nede på den bløde kyststripe er jeg nå velsignet med "kun 35cm ca" i vandring. Fordelen:, en kan mye lettere ligge på fjellet og får derav mange muligheter for førtøyningsplasser, hvis en da ikke roter seg borti et fjell med "PRIVAT".

Per

Bare en liten episode fra Svenner fyr juli 2007.

En del båter, OK vær til sommeren 2007 å være, nydelig sted, fin stemning.

Vi er to seilbåter som kommer stille og rolig inn, ser oss om etter egnet plass.

Den største av oss får plassert ankeret sitt og bakker rolig inn med hekken

opptil land ca. midt på østsida av bukta og fortøyer.

Vi kommer like etter, hekkanker ut og liner til førstemann og i land.

Da skjer det - en blondine, litt over midtveis i livet, ombord i en av to motorbåter som ligger rett nord om oss,

gir oss "fingeren", og kommer med en del ukvemsord som ikke var helt lett å oppfatte.

Det viser seg etterhvert at hun mente vi hadde krysset deres hekkanker.

Irritert? Nei, både under ankerdrammen og middagene senere lo vi så man fikk knip i magen.

Men, har tenkt litt på denne episoden i ettertid. De fleste båtfolk er jo hjelpsomme, greie osv. -

og er det noe som ikke er slik det skal være, så sier man jo fra på en OK måte.

Nå vet jeg ikke helt om man skal le eller grine - synes mest synd på slike folk.

Da skjer det - en blondine, litt over midtveis i livet, ombord i en av to motorbåter som ligger rett nord om oss,

gir oss "fingeren", og kommer med en del ukvemsord som ikke var helt lett å oppfatte.

Det viser seg etterhvert at hun mente vi hadde krysset deres hekkanker.

Det var da veldig, slikt har jeg ennå tilgode å se :eek:

Men jeg opplevde engang vi skulle legge til på en øy utenfor kristiansand, at det kom løpende en voksen dame og satte seg på fjellet 5 meter fra der vi la oss til. Hun og familien var på båttur med en liten daycruiser som lå fortøyd 50-60 meter fra oss, og det var tydeligvis såpass nærme for henne at hun ville prøve å beslaglegge den odden vi var på vei til å legge til på. Hun prøvde å få med seg familien bort dit, men de holdt seg klokelig unna. 10 minutter satt hun der og kikket på oss, mens vi fyrte opp grillen. Vi vekslet aldri noen ord, og følte oss rimelig uønsket. Etter 10 minutter gav hun opp, og gikk tilbake til familien sin. Vi lot oss aldri irritere, og så nok på det hele som god underholdning, samtidig som vi syntes litt synd på henne. Tåler man ikke andre båter i nærheten, bør man heller kjøpe telt og melde seg inn i turistforeningen. :crazy:

For en del år siden lå jeg på Havneholmen i Viksfjord med familien. Akkurat i sundet mot Ragnhildskjær er det en liten flat fjellpall ned mot vannet som vi hadde fått lirket oss inntil. Vi hadde rigget oss til med et par solstoler og madrasser til småpikene som lekte og fisket krabber i vannkanten. Da kom det en smekk full 20-22 foter med badegjester fra fastlandet og la til på bryggen tredve meter bortenfor. Et eldre ektepar i en trebåt lå mellom fjellpallen "vår" og badegjestene. De nyankomne lastet i land en uhorvelig mengde pikk og pakk og satte kursen over fjellkammen og første man skrek ut da han oppdaget hyllen "vår" (denne er vel sånn ca. 3 x 5 meter). Hele selskapet - det dreide seg om en åtte-ti godt voksne mennesker pluss noen tenåringer - deiset ned rett bak ryggene våre og begynte å slå opp stoler, bre ut tepper og rigge til griller og matbokser og gud vet hva.

Ekteparet i nabobåten vår fikk større og større øyne og ble hoderystende sittende å se på skuespillet. Vi måtte flytte en del av sakene våre da enkelte av de nyankomnes eiendeler ble lagt delvis over og inntil våre ting. Og skrål og latter og "loudtalk" fulgte selskapet. Etter ti-tyve minutter ga vi opp og ryddet ombord. I det vi la fra kom det en lakonisk kommentar fra den eldre herren i nabobåten: "Dette er hittil det værste jeg har sett!" fulgt av en sakte hoderysten.

Jeg var nok irritert på det tidspunktet, men mest av alt oppgitt over en slik til de grader bøllete opptreden. Båtføreren i selskapet gjenkjente jeg senere som rektor på en av barneskolene i byen.

mvh tuffff

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...