Jump to content

Den offisielle sjark-tråden


Sjarkens venn

Recommended Posts

Hur kommer du att få hem båten din då blir det transport eller kör du hem den.

Det fins vel inte en fisk som simmar säkert efter du får hem den kan ja tänka :fishing:

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

Kult !!!! inte før att ja vet vart lyngseidet ligger :)

Fiskar ni något med snik där uppe?

Själv fiskar jag en del med liner o snik.

Saknar bara en linedragare på snekka min

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Lyngseidet ligger i Troms fylke. Jada, vi fisker med snik her oppe, men det er nok mest garn og line som blir fisket med. :smiley:

I fjor år ble det fisket over 47 tonn fisk med sjarken min. :wink:

En linehaler kan du få kjøpt på Rapp Hydema sine hjemmsider, men de er nok ganske dyre. Men du kan jo alltids få kjøpt en brukt for litt lavere pris.

 

Lagt til: Kommer forresten til å lage en logg her om turen når jeg henter sjarken. :smash:

Redigert av Sjarkens venn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

47 tonn inte illa det , men då må den vel vara fiskeri registrerad?

Det luter åt en begagnad dragare ja. Ellr att jag bygger en själv

 

Ser framm mot att följa loggen av resan

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

Om den er registrert eller ikke, det vet ikke jeg. Men han som sa det vet vel best selv! :lol:

Du klarer nok å bygge deg en god linehaler selv tenker jeg, men du får også kjøpt slike som går på bensin, som du trer ned i et hull på rekka. De skal visstnok ikke være så dyre. Et par tusen kan jeg tenke meg. :wink:

Link to post
Share on other sites

Dessa bensin drivna har ja inte stor tro på om man fiskar på lite större djup o med grövre liner ..

Men det är ju inte de mest avanserade sakerna så det blir nog ett hembygge ja..

Det är bara idioten som anser sig fullärd.

Var det en klok man som sa en gång.

Må jag aldrig bli idiot!!!!!

Link to post
Share on other sites

Du klarer nok å bygge deg en god linehaler selv tenker jeg, men du får også kjøpt slike som går på bensin, som du trer ned i et hull på rekka. De skal visstnok ikke være så dyre. Et par tusen kan jeg tenke meg. :wink:

Sjekket pris på en slik i Harstad her om dagen da kraftblokka mi er alt for stor og plasskrevende ombord, - jeg tenkte å selge den å kjøpe meg ei av disse nette små bensindrevne hobbyblokkene, - skal kunne dra 120 kg, og er visst veldig kjekke... men det var ikke prisen - tett under 10.000,-.

 

Eirik - nå må du huske å gi pip fra deg når du nærmer deg Astafjordområdet. Hadde vært veldig hyggelig å treffes. Kanskje dere har lyst å komme innom en tur. Kan ordne verkstedstilgang og alt mulig her om dere skulle bli plaget.

Link to post
Share on other sites

Hei, ja du er hjertelig velkommen å besøke meg også -det er bare rett over fjorden fra hengefjes.

Her er det fin havn med gjestebrygge, etc.

Regner med at hengefjes tar seg en tur til meg i løpet av sommeren - i så fall gi beskjed så skal du få mitt mobilnr.

Link to post
Share on other sites

Hengefjes: slapp av... jeg kan nok ringe deg når vi nærmer oss, så drar vi ilag over til "p-kaill" og besøker han også hvis det passer for begge da.

Send meg nummeret ditt på IM hengefjes. P-kaill: send meg ditt mobilnummer også da jeg har glemt det! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Dårlig nyhet: Det blir nå satt inn en ny motor i sjarken som jeg skulle hente. Den flotte Sabben blir bytta ut med en Yanmar 33hk. Grunnet dette så skal han ha litt mer en 45 tusen for den for å si det mildt.... Den nye prisen er på svimlende 150 tusen! :cryin: :cryin: :cryin:

Derfor vurderer jeg å si fra meg båten, og se etter en annen sjark..... :cryin: :cryin:

Litt trist egentlig for båten er jo som et smykke. Men sånn er livet....

Redigert av Sjarkens venn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

vedkommede høres noe uorganisert ut. så spørs det når han får byttet motor.

 

Det er veldig mye sjarker på finn.no nå, har aldri sett så mye. Tror det har noe med fiskeripolitikken og Helga Pettersen å gjøre, slik at for 150 tusen kan du sikkert få en minst like god sjark. Kanskje med selvlensende dekk.

Link to post
Share on other sites

Legger ut noen bilder da mye er gjort annenledes med dene sjarken som etter 3 større ommbygniger ble slik at jeg til slutt ble helt fornøyd.

 

Styrhuset er bygd helt ut på den ene siden.

Bygde meg egen havn, ble lei av vakter og dugnader.

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17665/sjark_001.jpg

 

Garnlenkene settes ut fra rommet , meget realt om vinteren , om en fyller rommet bak med fisk kommer dekket under vann.

 

Messan masten bak knakk av under en orkan da båten fikk bettong muren over seg

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17665/sjark_003.jpg

 

Styrekonsollen.

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17665/sjark_002.jpg

 

Is ,kjøletank med kjølesløyfer , tanken går igjenom dekket og ned til bunnen av båten

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17665/sjark_005.jpg

 

Båten er rigget for garndrift på dypt vann (Ulke)

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17665/sjark_006.jpg

 

Her går det an å gjøre det nøvendige på en seriøs måte når naturen trenger på når det engang blir ferdig.

 

https://baatplassen.no/bildearkiv/17/17665/sjark_008.jpg

 

Det mangler ennå en del maling og finnish

Redigert av fiskebat (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hmmmm.....,det var da voldsomt til prisøkning.

Har hatt tresjark i noen år,men ønsker å gå over til plast da det er mindre vedlikehold.

Det er ikke noe problem å støpe seg en plastsjark ,men det er mye arbeid og tid.Og støype seg et 27 fot skrog vil nok koste 20-25 tusen og tar ca 14 dager. Har tilgang på form til Myra 27,forma går opp til "kimingen" og resten må en forskale selv.

Link to post
Share on other sites

Trist det der med sjarken til sjarkens venn! Men, en tredvehesting med med installasjon blir jo fort 100 båtlapper. Prøvde å tråle finn.no for å sjekke hva som kunne være aktuelt til en overkommelig pris. Jeg har jo fått med meg at Eirik vil drive fiske og ha sjark, og at han har tittet litt på Malo o.l. men, - det koster jo. Det eneste jeg fant som kunne være et godt utgangspunkt var denne arbeidsbåten, ja - den ser ikke ut, - men motoren rettferdiggjør jo prisen litt. Kanskje er her muligheter for pruting. Noen tusenlapper til - så har han jo en brukandes båt med potensiale til å bli en bra fiskebåt. Og Kvaløysletta er jo ikke så langt unna om Eirik er i Tromsø en tur :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...