Jump to content

Kryper ikke på kne for å kjøpe en båt til 1,1 mill


hasog

Recommended Posts

Er det virkelig mulig???  Jeg trodde ærlig talt at produsentene ville selge båtene de produserer, at det var hovedpoenget og at slike "nyanser" ble ordnet opp i, først  på "kammerset" og siden offentlig når dem ser at slike episoder kan oppstå.

 

Dette var totalt slett kundebehandling og noe av det tåpeligste jeg har "hørt" om.

 

 

Prøv VIKNES istedet hvis du vil ha den type båt!

Link to post
Share on other sites

Hvor er ydmykheten ? Finner det merkelig at et så "renomert" firma gir en slik behandling av en kunde. Er heller ikke i stand til å se noen form for begrunnelse til å nekte en kunde til å kjøpe en båt i et annet distrikt. Argunemtasjonen med at videre kundeoppfølging ikke vil holde kan umulig stemme. Vil tro at det er fabrikken og ikke selgeren som får spørsmål via båten. Spørsmål angående motoren rettes til impotør eller en han anbefaler. Videre er 1,1 mill. såpass mye penger også for NB at det trenger kunder som er villig til å betale dette for å la drømmen sin gå i oppfyllelse. En skal være glad for at markedet inneholder mange båter å velg i, men hva hjelper det om det akkurat er NB en vil ha.

 

Vil tro at NB vil gjøre det godt med å komme med en informasjon på denne siden, dette da det er mange potensielle kjøpere av båt akkurat her.

 

Hebbe...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Jeg har og skrevet og "tipset" dem om hvor dårlig rykte de er i ferd med å få hos oss båtfolk.

 

Men jeg lurer på hva som skal til for dem å rette opp ryktet igjen?

 

Hva mener dere?  Er det nok at han får lov til å kjøpe den båten han vil, hvor han vil og når han vil?  Eller synes vi at de bør gi ham en påskjønnelse for tort og svie?  30% rabatt??

 

Er det noen som har klart å tipse Terje Monssen?  Jeg søkte i telefonkatalogen men fant flere Terje Monssen i Bergensområdet så jeg lot være å sende noen SMS.

 

Hadde det ikke vært artig om vi hadde klart å prute ned prisen for Terje?

 

:drink::cheers:

 

Ørjan

Link to post
Share on other sites

Hvis NB Marin skal klare å rette opp det dårlige ryktet de nå er i ferd med å skaffe seg  -  ja da må de reagere fort og effektivt!

 

Om 30% avslag er nok for å gjenvinne tilliten i båtmarked hvor informasjonen går som ild i bensin, det er et annet spørsmål  :drink:

 

Jeg regner forøvrig med at noen av baatplassens lokale lesere kjenner den "heldige" båtkjøperen, slik at han forlengst er informert. Dessuten har jeg tipset journalisten om at saken diskuteres her på baatplassen. Han følger forhåpentlig også med oss for å få stoff til neste oppslag om NB Marine  -   så det er bare "å pøse på".

 

Etter den slags kundebehandling fortjener NB Marine "nordavind fra alle kanter", slik at de ikke engang tenker tanken på å opptre så arrogant en gang til :cheers:

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

:cheers:

Hva med litt kaldt sjøvann i blodet nå karer? Her har vi bare hørt/sett synspunkter fra den ene parten, og erfaring har lært meg at media/blekksmørere langt fra er objektive når de skal lage en "sak". Skal vi la produsenten få en sjanse til å komme med en forklaring før vi tar fram storslegga?

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

Enig med Jan S. Lot meg rive med og var rimelig oppgitt over NB Marine, men saken har to sider og den ene part har ikke forklart seg ennå. Selv om jeg synes det høres tåpelig ut med slike "interne regler". Når det er sagt, kommer det ikke respons fra NB Marine rimelig fort, skal jeg med glede bidra til å spre ryktet...

 

Ha ei god helg kjære båtfolk.

 

Snart er det sjøsetting, barnet i meg er på god tur ut... :drink::cheers:

Link to post
Share on other sites

Dummeste jeg har hørt.   Makan til arrogant søppeloppførsel. At de skal slippe unna med slik "konge på haugen" mentalitet er uaktuellt, Kommer til å snakke mye om dette fremover...

 

Pjolter som bestandig setter spørsmålstegn på "etablerte sannheter"

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

De tenker nok ikke langsiktig hos NB. Jeg har selv kjøpt ny Yamarin båt utenfor mitt lokal område, men ble hos lokal forhandler ønsket velkommen til å få utført både service og eventuelle oppdateringer. Verden er ikke stor så folk lærer fort hvem som er OK å forholde seg til.

Link to post
Share on other sites

:cheers:

Hva med litt kaldt sjøvann i blodet nå karer? Her har vi bare hørt/sett synspunkter fra den ene parten, og erfaring har lært meg at media/blekksmørere langt fra er objektive når de skal lage en "sak". Skal vi la produsenten få en sjanse til å komme med en forklaring før vi tar fram storslegga?

mvh

Jan S

Kloke ord....

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

:cheers:

Hva med litt kaldt sjøvann i blodet nå karer? Her har vi bare hørt/sett synspunkter fra den ene parten, og erfaring har lært meg at media/blekksmørere langt fra er objektive når de skal lage en "sak". Skal vi la produsenten få en sjanse til å komme med en forklaring før vi tar fram storslegga?

mvh

Jan S

Min første tanke var ogs at en slik sak har to sider, men etter å ha lest artikkelen et par ganger virker det som om dette er sant slik saken er framstilt. NB har jo også uttalt seg i artikkelen.

 

Er enig med poseidon:

 

NB-Erik griper resolutt fatt i situasjonen, kaster seg rundt og snur hele historien til noe positivt av typen: "Se her er gutta som fixer opp!   -  Klart man kan handle hvor man vil!

 

Hvis ikke tror jeg de går dårlige tide i møte.

Link to post
Share on other sites

Guest Slugger
:yesnod: Her var det jaggu mange surmagede svar og like mange grinebitere.  Husk at en sak har mer enn èn side.  Kjøperen har nok ikke fulgt med i timen, og øser sin misunnelse overfor oss fornøyde NB-kjøpere.  Jeg har ikke noe å klage over, og NB blir det nok også neste gang.  
Link to post
Share on other sites

:yesnod: Kjøperen har nok ikke fulgt med i timen, og øser sin misunnelse overfor oss fornøyde NB-kjøpere.  

Er det noe bestemt du har i tankene siden du sier at kjøperen ikke har fulgt med i timen. Slik som jeg har lest i BA så har begge parter uttalt seg, og NB har en kundebehandlingspolitkk som jeg ikke har vært borti andre steder enn i tidligere østblokken og enkelte politistater (bor i en selv). Dette er vel ikke kritikk av NB båtene men av produsenten som behandler en kjøper på en slik måte. Det NB burde gjort når mannen ville ha en NB og de ikke kunne levere før sesongen var over var å kontake forhandleren i Haugesund og gi beskjed om de hadde kjøper til båten som de hadde inne. Dette er jo helt vanlig sunt bondevett, i allefall for meg. Jeg respekterer selvsagt at ikka alle er enig med meg her.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Selv om jeg synes det høres tåpelig ut med slike "interne regler".

Jeg har en mistanke om at disse interne reglene enten er misforstått eller misbrukt.

 

En forhandler vil gjerne ha og bør også ha enerett på et begrenset område. Innen dette området kan han drive aktiv markedsføring og være hovedkontakt for kundene som befinner seg i hans område. Dersom denne forhandleren tråkker inn på en annens område med aktiv markedsføring, bør han irettesettes. Så langt er alt greit men å dra det så langt at produsenten nekter salg til kunder utenfor forhandlerens område må vel være noe av det teiteste jeg har hørt. Det blir der bare misførnøyde kunder av og det er nå en gang slik at det er disse hersens kundene en lever av.

 

Ser frem til å høre NBs versjon av dette.......

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...