Jump to content

Kryper ikke på kne for å kjøpe en båt til 1,1 mill


hasog

Recommended Posts

Det jeg lurer på i denne sak er, hva sier forhandleren i Haugesund? Han ønsker vel å få solgt båten? Desuten er han vel ikke kompetent til å gi "god oppfølging"!!!!

 

Hadde vurdert om jeg skulle fortsatt som leverandør for en slik produsent...

 

Faxen

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Jeg har en mistanke om at disse interne reglene enten er misforstått eller misbrukt.

 

En forhandler vil gjerne ha og bør også ha enerett på et begrenset område. ..

Ja, det stemmer SveinHa, og den vanlige måten å ordne seg på når noen av en eller annen grunn ønske å handle på tvers av "grensene" er at forhandlerne ordner avanse/bonus/provisjon seg i mellom uten at kunden merker det engang.

 

Her har man tydeligvis valgt en helt annen metode, hvor kunden skal TVINGES   -   og det er DET jeg reagerer på.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Guest Slugger

Er det noe bestemt du har i tankene siden du sier at kjøperen ikke har fulgt med i timen.

Det er jo klart at alle som har fulgt med i utviklingen i båtsalget den siste tiden, ta f.eks. dagens art. i BT, har forstått at det er smått med ledige båter.  Her er han for sen, og legger seg ut med produsenten så langt han kan gå.  Og det slår meg når jeg leser artikkelen; hvem vil selge båt til denne karen ?  Båtforhandlere :  her er dere advart :  denne kjøperen kan virkelig lage trøbbel for dere!!!  

SLUGGER.

Link to post
Share on other sites

Etter å ha lest dine to innlegg her, og etter innmeldingsdatoen din å bedømme "Slugger", er jeg blitt svært overbevist om at det er du som er Erik Allers i NB Marine, eller så er du en annen i fra det firma.

 

Måtte Dere gå konkurs og aldri mer få selge en eneste båt.  :discuss :cheers:

 

Ser forøvrig at samme synspunkter på dere går igjen på Båtmagasinets Forum og  :puke:

 

Nå finnes der heldigvis mange konkurrenter, Viknes f.eks. Eller brukte NB båter for den del.

Link to post
Share on other sites

Det er jo klart at alle som har fulgt med i utviklingen i båtsalget den siste tiden, ta f.eks. dagens art. i BT, har forstått at det er smått med ledige båter.  Her er han for sen, og legger seg ut med produsenten så langt han kan gå.  Og det slår meg når jeg leser artikkelen; hvem vil selge båt til denne karen ?  Båtforhandlere :  her er dere advart :  denne kjøperen kan virkelig lage trøbbel for dere!!!  

SLUGGER.

Vi har alle forskjellige oppfatninger av virkeligheten, det er i allfall sikkert. Jeg kjenner kun saken fra media, men "slugger" kjenner iallefall denne NB-kjøperen personlig siden han kommer med slike påstander om han. Noe annet ville jo vært totalt forkastelig og direkte injurierende mot en privatperson. NB har fått uttallige oppfordringer om komme med sitt syn på saken her baatplassen.no, men de har sålangt ikke gjort det.

 

Hvis det å be om å få kjøpe en spesifikk båt er å legge seg ut med produsenten, ja da fortjener ikke denne prodsenten noe båtsalg i det hele tatt slik som jeg ser det.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hvis det å be om å få kjøpe en spesifikk båt er å legge seg ut med produsenten, ja da fortjener ikke denne prodsenten noe båtsalg i det hele tatt slik som jeg ser det.

Nei, makan! Snakk om å skyte seg selv i foten, for ikke å si rett i hodet.

 

Etter et flere utsagn i fra et annet forum, er det visst ikke første gang NB utviser slett kundeservice  :cheers:  :puke:

Link to post
Share on other sites

:cheers: Her var det jaggu mange surmagede svar og like mange grinebitere.  Husk at en sak har mer enn èn side.  Kjøperen har nok ikke fulgt med i timen, og øser sin misunnelse overfor oss fornøyde NB-kjøpere.  Jeg har ikke noe å klage over, og NB blir det nok også neste gang.  

Kanskje ikke så rart dersom det er du selv som lager de?
Link to post
Share on other sites

Guest Slugger

Etter å ha lest dine to innlegg her, og etter innmeldingsdatoen din å bedømme "Slugger", er jeg blitt svært overbevist om at det er du som er Erik Allers i NB Marine

Må nok skuffe deg her.  Er nok bare en som ønsker å vri litt på debatten...
Link to post
Share on other sites

Guest Slugger

Noe annet ville jo vært totalt forkastelig og direkte injurierende mot en privatperson.

Jeg ønsker ikke å injuriere noen, kjenner ikke mannen engang.  Formålet mitt var å sette på spissen hvordan en sak som denne kan vris i de merkeligste retninger.  Ikke noe annet.
Link to post
Share on other sites

 Her er han for sen, og legger seg ut med produsenten så langt han kan gå.  Og det slår meg når jeg leser artikkelen; hvem vil selge båt til denne karen ?  Båtforhandlere :  her er dere advart :  denne kjøperen kan virkelig lage trøbbel for dere!!!  

SLUGGER.

Ja disse kundene er jammen meg noen ordentlig dri***ekker. Kommer her til alle tider og tror de kan få kjøpe båter sånn uten videre.

Link to post
Share on other sites

Og det slår meg når jeg leser artikkelen; hvem vil selge båt til denne karen ?  Båtforhandlere :  her er dere advart :  denne kjøperen kan virkelig lage trøbbel for dere!!!  

SLUGGER.

Slugger,

 

Jeg beklager å måtte si det; men du er på fullstendig feil sted med dine utsagn av denne typen. Det er mulig at det hadde blitt tatt for god fisk i andre båtfora, men her på baatplassen kan brukerne både lese, skrive og faktisk tenke selv. Og da virker utspillene dine så patetiske at det er direkte pinlig.....

 

Ett er i alle fall helt sikkert: du gjør NB Marine en bjørnetjeneste!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Nå må vi vera forsiktig så vi ikkje lager problem for privatpersoner som velger å selge NB båtene sine.

Annonsen  som KOB, og tidligere Lasse har henviser til, er nok samme type båt, men etter som eg kan sjå er det ein privatperson i Øygarden nord for Bergen som prøver å selge. (Båten er riktignok ny.)

 

Eg vil tru at den mykje no omtalte båten,  er den båten som er i denne annonsa  på FINN

 

http://www.finn.no/finn/boat/object?id=421...pos=0&rub=7

 

Steinar

Link to post
Share on other sites

Dette er en interessant sak å lese gjennom.

 

Etter min mening foretar NB Marine en ulovlig markedsdeling her. Tidligere er bl.a. VAG dømt av EU domstolen for ulovlig markedsdeling da de nektet italienske forhandlere å selge biler til tyskere. Man har ikke lov til å nekte å selge til noen som ønsker å kjøpe. Om man ønsker kan man ta saken opp med Forbrukerombudet.

 

Jeg anser uansett at saken er veldig dårlig PR for NB Marine. Det kan være at deres taktikk er å sitte helt stille og vente at stormen gir seg. Nå jobber ikke jeg i båtbransjen - men jeg er helt sikker på at kundene vi har på jobben aldri vil oppleve noe slikt.

Link to post
Share on other sites

Noen som har hørt om noen uttalelser fra NB?

 

-eller har de valgt å forsøke å forbigå dette i stillhet ???

Litt av en stillhet i så fall   :seeya:

 

Til nå er denne tråden lest 2404 ganger, og det er skrevet 69 innlegg   -   det er en øredøvende stillhet  :lol:

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Slugger: Forstår meg ikke helt på ditt syn på denne saken.

 

Saken er at en person har blitt nektet å kjøpe en båt til 1,1 mill, fordi han ikke bor på samme sted som båten selges.

 

Hva vil NB oppnå med dette? Jeg er garantert ikke den eneste som lurer på dette.

 

En ting er ihvertfall sikkert: NB har tabbet seg kraftig ut!

 

Håper interreserte ser etter brukte NB båter fra nå av.

 

----------------------------------------

 

Sitat Slugger:

 

"Her var det jaggu mange surmagede svar og like mange grinebitere.  Husk at en sak har mer enn èn side.  Kjøperen har nok ikke fulgt med i timen, og øser sin misunnelse overfor oss fornøyde NB-kjøpere.  Jeg har ikke noe å klage over, og NB blir det nok også neste gang."

 

- Denne saken har bare 1 side, og dette har ingenting med kjøperen å gjøre. Det her forhandleren som står fullt ut ansvarlig for dette.

 

"Det er jo klart at alle som har fulgt med i utviklingen i båtsalget den siste tiden, ta f.eks. dagens art. i BT, har forstått at det er smått med ledige båter.  Her er han for sen, og legger seg ut med produsenten så langt han kan gå.  Og det slår meg når jeg leser artikkelen; hvem vil selge båt til denne karen ?  Båtforhandlere :  her er dere advart :  denne kjøperen kan virkelig lage trøbbel for dere!!!"

 

- På hvilken måte har kjøperen laget trøbbel? Det er snakk om  veldig mye penger, men NB har tydeligvis ikke den minste interesse av å selge.

 

"Må nok skuffe deg her.  Er nok bare en som ønsker å vri litt på debatten..."

 

- Du vrir ikke på debatten, du kommer med merkelig utsagn som er stikk motsatt av hva denne saken handler om.

 

 

Etter å ha lest utsagnene dine, så kan du ikke være andre en som nevnt tidligere, Eirik Allers, eller en som ikke har noe peiling på hva denne saken dreier seg om. Og det burde du hatt etter å ha lest inleggene.

 

----------------------------------

 

Baat-Guru:

 

"Ja disse kundene er jammen meg noen ordentlig dri***ekker. Kommer her til alle tider og tror de kan få kjøpe båter sånn uten videre. "

 

- Ja, ikke sant  :headbang:

 

----------------------------------

 

Det som slår meg mest er jo at NB må tape noe vanvittig med penger på dette. Hadde jeg opplevd det samme som kjøperen, så hadde jeg ikke engang vurdert tanken på å bruke samme forhandler igjen.

 

Kjøp brukte NB fra nå av. Det er fine båter, bare synd det er så vanskelig å få fatt i de ny.

 

MVH Anders

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...