Jump to content

Kryper ikke på kne for å kjøpe en båt til 1,1 mill


hasog

Recommended Posts

Ikke uenig med deg i det. Det er bare det at andre igjen ikke liker at så mange linker er limte. Det oppleves da som at halve siden er fyllte med tråder hvor det ofte ikke skjer noe. Det nest beste jeg kan komme på, er om Andreas kunne lage et uthevet avsnitt helt øverst i Kategorioversikten hvor alle serietråder plasseres. Serietråder vil si tråder som er beregnet på bruk over lengre tid, sagt litt klumsete. Tråder hvor man stadig kan vende tilbake og fylle på med mer. Min verste båttabbe, Smarte dingser og duppeditter, Jeg fant - jeg fant, de to nevnte trådene om leverandørene, osv. Det bør ihvertfall kunne hjelpe. Hva tror du om det, Andreas?

Link to post
Share on other sites

Ønsker å slutte meg til NB-kritikerne. Dette er uhørt og uetisk av NB! Etter å ha lest gjennom innleggene kan jeg ikke si meg enig i med den som mener denne tråden er et korstog mot NB. De kritiske innleggene her er jo også en reaksjon mot en produsent som fremviser en utrolig arroganse! Har NB glemt at det er de fornøyde kundene de lever av? Eller tror de at all reklame er god reklame???

Til orientering,

 

så har jeg nettopp sendt ukens purring til alle e-mailadressene i NB-marine:

 

God dag igjen,

 

En nye uke er gått og kritikken av NB på Norges desidert største båtforum www.baatplassen.no holder stand.

 

Til nå er de 151 innleggene lest av 8950 personer/ganger.

 

Felles for de aller, aller fleste innlegg er forundring og tildels sterk kritikk av NBs fremgangsmåte i denne saken   -   og enda sterkere forundring over at NB ikke engang forsøker å belyse saken fra sin side.

 

Sammen med 2000 andre medlemmer på www.baatplassen.no ser jeg frem til å høre fra NB.

 

Med vennlig hilsen

Jan Welde

 

Purringen var selvfølgelig også vedlagt mailene fra 01.04. og 07.04.

 

Det skal bli interessant å se hvor lenge NB Marine mener seg tjent med denne totale taushet  -  som så lett kan oppfattes som arroganse  :rolleyes:

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jeg tror sannelig jeg følger i Poseidons fotspor: i egenskap av å være en potensiell NB kunde, er det interessant å vite om man kan forvente å bli behandlet på den måten vi har sett her.

 

Det minste man må forvente er at NB marine gir et svar til kunder som henvender seg på firmaets emailadresse.

 

Disse får en høflig mail fra meg:

erik.allers@nbmarine.no

kjetil.gulbrandsoy@nbmarine.no

sonja.bergfjord@nbmarine.no

sandra.thorgrimsen@nbmarine.no

leon.veland@nbmarine.no

post@nbmarine.no

verner.fjelland@nbmarine.no

tore.bekken@nbmarine.no

jan.hestetreet@nbmarine.no

Link to post
Share on other sites

Jeg tror sannelig jeg følger i Poseidons fotspor: i egenskap av å være en potensiell NB kunde, er det interessant å vite om man kan forvente å bli behandlet på den måten vi har sett her. Det minste man må forvente er at NB marine gir et svar til kunder som henvender seg på firmaets emailadresse.

NB har nok ikke noe å svare, og derfor kommer det heller ikke noe svar. Kan tenke meg at de ser på dette som utidig innblanding i forretningsstrategien deres. De tenker nok ikke endre strategi, og derfor er det heller ikke noe å svare.

 

Vi hadde for en tid tilbake en episode der en importør av båtustyr laget vanskeligheter for en leverandør som ønsket å selge produkter billig til baatplassens medlemmer gjennom leverandørforumet.

 

Det ble selvsagt en god del kritikk og negativ omtale, og jeg tok  dengang telefonkontakt med daglig leder hos importøren for å gi dem en mulighet til å forklare sitt syn til baatplassens medlemmer, og event rydde opp i misforståelser mm. Fikk så hatten passet  :sailing:

 

Mitt generelle intrykk er at mange som driver godt etablert næringsvirksomhet i denne bransjen ser på baatplassen.no med lite blide øyne.

Link to post
Share on other sites

Hei

Det er kanskje like greitt, :sad:

så slipper vi å fyllt opp sidene med reklamebanner. :sailing:

Vi fortsetter slik for å bevare vår intregitet ovenfor leverandører.

På den annen side kan det hende at det å "tørre" aventere her gir øket

troverdighet ovenfor en stor kundemasse? :sad:

 

mvh

giver

Link to post
Share on other sites

:cheers: :cheers: :lol: Det er noen på denne tråden som etterlyste serviesen til NB.

Har lest de fleste innleggene på denne tråden , kjøpte ny NB 820 i fjord og som NB eier føler

jeg meg hetset av flere av medlemmene på denne tråden, skal vi som har NBer brenne båtene

våre i protest eller la hvære å bruke dem? Synes at flere er rett og slett useriøse og uvitende.

Flere protesterer for de det er blitt et populært å komme med de kvasseste svaret.

Min erfaring med NB er alletiders, Serviesen er kjempegod, reklamasjoner likeså, har jeg noe å klage på så ordner de det tvert. :lol:

Link to post
Share on other sites

 kjøpte ny NB 820 i fjord og som NB eier føler

jeg meg hetset av flere av medlemmene på denne tråden

:confused:Føler meg absolutt ikke mobbet her på baatplassen, men skal innrømme at det har våre mange lure kommentarer fra andre båtvenner :cheers:, Når det gjelder service forholder jeg meg til båtsmann i Stavanger,  å der er servicen kjempegod :cheers:

Link to post
Share on other sites

Mitt generelle intrykk er at mange som driver godt etablert næringsvirksomhet i denne bransjen ser på baatplassen.no med lite blide øyne.

Alle vi som lever av å levere til kunder synes jo av og til at "kunder er noe herk!" :wink:

 

Men når vi får tenkt oss om så er jo alternativet med "å slippe unna" disse fæle kundene enda verre :lol:

 

.... og så har vi jo denne fryktelige uskikken med at kunder finner på å snakke med hverandre, de utveksler til og med erfaringer....    -   denslags skulle nesten ha vært forbudt ved lov!  :lol:

 

Skjønt, de erfaringene som utveksles kan jo ha litt sammenheng med hvordan man selv har oppført seg som leverandør- og servicebedrift. Uten å nevne navn så kan jeg jo minne om at vi har en fin liste her på baatplassen med firma som har skaffet seg et positivt omdømme blant sine mange kunder.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

:lol: :lol: :lol: Det er noen på denne tråden som etterlyste serviesen til NB.

Serviesen er kjempegod, reklamasjoner likeså, har jeg noe å klage på så ordner de det tvert. :wink:

Hei Per Henry,

 

Du som er storfornøyd NB-kunde, hvorfor tar du ikke kontakt med NB og forteller dem at de er i ferd med å skaffe seg et rykte som du som NB-eier synes er skrekkelig ufortjent?

 

Få dem til å slenge seg rundt, ta tak i denne saken og vise at de er et firma som virkelig er istand til å gjøre det beste utav situasjonen.

 

Til nå har de møtt 150 innlegg og over 9000 visninger på baatplassen med en "øredøvende taushet", som faktisk lett kan oppfattes som en grensesprengende arroganse.

 

Det bidrar absolutt ikke til å gi et godt inntrykk av servicen   -   eller hva mener du selv?

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Har lest de fleste innleggene på denne tråden , kjøpte ny NB 820 i fjord og som NB eier føler

jeg meg hetset av flere av medlemmene på denne tråden

Hei

 

Fra min side har det aldri vært meningen å hetse dere som er eiere av NB. NB er en kjempebra båt, og det kan meget godt være at NB gir meget god service til de av dere som er kunder hos dem. Grunnen til at jeg gikk til avisen med saken min var at jeg følte at NB "stakk kjepper i hjulene" for meg i min søken etter båt. Jeg følte (og føler) at behandlingen jeg fikk fra dem var under en hver kritikk - og mener at de var useriøs i forholdt til meg som var en potensiell kunde. Jeg mener at deres markedspolitikk ikke tjener oss som kunder, men kun NB marine. Og jeg mener at begrunnelsen jeg får fra dem ikke holder vann. Hadde jeg vært NB marine hadde jeg ordnet opp i saken. Enten ved å kjøpe båten igjen fra forhandleren i Haugesund og så selge til meg, eller ved å ordne ett eller annet mellom NB på Akøy, forhandler i Haugesund og meg. Men de valgte etter min mening feil strategi - de gamblet på at jeg slo meg til ro med svaret deres og ventet til høsten med å kjøpe båten. Jeg var ikke så tolmodig, og valgte i tillegg å gå til avisen. Det var sikkert ikke NB glad for, men jeg mente (og mener fortsatt) at denne saken var såpass spesiell at den måtte belyses. Og engasjementet på Baatplassen viser jo med all tydelighet at dette er en sak som måtte belyses.

 

Men - for at der ikke skal være noen som helst misforståelser mtp hva NB har sagt og hva jeg har sagt i sakens anledning, vedlegger jeg hele korrespondansen jeg har hatt med NB. Så kan dere dømme selv. Første mail er nederst i korrespondansen.

 

Ha en fin-fin helg

Mvh

Terje

 

 

______________Korresponndanse med NB marine___________________

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Fra: Kjetil Gulbrandsøy [mailto:kjetil.gulbrandsoy@nbmarine.no]

Sendt: on 17.03.2004 16:30

Til: Terje Monssen

Kopi: erik.allers@nbmarine.no

Emne: SV: NB 8700

 

 

Takker for e-post.

 

Vi ønsker ikke å gå inn på noen diskusjon rundt den strategi som vi og

våre forhandlere har lagt opp.

 

Vi noterer oss Deres synspunkter, og har ikke noe mer å tilføye.

 

Uansett båtvalg vil vi ønske Dem lykke til, og skulle De mot formodning

ønske å diskutere et tilbud herfra, er De hjertelig velkommen til å ta

kontakt.

 

 

Mvh

Kjetil Gulbrandsøy

 

 

 

 

 

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: Terje Monssen [mailto:terje.monssen@logiteam.no]

Sendt: Wednesday, March 17, 2004 1:44 PM

Til: Kjetil Gulbrandsøy

Kopi: erik.allers@nbmarine.no; post@batsenteret.no

Emne: SV: NB 8700

 

Hei igjen - vet ikke om jeg skal le eller grine av deres svar. På meg

virker dette som en aldeles håpløs politikk. Det er veldig enkelt for

meg å kjøpe båten i Haugesund - jeg kan bare kjøpe den i annen manns

navn - har både venner og slektninger i det distriktet. Men å gå ned på

knærne for å få lov å kjøpe et produkt til 1,1 millioner - vel - det

gjør ikke jeg ihvertfall.

 

At dere ikke skal konkurrere med hverandre forstår jeg. Men der finnes

mange andre mekanismer å justere dette med. For eksempel med veiledende

priser, nettopriser eller annet - her er det vel bare fantasien som

setter grenser? Å stenge kunder ut fra et marked er definnitivt ikke

måten å gjøre det på. Det er greit nok at deres forhandlere ikke skal

drive oppsøkende virksomhet i andre distrikter enn i sitt eget, men her

var det tross alt jeg som oppsøkte forhandleren - ikke omvendt. Og skal

det være slik, må dere i så tilfelle nekte forhandlere å annonsere på

riksdekkende annonseplasser. For tenk hvis det også ringer en fra Oslo -

regner med han får samme svar? Alternativt bør det stå i annonsene at

båtene kun kan leveres på en bestemt plass.

 

At det er bedre å kjøpe båt i Bergen enn i Haugesund pga gode tilbud og

god service fra fabrikk er en påstand jeg finner besynderlig. Er ikke

forhandlernettet deres skikkelig rustet til å levere båter? Hvis jeg var

dere ville jeg i så tilfelle  revurdert hvem jeg har som forhandlere og

fått noen som var bedre egnet til å yte kunden den service han har krav

på.

 

For NB marine sin del ville jeg tro at det primære var å selge båter -

uavhengig om det gikk til forhandelere eller sluttbrukere. Hvis jeg

hadde kjøpt båten i Haugesund, ville dere sannsynligvis fått en ny

bestilling på båt fra dem. Ergo hadde dere solgt ihvertfall en båt mer

enn hva dere får gjort nå. Men deres politikk og deres handlemåte i

denne saken viser jo med all tydelighet at dere foretrekker salg direkte

fra fabrikk. Jeg antar - uten at jeg har belegg for det - at hvis jeg

var fra Haugesund og kontaktet fabrikken på Askøy, ville dere levert en

båt direkte til meg, og ikke henvist meg til forhandleren deres.

 

Jeg har snakket med mange folk om denne saken - både i båtbransjen og

utenom. Samtlige svarer med å riste på hode, trekke på smilebåndet og

flire av deres politikk. Etter min mening er det strutspolitikk. Dere

kan sikkert leve med det i de gode tidene dere opplever i båtbransjen

nå, men tviler på om dere overlever med en sånn politikk i nedgangstider

- som også vil komme. De jeg snakker med sier ihvertfall at NB ville de

ikke vurdert. Det vesentligste ved et båtkjøp er jo kvalitet og

seriøsitet hos produsent og hos leverandør - og etter dette har vi jo

all mulig grunn til å stille spørsmål ved seriøsiteten.

 

Om dere har juridisk belegg for å nekte meg å kjøpe en vare i Haugesund

tviler jeg sterkt på. Så lenge noe er til salgs, ville jeg tro det var

til salgs for alle som etterspør? Vet ihvertfall at man kan kjøpe biler,

motorsykler, tv'er, og andre produkter hvor man vil i verden. Finner det

besynderlig at dere kan regulere dette på en annen måte enn resten av

markedene. Men - til syvende og sist blir jo det deres problem.

 

Uansett - jeg står fortsatt inne for at jeg ikke vil ha båt fra dere.

Selv om dere har redusert opprinnelig tilbud med en god del kroner. Der

finnes nok av båtprodusenter som lager båter i samme klasse som dere.

 

Med hilsen

Terje Monssen

 

 

 

________________________________

 

Fra: Kjetil Gulbrandsøy [mailto:kjetil.gulbrandsoy@nbmarine.no]

Sendt: on 17.03.2004 10:01

Til: Terje Monssen

Kopi: erik.allers@nbmarine.no

Emne: SV: NB 8700

 

 

 

Hei.

 

Takker for e-post.

 

Beklager at De ikke kan kjøpe båten i Haugesund.  Dette er en ny båt vår

forhandler har til salgs innenfor sitt forhandlerdistrikt. For å unngå

at forhandlerne skal konkurrere overfor de samme kundene, tillates det

dessverre ikke at det selges nye båter på kryss av forhandlergrensene.

Dette er nok en praksis hos de fleste båtprodusenter av større

fritidsbåter.

 

De sorterer innunder vårt eget distrikt, hvilket gir Dem fordeler av

hensyn til gode tilbud dir. fra fabrikk, samt tett oppfølging direkte

fra produsenten.

 

Dersom De har anledning til å vente med båtkjøpet til høsten, kan vi gi

Dem følgende gode tilbud :

 

NB 870 Touring, leveranse som beskrevet 12. mars :

Nettopris : Kr. 1.080.000.00  inkl. avgifter.

 

Håper ovennevnte er interessant, og vi hører gjerne fra Dem.

 

Mvh

Kjetil Gulbrandsøy

 

 

 

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: Terje Monssen [mailto:terje.monssen@logiteam.no]

Sendt: Tuesday, March 16, 2004 10:00 AM

Til: kjetil.gulbrandsoy@nbmarine.no

Kopi: post@batsenteret.no

Emne: NB 8700

 

Hei

 

Fikk oppringning fra en hyggelig mann hos Båtsenteret i Haugesund. Jeg

har fått tilbud på en NB 8700 fra Askøy, men dere kan desverre ikke

levere før etter sesongen. Ser at Båtsenteret i Haugesund har en ledig

båt som de kan levere i juni og ber derfor om tilbud på denne. Men -

dere nekter dem å levere tilbud til meg siden dere allerede har levert.

Jeg har behov for båt i sommer, og finner derfor deres reaksjon svært

besynderlig - det hadde vært greit nok om dere kunne levere båt i

sommer, men når dere ikke kan???

 

Uansett - på bakgrunn av dette takker jeg nei til deres tilbud om NB.

Jeg vil fra nå heller se på andre båtmerker

 

Med hilsen

 

Terje Monssen

 

 

_______________Sitat slutt ____________________

Link to post
Share on other sites

som NB eier føler jeg meg hetset av flere av medlemmene på denne tråden,

Per_Henry: kan du vise meg hvor i denne tråden NB eiere hetses? Syndebukken her er NB marine, så de eneste NB eierene som har grunn til å føle seg hetset er de som  i tillegg til å være båteiere, jobber i NB marine.

Det vi har sett så langt tilsier at de ansvarlige i NB marine burde skamme seg fra de står opp om morgenen, til de legger seg.

Link to post
Share on other sites

Takker for utfyllende informasjon, terjem.

 

Flott at du legger ut fakta på denne måten. Da er det hvertfall ingen grunn til å spekulere i hvem som sa hva, en sak har alltid to sider osv osv.  :wink:

 

Hele saken er dokumentert og kan leses av alle. Så får det være opp til hver enkelt å bedømme hva de synes om NB's kundebehandling. Jeg er hvertfall av den oppfatning at dette kvalifiserer til jumbo plass for NB marine, og vil aldri anbefale noen å handle med dette firmaet.

Link to post
Share on other sites

Vil også takke terjem for disse opplysningene.

 

Ganske oppsiktsvekkende at produsenten sier rett ut at grunnlaget er "å unngå

at forhandlerne skal konkurrere overfor de samme kundene".

 

Ikke mindre intr. er det å lese at NB påstår at "Dette er nok en praksis hos de fleste båtprodusenter av større fritidsbåter."

Å forsvaret et onde med et annet har skjelden vært noen god argumentasjons-teknikk.

 

Lurer også på hva forhandleren i Haugesund synes om at NB kan tilby prisavslag dersom man handler direkte fra dem.  

 

Blir spennende å se hva Konkurranse-tilsynet sier..... :flag:

Link to post
Share on other sites

Ikke mindre intr. er det å lese at NB påstår at "Dette er nok en praksis hos de fleste båtprodusenter av større fritidsbåter."

Å forsvaret et onde med et annet har skjelden vært noen god argumentasjons-teknikk.

Så enig, så enig.

 

Jeg tillater meg i tillegg å anta at diverse seriøse båtprodusenter og -forhandler ikke uten videre vil godta å få hengt på seg en slik merkelapp  -  for ikke å kalle det "kjeltringstempel"....

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

For meg kan det synes som den mest fornuftige løsningen hadde vært at NB, tatt i betrakning de strenge retningslinjene mht til salg over distriksgrenser, fikk "returnert" "selgerretten" på den ene båten som var tilgjengelig, for å på den måten kunne selge den fra det "rette" distriktet. Det burde ikke vært noen umulighet det. I dette tilfellet er det jo kunden som har oppsøkt forhandleren - ikke forhandleren som har "lokket til seg" kunden via en annonse eller lignende. Jeg vil tro det er snakk om en del avanse på en såpass dyr på, og når man ikke legger seg såpass i selen for å kunne hjelpe en kunde, kan man begynne å lure. Synd for alle de serviceinnstillte forhandlerne og servicestedene som sikkert finnes for NB i Norge.

Link to post
Share on other sites

Du som er storfornøyd NB-kunde, hvorfor tar du ikke kontakt med NB og forteller dem at de er i ferd med å skaffe seg et rykte som du som NB-eier synes er skrekkelig ufortjent?

Jeg er jo enig med dere at NB ikke har handlet noe særlig lurt i denne saken, kunden må jo få kjøpe båten der hvor det passer han dermed basta, men så har vi de ulvene som tuter med flokken på denne tråden.

Den som tuter høyest blir best hørt osv. (sett) Det er jo også noen gode seriøse innlegg også da men det er ikke noe morsomt når hetsen blir til mobbing, noen bør gå inn i seg selv og tenke på at vi som er lykkelige NBere kan bli støtt, nok om det.

Sendte en email til NB i kveld og ba de om å komentere den aktuelle saken på baatplassen.no

så får vi se hva som skjer.

Link to post
Share on other sites

Sendte en email til NB i kveld og ba de om å komentere den aktuelle saken på baatplassen.no

så får vi se hva som skjer.

Kjempeflott Per Henry!

 

Nå får NB enda en fin sjanse til å ro denne saken til lands på en god måte   -   la oss håpe at de benytter den.

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Det er jo også noen gode seriøse innlegg også da men det er ikke noe morsomt når hetsen blir til mobbing, noen bør gå inn i seg selv og tenke på at vi som er lykkelige NBere kan bli støtt, nok om det.

Det er jo det som er problemet at en ikke kan kjøpe båt der en vil, dikteres fra produsent! Det er folkene som driver firmaet som er/har et problem, ikke båtene (som er veldig bra) Mailene mellom NB og kunden sier vel alt. Ingen som har NB båt må ta det til seg, det er kun produsenten/leverandøren dette gjelder. Fint at du også har sendt mail til NB Marine slik mange av oss har gjordt (skulle nesten tro dem har kuttet/endret mail adr)

Det er vel egentlig en tragisk måte å behandle kunder på, når NB ikke kunne levere.

Link to post
Share on other sites

Til per_henry.

 

Slik eg har lest innleggene i denne tråden så er det ikkje NB båteigarne man retter skytset mot. ( Eg kan og sei at tidligare kunne dette vert ein båt eg kunne ha vudert nermare vist eg skulle skifte) Det er den useriøse og arogante holdningen til båtprodusenten man onsker å påpeike. Firmaet viser med denne holdningen en forakt for båtfolket, og regnar vel med at om kort tid er dette gløymt.

Så per_henry og andre NB  båteigare, oversjå dei innlegg som dere meinar er mobbing av dere, eg kan vanskelig tru at det er det som er meininga.

 

Steinar

Link to post
Share on other sites

Da jeg var på jakt etter NB 820 høsten 2002 henvendte jeg meg også direkte til fabrikken, i første omgang per e-post for å få svar på noen tekniske spørsmål. Fikk svar ganske prompte på det jeg spurte om. Siden forepurte jeg på noen prisalternativer, ble da straks kontaktet av agenten i Stavanger, Båtsmann. Så det er klart at de har en prosedyre på forhandlernettet.

 

For all del, jeg er selvsagt enig i at det måtte da vel gangne NB Marine å få til en ordning med salg av båt fra Haugesundsforhandler. Jobber selv i oljeservicebransjen, med omtrent de samme konjunktursvingningene som lystbåtbransjen.  Vi hadde faktisk vært ute av business ved å utøve en praksis som dette.  Til NBs forsvar, og med all respekt for terjem, så kan det være at de har plausible grunner for sin praksis, men de kan da vel ikke være verre en at de kan opplyse om dem.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Da jeg var på jakt etter NB 820 høsten 2002 henvendte jeg meg også direkte til fabrikken, i første omgang per e-post for å få svar på noen tekniske spørsmål. Fikk svar ganske prompte på det jeg spurte om. Siden forepurte jeg på noen prisalternativer, ble da straks kontaktet av agenten i Stavanger, Båtsmann. Så det er klart at de har en prosedyre på forhandlernettet.

Sendte mail til dem 12 april med ønske om tilbud på en NB1160.  Har pr i dag ikke mottatt noe som helst.  Lever fortsatt i håpet.

 

MVH

Kito

Link to post
Share on other sites

Ja, da må de ha det utrivelig travelt når de ikke svarer på forespørsler lenger.  Håper du snart får svar og at hele dette oppstyret ender på en god måte.  Vi trenger de arbeidsplassene vi har skapt i dette landet, så derfor er det viktig at hjemmemarkedet har den beste tiltro til de norske produktene, tuftet på spesialkompetanse opparbeidet over lang tid.  Jeg mener vi bør være såpass edrulige opp i dette at vi ikke skjærer hele bedriften over samme kammen.  Det er tross alt antakelig kun noen få i ledelsen som står bak det hele.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...