Jump to content

Poleringsmaskin


REM

Recommended Posts

:wink:Ofte her som ellers...du får hva du betaler for. hadde tidligere en rimelig poleringsmaskin. Denne varte imidlertid ikke så lenge og det var vanskelig å få deler til denne. Kjøpe i fjor en AEG "vinkelsliper" med justerbart turtall. og denne er fungerer meget bra til bil og båt.

Link to post
Share on other sites

Her finner du proff verktøy. http://www.wikant.no/bottom.htm prat med Robert så er det mulig å få en fin pris. Si at dere har pratet med Geir hos Flex- Rep. :seeya: Jeg har service på disse maskinene og vet at det er bra kvalitet. Det hender jeg har noen brukte maskiner som jeg reparere og selger for ca 1000-1500 men her har jeg venteliste så det er ikke særlig håp før denne sesongen. Det er tidligere vært tatt opp her på forumet at men skal kjøpe flere sammen. Her hadde det vært mulig å forhørt seg med flere leverandører.

Det hender også at jeg får inn noen Rupes maskiner til service. Dette er også veldig bra maskiner. :lol:

Link to post
Share on other sites

 

Jeg kjøpte en slik billigsak på Clas Ohslon.Brukt en gang..... :headbang:

Kjøpte selv en på Europris til en billig penge men fant ut at det var bortkastede penger. :headbang: Ligger i dag innerst i skapet bak alle andre mindre suksessfulle "kjekt å ha ting". :lol:Poleringsmaskina har blitt brukt 20min.
Link to post
Share on other sites

Båre Makita og DeWalt har gode poleringsmaskiner, men prisen er vel noe hør. Begge er utstyrt med Turtallsergulering og kraftige motorer. Jeg har en en DeWalt 849(tror den heter) som fungerer meget bra. Dette er vinkelsliper type begge to og veir litt over 3kg. Etter noen timer med denne får man jaggu litt trenig i armene også..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Har en vanlig stor vinkelsliper, fungerer som bare det. En kammerat av meg drev en "bilpleie" forettning for noen år siden, han mente at det var bare en slik redskap som dugde.

Men en skal være forsiktig så pollish og underlag ikke går varmt. Sliperen min har ikke noen form for regulering av farten så det er med lett og bestemt hand den betjenes. Puter for å sette på den får jeg kjøpt i bilytstyrsforettninger.

Billig, bra, og det virkelig fungerer.... (Og bråker...)

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Båre Makita og DeWalt har gode poleringsmaskiner, men prisen er vel noe hør. Begge er utstyrt med Turtallsergulering og kraftige motorer. Jeg har en en DeWalt 849(tror den heter) som fungerer meget bra. Dette er vinkelsliper type begge to og veir litt over 3kg. Etter noen timer med denne får man jaggu litt trenig i armene også..

Hei.

Har iår kjøpt meg en trinnløs Makita. Ca 3000 kr. Dette ble en ny verden. Båten har aldri vært så blank. Jobben gikk unna som smurt. (Sterk i armene fikk jeg som bonus :confused:)

Har allerede begynnt å glede meg til båtpussen neste år :lol: :lol:

Link to post
Share on other sites

Det er en god pris for Makitaen, dersom det er den store modellen på ca 3 kg. Hos forhandler i Bergen koster den ca 4.500 inkl. mva. Jeg kjøpte samme modell i Tyskland nylig for 2.000, tok den med meg på flyet hjem fra Berlin (og ble grundig sjekka i bombekontroll)

Link to post
Share on other sites

Det er en god pris for Makitaen, dersom det er den store modellen på ca 3 kg.  Hos forhandler i Bergen koster den ca 4.500 inkl. mva.  Jeg kjøpte samme modell i Tyskland nylig for 2.000, tok den med meg på flyet hjem fra Berlin (og ble grundig sjekka i bombekontroll)

Det er noen som tjener gode penger på dette i Norge, her i Qatar koster denne Makita polermaskinen som det er snakk om 1300 kroner med dagens dollarkurs. Forhandleren her tjener også penger på dette salget bare så det er sagt. Tror jammen meg jeg kjøper en slik en i tillegg til DeWalten det er jo kjekt å ha uansett...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Zeiner i Tønsberg har tilbud på en Metabo PE 7175 til 2890,-

 

Det følger med:

1 stk 150 mm støttetallerken

1 stk lammeullhette

1 stk polerskive "profilert"

 

710 watt, 10 Nm

700 - 2.200 rpm

vekt 1.9 Kg

 

Synes den så bra ut, og Metabo er såvidt jeg vet et bra merke.  Så da bør jeg ha poleringsmaskin ut min levetid.  Enig?  jeg trenger det som følger med av utstyr  :-)

 

Hilsen Erik

(lakkstrøk nummer 4 er på plass.  5 igjen....)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Hej på er!

 

vi snackade om detta med poleringsmaskiner förra våren, vilka som var letta att arbeta med

o vilka som var tunga resp dom som var värdelösa.....(vilket jag hade kjöpt en! :sad: )

men jag kan ikke finna linken!

 

jag kommer ihåg att Amorosa hade kjöpt en som var bra....en riktig proffsmaskin!

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Litt artig.

Var faktisk en tur nede på Jernia på onsdag (dagen før denne tråden ble startet) og tittet på denne AEG`n.

Så da valgte jeg å ta denne diskusjonen som et tegn fra åven. (den ligger nå i skapet på jobben).

Desuten har jo kjerringa brukt ti tusen på veterinær og medisiner til bikkja i dag, så da må jo jeg kunne unne meg litt og.

Sexy undertøy får vente til neste gang. :cool:

Redigert av Ojda (see edit history)
Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...