Jump to content

Poleringsmaskin


REM

Recommended Posts

I fjord lånte jeg en maskin til flere tusen men synes resultat var like godt med min nye fra Torshov.

Kjøpte denne fra Torshov og er meget godt fornøyd:Bilde

Unødvendig å brenne av flere tusen når denne maskinen gjør jobben like godt, hvis den varer 2-3 oppussinger så er jeg fornøyd jeg til en nette sum av 500,- har også sett denne på tilbud til rundt 3-400 men husker ikke hvor.

-Knut

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Vinkelpolermaskin AP 12 QE på 1200W med 900 - 2.500 o/min, den veier bare 2.2kg.

Klikk her: http://www.milwaukeetool.no

 

Det er altfor mange polermaskiner på over 1000W som veier 3-4kg., det er altfor mye. (Hele gleden med å polere, blir bare et slit!)

 

Prøv denne er virkelig enkel og lett å håndtere. Anbefales.

 

:)Sverre

Link to post
Share on other sites

noen som har erfaring med bruk av børste for å rubbe opp antisklifeltene?

 

Bruk et middel med oksalsyre som du skurer med. De fleste leverandører av båtpleiemidler har det. Samme som teakrens. De fleste nøyer seg med vaskingen, men vil du behandle med noe, så har Hempel en spesiell wash wax. Bruk for all del ikke vanlig voks på antisklibelegget!

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Link to post
Share on other sites

Jeg vet at det finnes, eller i hvertfall fantes, en rondell som var laget spesielt med tanke på å få renset opp antisklifeltet og som man kunne montere på en eksentersliper, vinkersliper eller drill. Husker jeg så dette i et norsk båtblad for noen få år siden, men ikke klart å finne tilbake til denne.

 

Finner en dekksskrubb i katalogen til baatland.no artikkel nr. 80359, men da jeg sjekket dette ifjor så hadde de ikke fått den fra leverandøren (som jeg mener å huske holder til i Kristiansand). Dette må jeg sjekke opp igjen i morgen!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Systemet finnes. Lurer på om det er i Maxwax systemet. Kunne få det til maskinen jeg kjøpte i sommer hos Per Hagen i Kristiansand, men husker faktisk ikke hva den heter. Jeg kjøpte imidlertid ikke børsten og det angret jeg litt på når jeg rubbet opp båten. Lurte bare på om det var noen andre som har prøvd børsten.

Link to post
Share on other sites

Systemet finnes. Lurer på om det er i Maxwax systemet. Kunne få det til maskinen jeg kjøpte i sommer hos Per Hagen i Kristiansand, men husker faktisk ikke hva den heter. Jeg kjøpte imidlertid ikke børsten og det angret jeg litt på når jeg rubbet opp båten. Lurte bare på om det var noen andre som har prøvd børsten.

Jeg får sjekke opp MaxWax, takk for tipset.

:)Sverre

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har lest alle innlegg her på båtplassen ang. polerings-maskiner, og kommet fram til følgende:

 

Wurth polerings-maskin, PM 250-E, art. no: 0702 452 0

 

Noen som har erfaring med denne? Wurth er vel et pålitetlig merke. Og jeg skal få den for en "meget gunstig pris", ifølge Wurth's filial her på Østlandet, dvs. 2750,-. :)

 

 

ket

Redigert av ket (see edit history)

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Link to post
Share on other sites

Så bra ut den AP 12 QE maskina. Hvor får jeg den billigst hen?

Jeg kjøpte min ved siden av jobben i Oslo på Alnabru for kr.2100,- på tilbud. (Husker ikke i farta om det var med eller uten moms)

I Stavanger Blue Dragon er jeg ikke sikker, men dette var de forhandlerene som var registrert der.

STAVANGER VERKT. & MASK.A/S 51 82 93 00

Auglendsmyra 1 - 4000 Stavanger

-

BRØDRENE DAHL AS 51 82 23 00

Nesflåtvn. 6 - 4004 Stavanger

-

HILLEVÅG ELEKTRO-DIESEL A/S 51 81 50 00

Gamle Forus Vei 49 - 4033 Stavanger

-

ROGALAND INDUSTRISERV.A/S 51 81 00 80

Gml. Forusv. 10 - 4033 Stavanger

 

:)Sverre

Redigert av Sverre Olav (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...