Jump to content

Poleringsmaskin


REM

Recommended Posts

Jeg har sammenlignet mine resultat med naboens som har en maskin til flere tusen. Ser ingen forskjell. Kansskje jeg trenger bedre briller?

 

Du fårstår vel at det er holdbarheten som er den store forskjellen ?

Du tror ikke at en maskin til 200kr varer like lenge som en til 2-3-4000kr?

 

I så fall trenger du mer enn nye briller....

 

Søpleberget er stort nok, jeg velger kvalitet.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jeg var innom Kias i Tønsberg i går å fårhørte meg. De sa det kom inn en kampanje fra Metabo i mars. Dette var en utstyrspakke med alt en trengte i en bag. Han antydet en pris på sirka 2500. Ellers hadde han den beste maskinen etter hans menig til 3000, men denne var helt rein, dette var en Fein poleringsmaskin. De forhandler også Max-voks podukter til en veldig gunstig pris iforhold til båtbutikker.

Link to post
Share on other sites

Du fårstår vel at det er holdbarheten som er den store forskjellen ?

Du tror ikke at en maskin til 200kr varer like lenge som en til 2-3-4000kr?

 

Metaboen min holdt til 2,5 poleringer før den tok kvelden. Den gule fra Best tools har overlevd 1,5 og funker ennå. Hvilken maskin tror du jeg synes er det beste kjøpet?

Jeg kan godt nevne kvaliteten til laderen til De Walt drillen jeg kjøpte i et "lyst øyeblikk" også. Etter at jeg fikk ny varer den sikkert evig, men det tok tross alt to uker å få byttet den, under voldsomme trusler om at jeg ville bli fakturert om det viste seg at batteriene hadde mindre en 75% av kapasiteten til nye. Hadde bare eid drillen i 2 forsøk på å få inn en 6x75mm treskrue, så jeg anså jo den som ny fremdeles.

 

Jeg tror at vil lar oss lure til å betale relativt store summer for merkevarer som strengt tatt ikke koster det vi er villige til å betale.

Link to post
Share on other sites

Du fårstår vel at det er holdbarheten som er den store forskjellen ?

Du tror ikke at en maskin til 200kr varer like lenge som en til 2-3-4000kr?

 

I så fall trenger du mer enn nye briller....

 

Søpleberget er stort nok, jeg velger kvalitet.

 

Suzuki

 

Jeg kjøper alltid kvalitet men kun når det er nødvendig. Min maskin går nå på 3. sesngen. Og holder fortsatt koken.

Men så har jeg kun en 30 fots båt også da. :wink:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

At den ligner på en Hitachi sier ikke noen ting - disse maskinene er kopier. Det er bare å spare godt på kvitteringen og kjøre på. Største ulempen med denne type maskiner, er at de er store og tunge - den store skiven gjør den også tung å jobbe med. Den andre ulempen er at den sannsynligvis ikke har fast turtallsregulering, det blir mer som gasspedalen på en bil.

 

Min AEG PE150 har mindre skive, konstant turtall, stillegående og veier 1,1 kg mindre - og jeg ga 3x så mye (1450,- på knalltilbud i fjor). Jeg kunne sikkert klart meg med en billigere maskin, men denne AEG-en er en fryd å ta fram hver gang.

Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den!

Link to post
Share on other sites

Jeg har en slik Makita maskin som jeg kjøpte i 2005 og har dermed ikke så mye erfaring med den (gammelbåten og bilen fikk noen omganger med den, men ikke den nye foreløpig siden den er blank som bare det etter 3 år)... men maskine rusler og går da fint..... men maskinen er ganske tung siden den er voksen i størrelse... og en må holde godt i den siden den ikke gir seg om den tar tak i noe... da følger armene med "rundt" og det merkes..

 

Alt i alt en helt grei maskin, men fytti for en pris da... hadde nok ikke kjøpt den til denne prisen...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

For å få et godt resultat er det viktig å bruke riktig tilbehør. Til rubbing MÅ man bruke skumhette. Bruk også vann på spruteflaske, eller hageslangen med fin dusj for den saks skyld, til å holde rubbingen fuktig, da jobber den mye bedre. Bruk bare lett press på maskinen ellers blir det for varmt. Og maskiner som går på høy hastighet er ubrukelige. feks. er 3000 omdreininger for mye, og stiller du ned farten orker de ingenting. Hadde en som ble levert med Maxwaxsett på Per Hagen, dyr som fy og nesten ubrukelig. Leverte den tilbake og kjøpte Milwaukee som jeg hadde prøvd før. Den er bare så bra......

 

Tips: Skumhettene på Maritim er billige og bra. Hadde vært gøy og testa poleringsmaskina også

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Skal i gang med polering i påskehelgen, henter derfor opp denne tråden igjen:

Har en "Best" maskin fra Thorshov til kr 399,- i dag, men skjønner at jeg må ha noe bedre...syes det fungerer bedre med hånd enn med denne maskinen.....

 

Mye bra diskusjon he om hvem som er "gode nok", men hvilken polerimaskin er den beste? (ikke mest for pengene, men den beste....)

 

...og hvor i mellom Oslo - Tønsberg får jeg kjøpt denne?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...