Jump to content

Husk å lens båten

Mariell

Recommended Posts

Synes dere mobber HKH kronprins Håkon nå. For det første tror jeg at han er glad i denne båten og at han har prøvd å ta vare på den. Den observante har kanskje lagt merke til at både båt og motor (tror det er en Johnson) er av heller eldre årgang. jeg vet ikke, men skulle ikke forundre meg at begge deler er ca. 25 år gammelt.

En mann i hans stilling har sikkert også delegert oppsynet med denne farkosten. Spørs om det ikke her det har sviktet?

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Nøtterøy skrev:
Har du lader må du jo ha landstrøm da!

Da er vel det greieste en 220 V pumpe med flotør. Synes å huske at Claes Ohlson hadde slike for en stund tilbake.

Ja det stemmer at du må ha landstrøm...og det er jeg så heldig å ha tilgang til.

Båten ligger rett utenfor stuevinduet mitt.... :yesnod:

Men ellers er det jo bare å starte opp motoren, eller ta en liten tur på sjøen, så lader jo bateriet seg opp igjen....hvis dynamoen virker da

Redigert av wabra (see edit history)
  Langemannen skrev:
Må jo lense en gang i blant selv om båten står på land :crazy:

På land ordner du deg med en "automatisk" hevert.

Bøtte med toppen av bøtta i høyde med max høyde på vann innvendig i båten. Slange opp i båten og ned i vannet. Hadde en 18' seilsjekte liggende på tunet hele sommeren 2007, øste ikke en eneste gang etter at jeg hadde fått justert heverten. :)

Langemannen skrev:
Skulle gjerne hatt flotørstyrt lensepumpe slik at jeg slipper gå ned hver dag for å se til båten... Men er redd jeg kan finne båten full av vann og tom for strøm... Hvor mye trekker ei slik pumpe? På utpumping av- si- 10 liter?

Det stod 2 batterier i BoBeep da jeg fikk henne i fjor sommer, begge type biltema. Det ene har stått i båten i hele sommer og holdt unna for vann som kommer inn ovenfra. sammen med billigste lensepumpe og nivåbryter fra Biltema.

Det er riktignok dekk og kahytte på dama, men hu lekker som en sil ovenfra. Nå skal hun snart på land for å få nytt dekk...

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Jeg sender bare en sms til alarmen i båten min, så går lensepumpene i X antall sekunder/minutter som jeg selv ønsker.. De tåler også å kjøres tørt, så om jeg hører at det plasker VELDIG på natta, så sender jeg den meldingen og lar dem gå i f.eks 2-3 minutter. Selvsagt ser jeg til båten neste morgen, eller så snart som mulig.

men grei reserveløsning.. (stoler ikke 100% på rele'et, men tar sjangsen).

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...