Jump to content

Onsdagsregatta...utfordringer og resultater...


moosewine

  

195 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Etter at noen mente at vi kom litt OT på en Bavariatråd kan vi jo fortsette her!

 

Jeg har skjønt at det ikke bare er meg som synes det er gøy å være litt eplekjekk og ta munnen litt for full når det gjelder egenskaper med båten vår, så tenkte denne tråden kan bli gøyal hvis seilere landet rundt utfordrer hverandre i de lokale onsdagsregattaene!

 

Nå tok vi knekken på Da Cåsta på onsdag, vet ikke om han noen gang kommer tilbake på banen...så nå er jeg klar for nye utfordringer neste onsdag!

 

Håper flere rundt omkring bruker denne tråden til å ha det litt gøy å fyre opp noen i all vennskapelighet :wink:

.

Link to post
Share on other sites

Her benytter jeg kjapt anledningen :-)

 

Er det noen som trenger en ganske grønn fokkeslask eller lignende til en liten regatta ? Jeg har nok ikke lyst til å bli pisket rundt som en hund første gangen, så om det er noen som er litt ute for rekreasjonen og morroa sin del, så passer det kanskje bedre enn en adrenalin-proppet seilgærning som liker seg best rundt 12-15 knop ;-)

 

Jeg har et lite håp om å lære meg litt om seiling, og se om vi kanskje på sikt skal bytte ut eksosen med frisk bris.

 

Kan møte opp på strekningen Oslo-Horten...

 

Hilsen

Are

Link to post
Share on other sites

Jeg kommer nok ikke tilbake på banen før til neste år etter å ha skrapet, bunnstoffet og gått over med sandpapir korni 1500 :yesnod:

 

Blir psyket ut så på forumet her at en tør jo ikke stille opp før alt er i orden igjen. :smiley:

 

En lærer jo aldri, at en ikke skal slenge for mye med leppa. Før en har kommet i mål :lol:

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Link to post
Share on other sites

En lærer jo aldri, at en ikke skal slenge for mye med leppa. Før en har kommet i mål :lol:

 

Nå står jo jeg i fare for et langt fall så høyt oppe jeg er nå! :yesnod: Men det var litt det som var meninga med tråden, tar ikke meg selv så høytidelig og elsker å fyre opp litt! Bare gøy dette :smiley:

.

Link to post
Share on other sites

Bare vi får opp spinnakeren så er vi nok først i mål neste uke Mooswine.. Du må bare høre på ordrene som kommer fra rormannen.. Hehe Selv om det er veldig langt frem til der du er.. Haha.. Men neste gang kan vi forsøke å ha ett ror som fungerer. Blir så bra så.. Alle får se vår flotte båt bakfra.

Link to post
Share on other sites

så passer det kanskje bedre enn en adrenalin-proppet seilgærning som liker seg best rundt 12-15 knop ;-)

 

OK, Noe du lære deg. I 12 - 15 knop - enten der vind eller båthastighet så er alle happy! Selv Captn. Bleigh ville smile. Da er det neimen ikke lett å oppretholde missnøyen ombord.

 

Det er når det nesten ikke blåser og båten nesten ikke beveger at selv den frommeste prest blir en adrenalin-proppet seilgærn skipper og virkelig viser sitt sanne jeg. Og kommer det en Hekksjøgeneral - da kan du lære noen nye ord.

Likevel - verst er det når det blåser på båten ved siden av og ikke på dere. Hvor mange ganger jeg har hørt samme mann skrike: "Jeg har aldri sett på makan - at det går an!" har jeg ikke tall på.

 

Og gud nåde den som "slipper en" (tarmgass) med ryggen mot vinden - Aksjon - reaksjon vet du. (og det er ikke lukta jeg tenker på).

Link to post
Share on other sites

Hekksjø generaler får da ikke være med på Onsdags seilaser.. De får sitte på land og kikke.. De er jo værre enn Bavaria seilere..

 

Jeg vet at Hekksjø generaler ikke får være med på onsdagsregattaer! Men det forhindrer at de - på sin vei - av og til - passerer gjennom regatta felt - og som de hyggelige mennesker de er, hilser de blidt på å alle de seilende --- som gir dem fingeren tilbake!

 

Hekksjøgeneraler! Hold dere unna klynger av seilbåter.

Link to post
Share on other sites

Hekksjø generaler får da ikke være med på Onsdags seilaser.. De får sitte på land og kikke.. De er jo værre enn Bavaria seilere..

 

Min erfaring med Bavaria er begrenset. Den handler kun om 42 exclusiv og 44 vision.

De to båtene, med rimlig veltrimmede seil - vinner alle "hvermansen" regattaene.

 

Og til dere som farer rundt med et vræl i enden og ikke vet hva jeg snakker om - en "hvermansen" regatta er: " To seilbåter som treffes - hvorsomhelst - nårsomhelst"!

Link to post
Share on other sites

Vi traff da heller ikke deg i sommer da Sunflyer.. Du hadde jo en noe tidligere start enn oss. Som var veldig synd. Hadde jo vært en fin selas sammen mot Skagen.. Men jammen forsvant du over horisonten før vi fikk plukket opp all tapasen som havnet på dørken da vi kom utfor Tromøy.... Så jo ut som det gikk fort... Men det er bare å stille i Arendal på onsdager til en liten uhøytidlig seilas kl 18..

Link to post
Share on other sites

Legger merke til at Barsk II som aldri har vært blandt den beste halvpart i noen som helst onsdagsregatta begge de siste sesonger har slått den dobbelte Færder vinner Stein Erik(Bavaria 32) i Ullern/FB1860`s onsdagsregatta.. :lol: :lol: :lol::wink:

 

http://www.ullernseilforening.net/regatta.html

 

Mvh.

 

Barsk II :sailing:

Redigert av Barsk II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Antar det var meningen at en skulle fortelle litt om sine egne prestasjoner, tabber etc i tirsdags og onsdagsregattaer og evt utfordre andre i samme regattaer rundt om i det ganske land? Jeg seilte tirsdagsregatta denne uken og siden alt av mannskap meldte pass ble det singelhanded. Det gikk knallfint opp til runding, styrbord av Otterøya ved Føyno. Jeg rundet som nr. 4 av 9 (ikke ifht LYS), men var ikke langt bak Elan 37, Omega 36 samt at jeg var hakk i hell på en Jeanneau 40.3. Dette syns jeg var meget presentablet all den tid jeg var eneste som seilte singelhanded, hadde standard seil OG kryssfokk i den lette vinden som var under 7 knop hele tiden...

 

MEN overmodig som en lett kan bli valgte jeg å sette gennaker på tilbakeveien, tapte stort mens jeg jobbet med å få den opp, men det skulle jeg ta igjen... SÅ når den endelig står pent, ja da snur det til nordavind.... Saftsuse, det var kjedelig. Vel, ble 3. sist og nest sist etter LYS... Det ble noe pes å få dritten ned igjen i motvinden... :crazy: Men det var veldig moro så vi stiller neste tirsdag, fortsatt uten målebrev så off blir vi jo sist hele tiden med LYS på 1,50...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...