Careka Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 (redigert) Ja denne turen var ikke lett, og så liker eg ikkje at cruser Gunga ligger så langt forann meg :) enda verre hvis Jawik hadde vært der :) #75nå, men det varer ikke lenge :) så nå er målet helt klart, ta igjen Gunga og slå han på målstreken, Vi slår lett Jawik Gunga, bare vent og se. Redigert 18.Februar.2015 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
gasebo Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Du dilter etter ut i periferien Jawik..hyggelig det. Spennende å se om moose henger seg på også. Førstemann til mål. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 ja en Catseiler langt bak min 12 tonn o 37 fot..........hva gjør du, too much bananlikør Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 (redigert) Gunga, du har tatt gode valg, så nå håper eg på at du glemmer seilinga i helgen, sånn at eg kan ta inpå. Men det er lite vind. Redigert 18.Februar.2015 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Gunga Din Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 problemet er bare att jeg skulle vart på denne posisjonen i går ....ligger i bakkant på vinden hele tiden......... ligger o jager på han Mange...........han ledde feltet innen vi føll av...... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
VannTro Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Hei Careka, Logg deg på FB så skal jeg sende deg link til en bekjent som er på vei til å hente hjem en Lagoon 440 fra Tyrkia Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Careka Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 done..... Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
VannTro Svart 18.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2015 Sendte invitasjon til å "Like" Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
VannTro Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Da har vi Stigt oppe på 2. plass. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Jawik Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 (redigert) Careka syter for å ha seilt seg bort i bakevja og dro med seg GD #Viking - mente du førstemann til rundingen Owa Raha... Du høster en liten fordel med vinden om ca. 15-20 timer. Bruk den på vestsiden av høytrykket (nei østsiden mente jeg) #VT - Stig har seilt meget bra og burde klare seg lenge enda. Han seiler jo Båt Regatta og ikke Verbal Regatta #Gasebo - Lykke til Og jeg er nedsyltet i influensa Redigert 19.Februar.2015 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Zitt Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Så passerer jeg snart Wewak, som er hovedstad i East Sepik(ikke septik) provinsen. Wewak huset en av de største japanske flybasene under andre verdenskrig. 17-21 august 1943 satte Usa og Australia inn et angrep med tilsammen 180 fly av ulik type. Japan led et av sine største tap under krigen og mistet omtrent 100 fly. Gjennomsnitt temperaturen(luft) varierer mellom 26.6 til 26.9 grader og i sjøen 29 grader året gjennom. Hvis vi drar rett ut i havet kommer vi til øyen Manus, som ikke er oppkalt etter Max Manus, tror jeg. På øyen finner man en australsk interneringsleir for asylsøkere, som er et resultat av Australias omstridte asylpolitikk. I januar 2015 startet asylsøkerne en omfattende sultestreik i protest mot forholdene i leiren. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 (redigert) StigT er nå på første plass og ligger og så langt jeg kan bedømme i et godt spor. Godt jobba så langt 9 Norske båter bland de 100 beste. Redigert 19.Februar.2015 av Barbaria (see edit history) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Jawik Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 På øyen finner man en australsk interneringsleir for asylsøkere, som er et resultat av Australias omstridte asylpolitikk. I januar 2015 startet asylsøkerne en omfattende sultestreik i protest mot forholdene i leiren. Vokt dere nå så ikke dette blir en politisk diskusjon. Ulovlig i henhold til reglene. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Zitt Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Jada, bare konstaterer fakta! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 19.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2015 Jawik, hold nå fokus på egen seiling, og du lar deg ikje knekke av litt snue i nesen :) Du he heilt rett i at eg rota meg vekk, drømte om mer vind denne vein, men gudene ville det ikkje slik :) så får ta det eg får....... inne i Mars ei gong :) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
moosewine Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Går til sengs foran Jawik ;) Blir spennende å våkne i morra! Sitér dette innlegget . Link to post
Viking.1 Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 #Viking - mente du førstemann til rundingen Owa Raha... Du høster en liten fordel med vinden om ca. 15-20 timer. Bruk den på vestsiden av høytrykket (nei østsiden mente jeg) Løpet er nok kjørt for min del. Etter at midt-feltet var heldig og slapp gjennom høytrykksryggen øst av Luzonstredet ble det klart at min rute ble for lang. Jeg har klart å hente inn ca. 100nm på dem, men nå er det nok slutt. Så jeg er i cruising-mode inntil det mot formodning skulle åpne seg en mulighet. Hadde en stund et håp om at Brisbane-orkanen kunne gi meg en mulighet når vi kommer lenger syd. Meldingene gikk på at den skulle gå ut i havet igjen retning sørøst, men den svekker seg og tradevindene ser ut til å reetablere seg. Da er det approach fra nord-øst som gjelder, og jeg har ingen mulighet til å ta igjen de som ligger et par grader øst av meg. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Var ikke enkelt denne gangen og mange fikk seg en overraskelse. Muligens vi kunne ha fått et større værkart som strekte seg til 0 gradern. Crusing-mode. Jeg har jo ikke gjort noe annet hele tiden siden start Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Viking.1 Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Vel, får jo konsentrere meg om å slå deg da Jawik. I øyeblikket har jeg deg 8 timer bak meg i mål. Forøvrig har jeg omtrent dødt løp med ita og Gilles to timer bak meg. Forutsatt at været holder. Og det gjør det jo aldri. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Jeg var dum nok til å reise på fjellet uten nettleser som støtter flash. Skuta seiler sin egen sjø fra i går morges til søndag kveld. Foreløpig har jeg ikke tapt noe særlig, men seiler inn i ukjent vind... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
LALUNA II Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Foreløpig greier du deg greit men du trenger nok litt korrigering etterhvert så du ikke havner i fjæra Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Jawik Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Carcass to Beaver Sprint 2015 PR FINAL TOP 5 1. Sadlersailing (GBR) 2. robert1 (SWE) 3. ybw_TREV (GBR) 4. Danny (GBR) 5. sassy63 (SWE) G-SCOW: Not Awarded... Jawik was quarantined with 'flu!! Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Careka Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Dene leggen ble den mest varierte, så blir spennende og se hvor det ender. Men jeg bomme skikkeligt. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Popeye70 Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Jeg tror nok jeg burde valgt meg en kortere regatta til min initiering, både pga lengden og også vindforholdene. Moro er det lell. I desperasjon lastet jeg ned en nettleser med flashstøtte til iPhone så jeg fikk korrigert kursen litt og skal ihvertfall ikke gå på grunn før neste WP. Om det går fremover eller bakover finner jeg ut etterhvert... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Zitt Svart 20.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2015 Og så er vi i ferd med å passere Long Island, New Guinea. Denne stakkars øyen har fått gjennomgå av mange vulkanutbrudd opp gjennom historien. Som resultat av det har det dannet seg en innsjø(Lake Wisdom 1,2x1,0mil) på øyen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.