Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Hvordan kan det ha seg at ita10267 leder, mens f.eks amatore, som ligger nærmere den rette linjen, og i praksis et godt stykke foran ligger på plass 344? Jeg ser jo at DTF er regnet ut slik at ita er nærmest mål, men jeg skjønner det ikke :confused:

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Da er det bare å sikte på hullet og gi gass. Dersom været holder jibber jeg i morgen mellom 13-15 og så er det strake veien til Kapp Horn gjjennom roaring forties, furious fifties og screaming sixties. :yesnod:

 

Ser ut til å ha en snittfart på rundt 20 knop fram til Kapp Horn. Men det kan jo endre seg. Får be til høyere makter om at været holder sånn noenlunde. :pray:

 

bilde

Link to post
Share on other sites

testkjører litt med Brainaid's proxyserver og OpenCPN......får opp AIS-målen på kart men bare med MMSI ikke navn......(på NavMonPC kommer navn)

 

noen som vet hva jeg gjør feil ? :worry:

Gunga. Jeg tror det ligger i OpenCPN. Har ikke forsket på det, men det ser ut til at meldingen som sendes fra Brainaids proxy ikke forstås av OCPN, men forstås av flere andre programmer. Deriblant NavMonPC og Expedition, som jeg vet av. Sikkert litt forskjellige meldingsstandarder ute og går.

Link to post
Share on other sites

Setter nå opp for det som ser ut til å bli turens høyeste hastighet for min del i morgen ettermiddag og kveld. Kommer til å ri de to tett påfølgende lavtrykkene helt til Kapp Horn, noe som kan by på problemer like før runding dersom den siste lavtrykksbanen går litt for langt nord.

 

Da blir det enten motvind eller midt i hullet og lite vind fra alle retninger akkurat når jeg kommer til Hornet. :nonod:

 

Værmeldingene spriker på dette punktet fra wx til wx, så dette blir litt bingo. Trøsten er at det kommer til å ramme alle som skal runde hornet, og det skal vel de fleste. :giggle:

 

Akkurat nå ser det bra ut, men forrige wx så ikke særlig bra ut.

Redigert av Viking.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei hvor det går! Hvor blir det av deg Viking?

Ja, jeg har ventet på den. :lol:

 

Husk at rankingen er totalt misvisende på dette strekket. Pga. vinklene og breddegraden vi befinner oss på så måles avstanden til Sydpolen i stedet for til Kapp Horn, ettersom SOL beregner avstand vinkelrett på en linje trukket midt mellom rhumbline mot Kapp Horn og rhumbline mot Itajai og den går gjennom Sydpolen. Du er nærmere Sydpolen enn meg, derfor har du så god ranking. Og jeg skal på ingen måte til Sydpolen. :lol:

 

Sist jeg sjekket så ligger jeg foran Kroppyer som leder med ca. 1,5 time. Jeg skal ikke si hvor langt jeg ligger foran deg... :giggle: Du får nyte det mens du kan...

Redigert av Viking.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...