Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Ja denne turen var ikke lett, og så liker eg ikkje at cruser Gunga ligger så langt forann meg :) enda verre hvis Jawik hadde vært der :) #75nå, men det varer ikke lenge :)

 

så nå er målet helt klart, ta igjen Gunga og slå han på målstreken,

 

Vi slår lett Jawik Gunga, bare vent og se.

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Gunga, du har tatt gode valg, så nå håper eg på at du glemmer seilinga i helgen, sånn at eg kan ta inpå.

Men det er lite vind.

Redigert av Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Hei Careka,

 

Logg deg på FB så skal jeg sende deg link til en bekjent som er på vei til å hente hjem en Lagoon 440 fra Tyrkia :wink:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Sendte invitasjon til å "Like"

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Da har vi Stigt oppe på 2. plass. :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Careka syter for å ha seilt seg bort i bakevja og dro med seg GD :giggle:

 

#Viking - mente du førstemann til rundingen Owa Raha... :wink: Du høster en liten fordel med vinden om ca. 15-20 timer. Bruk den på vestsiden av høytrykket (nei østsiden mente jeg) :lol:

 

#VT - Stig har seilt meget bra og burde klare seg lenge enda. Han seiler jo Båt Regatta og ikke Verbal Regatta :wink:

 

#Gasebo - Lykke til :thumbsup:

 

Og jeg er nedsyltet i influensa :sad:

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Så passerer jeg snart Wewak, som er hovedstad i East Sepik(ikke septik) provinsen.

Wewak huset en av de største japanske flybasene under andre verdenskrig. 17-21 august 1943 satte Usa og Australia inn et angrep med tilsammen 180 fly av ulik type. Japan led et av sine største tap under krigen og mistet omtrent 100 fly.

Gjennomsnitt temperaturen(luft) varierer mellom 26.6 til 26.9 grader og i sjøen 29 grader året gjennom.

bilde

 

Hvis vi drar rett ut i havet kommer vi til øyen Manus, som ikke er oppkalt etter Max Manus, tror jeg.

På øyen finner man en australsk interneringsleir for asylsøkere, som er et resultat av Australias omstridte asylpolitikk.

I januar 2015 startet asylsøkerne en omfattende sultestreik i protest mot forholdene i leiren.

Link to post
Share on other sites

 

På øyen finner man en australsk interneringsleir for asylsøkere, som er et resultat av Australias omstridte asylpolitikk.

I januar 2015 startet asylsøkerne en omfattende sultestreik i protest mot forholdene i leiren.

Vokt dere nå så ikke dette blir en politisk diskusjon. Ulovlig i henhold til reglene.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jawik, hold nå fokus på egen seiling, og du lar deg ikje knekke av litt snue i nesen :)

Du he heilt rett i at eg rota meg vekk, drømte om mer vind denne vein, men gudene ville det ikkje slik :)

så får ta det eg får....... inne i Mars ei gong :)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

#Viking - mente du førstemann til rundingen Owa Raha... :wink: Du høster en liten fordel med vinden om ca. 15-20 timer. Bruk den på vestsiden av høytrykket (nei østsiden mente jeg) :lol:

 

Løpet er nok kjørt for min del. Etter at midt-feltet var heldig og slapp gjennom høytrykksryggen øst av Luzonstredet :nonod: ble det klart at min rute ble for lang. Jeg har klart å hente inn ca. 100nm på dem, men nå er det nok slutt.

Så jeg er i cruising-mode inntil det mot formodning skulle åpne seg en mulighet.

 

Hadde en stund et håp om at Brisbane-orkanen kunne gi meg en mulighet når vi kommer lenger syd. Meldingene gikk på at den skulle gå ut i havet igjen retning sørøst, men den svekker seg og tradevindene ser ut til å reetablere seg. Da er det approach fra nord-øst som gjelder, og jeg har ingen mulighet til å ta igjen de som ligger et par grader øst av meg.

Link to post
Share on other sites

Var ikke enkelt denne gangen og mange fikk seg en overraskelse. Muligens vi kunne ha fått et større værkart som strekte seg til 0 gradern. Crusing-mode. Jeg har jo ikke gjort noe annet hele tiden siden start :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Carcass to Beaver Sprint 2015 PR

 

FINAL TOP 5

 

1. Sadlersailing (GBR)

2. robert1 (SWE)

3. ybw_TREV (GBR)

4. Danny (GBR)

5. sassy63 (SWE)

 

G-SCOW: Not Awarded... Jawik was quarantined with 'flu!!

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror nok jeg burde valgt meg en kortere regatta til min initiering, både pga lengden og også vindforholdene. Moro er det lell.

 

I desperasjon lastet jeg ned en nettleser med flashstøtte til iPhone så jeg fikk korrigert kursen litt og skal ihvertfall ikke gå på grunn før neste WP. Om det går fremover eller bakover finner jeg ut etterhvert...

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...