Jump to content

Prosjekt: Sagen 30


M/S Bastard

Recommended Posts

Hei, nei har ikke gjort noe eller brukt den under denne tiden bortsett fra batterilading og måking av snø vinterstid, men nå er lysten kommet tilbake :smiley:

Så nå bruker jeg litt tid på og trekke i gamle tråder for og huske hva som er steget videre, er jo en hel del og gjøre fortsatt kan man si. Uansett så er det veldig greit at kona er intressert i og fikse båten. Var så heldig og møte henne for ett år siden :smiley:, gira på fiske er hun også

 

Skal en tur i båten igjen i morgen, skal sjekke batterier og om det er noe dritt på dieseltanken. Ser det greit prøver vi oss utpå, men er spent på om groen på propellen vil gjøre at jeg får mye vibrasjoner, vi får se

 

Link to post
Share on other sites

Takk for det? 

Jaggu startet ikke pc'n ombord opp også. Den trenger nok en oppdatering på windows og opencpn. Jeg får se an litt om jeg skaffer meg ice igjen. Jeg har jo router og ekstern antenne liggende. 

 

Har fått ryddet litt ombord i dag, satt batteribank på lading, men startbatteri bør byttes. 

 

Ellers begynner jeg å få oversikt over hva som må gjøres. 

Får se om vi prøver oss utpå i dag, nå skyer det til selvfølgelig,  vi trenger regn, men akkurat nå da ? jaja vi får se

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...
  • 1 år senere...

CD8DFBF1-ED62-4476-816D-77CF5C8C6F42.jpeg.51edcfaad3c6d64b31495b2dce3949b8.jpegHei!

 

prøver å blåse liv i denne gamle tråden! Jeg driver å restaurerer en sagen 24 som min far bygget da han jobbet på Sagen Båt på 70tallet. Båten var på avveie i 36år men til slutt ga letingen resultater! Er det noen her som fortsatt har sagen? Evt sitter på gode historier og info. Jeg opprettet en side på face der jeg legger ut bilder av prosjektet. «Sagen båt hommersåk»

setter pris på tilbakemelding i all overskuelig framtid da min båt vil forbli i familien så lenge jeg lever.

DF40E65B-6A75-4566-92CA-C1F359B82A46.jpeg

E5FA06DB-7A5F-47AB-A9EB-EDD1469F1831.jpeg

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Jaja, vi skulle til å dra på igjen for ett par år siden.

Når er det som noen sikkert har forstått at det hytte som gjelder :rolleyes: så nå er på tide og selge til en grådig billig penge

Men, jeg vurderer også og donere båten til en ideel forening/ organisasjon, så er det noen som er intressert så vil jeg høre fra deg/dere.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
M/S Bastard skrev On 14.1.2022 at 18.01:

Jaja, vi skulle til å dra på igjen for ett par år siden.

Når er det som noen sikkert har forstått at det hytte som gjelder :rolleyes: så nå er på tide og selge til en grådig billig penge

Men, jeg vurderer også og donere båten til en ideel forening/ organisasjon, så er det noen som er intressert så vil jeg høre fra deg/dere.

 

 

 

Så på Finn at den lå ute og ble kjapt solgt nå nylig. Håper du fant noen som vil gjøre den ferdig og få glede av den. Blir uvant å ikke se den ligge på plassen sin på vei ut til brygga!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...