Jump to content

Prosjekt: Sagen 30


M/S Bastard

Recommended Posts

Blir vel ikke så værst, er fornøyd sejøl ihvertfall :wink:

 

Fikk gjort noe fornuftig på en Søndag også, det var igrunn deilig det

Har gjort ferdig listing på styrbord side, mulig jeg må ha en tynn list, evt fuge mot hytteveggen. Avgjøres i morgen.

 

Ups, her ble det glippe :angry:

 

dashboard111.jpg

 

Det får gå tenker jeg, hadde bare med meg 2 lange lister så det ble med ett forsøk.

Den andre skulle jo oppå, men nå er det ferdig så langt. Må lage ny list under der også, men det kommer litt senere

 

dashboard109.jpg

 

dashboard110.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Er i gang igjen, fått montert ny (brukt) sportpilot og nytt ratt (gratis, kun frakt betalt :smiley: )

Ny kalesje er på gang fra Nam´s båtkalesjer, ferdig til helgen muligens. Nye puter i slaongen ute kommer på nyåret en gang.

 

Nå skal jeg montere en Eberspecher dieselvarmer, denne er tenkt montert i benken ute, men der er også en dieseltank jeg skal mate varmeren med.

Kan dette stå i samme rom, eller bør jeg ha ett skott i mellom varmer og tank? En varmluftsslange vil dog gå forbi tanken, en isolert en såklart.

 

Jeg har målt stussen på ebern for slange til 100 mm ca, kjapt målt men mulig den er 98mm. Dette er forøvrig en eldre eber d4l.

Finnes det overgang for og komme ned i 60mm f.eks eller hvordan løses dette?

Link to post
Share on other sites

Hyggelig, satser på og få gjort en del i vinter, skulle egentlig vært opp denne vinteren for og få tatt gjennomføringer og andre ting, men jeg får heller ta opp i April/Mars muligens. er over 2 år siden jeg var opp sist så nå er det grodd bra hehe

 

Skal jo også lage med konsoller(skap/oppbevaring) under setene ved styreposisjon, har tatt alle mål, så det er bare og begynne når jeg får ryddet meg ett sted og få snekret disse.

Link to post
Share on other sites

Har jo ett par bilder jeg kan poste, all teaken fikk 3 omganger med olje for litt siden.

Lagde ett skott mellom batterie og vvbereder i sommer

Autopilot montert forrige uke, manger ett kuleledd til rorføleren bare før dette er ferdig.

Deler som jeg mangler til ebern er på vei i posten, bestilte på ebay, billig :thumbsup:

Ratt montert, dette bar noe dårlig så det er plukket noe fra hverandre og limt opp igjen. skal pusse det ned og oljes til det ikke trekker mere samt montere hurtigsveiva fra det gamle ratter.

Venter spent på kalesjen, regner med at den er ferdig i morgen eller Lørdag.

Blir også ny kalesje i luka på hardtoppen, der hadde jeg egentlig tenkt og støpe meg luke, men da trenger jeg ikke tenke på det riktig enda. Konstrerer meg om og bygge om salongen så den er klar for nye puter på nyåret.

 

Skott i batterirommet, jada det skal vaskes og males bakover også

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Fikk samtidig ryddet og i spaggettien med kabalkanaler

 

bilde

 

Oljet teaken

 

bilde

 

Ny ratt som skla pusses ned og oljes

 

bilde

 

Kalesjemakerne holder på, nye stenger er montert og resten henger på halv tolv.

Blir en del forandringer i følge Thi

Gleder meg veldig til og få lagd ny salong her også, har det klart i hodet hvordan det skal bli

Kan røpe at det antaglig ikke blir sitteplass på midten bak, men bygd opp ett barskap, og når man åpner lokket på toppen av barskapet kommer tv´n frem.

Har funnet ut at det er den salongen som blir mest brukt uansett så tv´n kan like gjerne være der fremfor i kabinen

 

Fytterakkeren og det ser ut

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Er du klar over at du nå antakelig er et av de prosjektene so har lengst fartstid på BP? Og jeg synes å huske at du hadde en tråd før det med en tidligre båt. Da du begynte denne husker jeg Walter_S kjefta på dg og sa du måtte konse, lenge siden han var innom nå. Vivvi har også gitt seg.

Og likevel så henger du i! Nå syns jeg du er komt så langt i å løfte Sagen-snekka di at det begynner virkelig å monne. Og så lurt å gi seg tid, det med TVen i barksapet hadde du aldri komet på om du ikke hadde, bokstavelig talt, bygd på erfaring.

Jeg gleder meg til å følge tråden din videre og til å se åssen det blir, med både ny kalesje og salong!

Link to post
Share on other sites

Dette her blir bra Bastard, Det å ta jobben med å grundig gjennomgå båten å få ryddet, vasket ned og ordnet tror jeg man har mye igjen for, i båten min selv om den så tilsynelatende bra ut med innredningen på plass så ble jeg nesten dårlig når jeg så hvordan det så ut der hvor man ikke kom til, det var grums og drit over alt, bunnen av treverket var tydelig preget av fukt, det lå utskjærte glassfiber deler og skjærespon som har ligget der siden båten var ny. Platene i taket var gjennombløte av fukt, samt mugg og jordslag.

Det elektriske var en kommende brannbombe, ledninger lå buntet sammen uten mål og mening, inne i motorkassen lå de på kryss og tvers og hvilte på varmt gods, flere av kablene lå og gnisset på styrearmen til drevet. Ikke noen ideell situasjon, spesielt ikke for meg med bensin motor.

 

Du har gjort mye med den gamle Sagen snekka di, den har gått fra en gammel sliten båt til å bli en flott tursnekke :thumbsup: Var også en ivrig tilhenger av din gamle tråd i sin tid, når man snakker om pågangsmot så må jeg si tråden om Bastarden overgikk det meste, så mye arbeid du hadde lagt i den så var det synd den måtte gis opp, men hadde full forståelse for det ja :smiley:

 

Keep up the good work :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger.

 

Jeg har vært heldig med denne båten, lite råte i innredning pga vannskader.

Fant bare ett sted og det var i en dørkplate.

Ellers heiv jeg ut dårlige dieseltanker og alt elektrisk

 

Det begynner og komme seg nå, når salongen og oppussing av dørken er ferdig så er alt under kalesje og hardtopp ferdig.

Fronten på pentry skal gjøres om noe, dørene er for små syns jeg, disse vil brukes i armlenene jeg har tenkt og lage i salongen under kalesjen. Stuerom får man ikke nok av.

 

Kabinen er igrunn ok, selv om jeg har planer der også, blir det ikke så store forandringer.

Jeg har lyst til og utvide wc, samt bygge ett klesskap nå som Refleksen byttes ut med eber. Kvier meg litt for og hive ut Refleksen dog, dette er jo en pottebrenner totalt uavhengig av strøm. Må tenke litt på det, mulig jeg kan knappe inn på plassen den trenger.

 

Får ikke gjort noe i dag uten og være i veien for kalesje damene/gutta, så da fr jeg rydde litt i kåken som har vært forsømt :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ikke dårlig det, godt kjøp :thumbsup:

 

I dag kom eksosgjennomføringen til eber´n som jeg handlet på Ebay, rundt 200 rett i postkassa fra Tyrkia på 4 dager :thumbsup: , knallkjøp det.

Billigste jeg fant her i landet var 600+frakt, jeg hadde handlet her hvis det ikke var for at jeg fant den på Ebay først.

Båtsjappene skulle ha rundt 1000 lappen

Link to post
Share on other sites

Bra du er i gang igjen. Ny kalesje blir bra tror jeg, fikk ny i sommer jeg også ca 18000 båtpenger. Henger som en fille der den skulle være stram så nå venter jeg på at firmaet skal ordne opp. Skal du ha helt lik den som er på båt nå eller gjør du forandringer i høyde etc.?

Link to post
Share on other sites

Du beskriver faktisk sånn jeg skulle ha det, høyere bak og fler vinduer. Forskjellen er at de ikke ville montere når jeg var der og det kan jeg godt forstå når jeg ser hvordan det er blitt. Må føye til at jeg måtte montere den selv, men etter nøyaktige beskrivelser på hvor bøyler skulle være. Fasiten er at kalesjens bakerste del ikke passer men er for vid og gir rikelig lyd i vinden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...