Jump to content

Prosjekt: Sagen 30


M/S Bastard

Recommended Posts

Det ble skuffende lite regn da, spesielt etter at man leste om monsterregng og greier hehe

 

Nå er i allefall ny kalesje på plass, og den gamle repareres for bruk som vinterkalesje, fikk ikke lov til og bruke den nye om vinteren

Anbefaler Nam´s båtkalesjer, som nå også skal etablere seg i Holmestrand :thumbsup:

 

Gammel og ny kalesje, ble en helt anne nverden dette ja

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jo takk, jeg ble veldig fornøyd, men vurderer gardiner for det føles som man sitter på utstilling :blush:

Ebern ble i allefall montert og testkjørt, varmet som bare det den.

Da er det bare og bestille seg dyser og slanger til den. Må legge opp det elektriske også, men er usikker på hvor jeg skal montere termostat og betjeningsbryteren

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I dag skal jeg begynne på konsollene som skal stå under setene, må bare produsere litt til på jobb , så låner jeg en truck og henter matrialer.

Håper på og få begynt monteringen av disse på Fredag, så jeg har bare to kvelder på meg for og få de ferdig for montering.

Skapdører bryr jeg meg ikke om nå, så de lages litt senere.

Forlengelse av benkene ute skal også gjøres nå før jul, samt ett skap bak i båten, da blir det ikke lenger rundtsitter men

lengre benker i stedet

Bilder kommer i kveld

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kom ikke så langt som jeg ville, jeg hadde bare tilgang på en stikksag som ikke man ikke kan stille grader på.

Må ned i båten og hente den andre i morgen, for jeg må bla. lage det ene endestykket på nytt, siden dette skrer.

Derfor fikk jeg heller ikke lags frontene, må skre disse også som man ser

 

Men, slik vil selve konsollene se ut. Jeg skrer inn i forkant, for da sitter man bedre med beina syns jeg.

Den ene konsollen skrer også ut i toppen, syns det må til, ellers ville stolen stikke på utsiden av konsollen, det er ikke pent

 

Konsollene skal kles med 4mm finer utenpå, slik at veden løper likt på alle flater

Jeg bruker en type finér som heter Red, siden Merant er gått ut av sortimentet

Hadde uansett valgt 4 mm utenpå, da overflaten ofte er mye penere enn på f.eks 9mm som platene jeg har brukt er

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Joda, men maskinene har ikke noe med trearbeid og gjøre desverre, vi driver med silikon/gummi og plast

Bruker eget verktøy, alle platedeler er skjært ut med elektrisk stikksag

 

Trinnet som er lagd er bare en del av trinnet, resten blir henglset på skottet under dashbordet og legges ned mot konsollen.

Da får jeg endelig brukt takluka, rekker ikke opp med hodet over luka i dag

Redigert av M/S Bastard (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for det :blush:

 

Konsollene ferdig sålangt, nå står de i båten hvor tilpasning og listverk skal gjøres.

Lokkene på toppen der festes med pianohenglser.

På lokket til føresstolen blir antaglig tv´n montert, men må se an om jeg får åpnet lokket helt, for stolen vil jo butte mot dashbordet og jeg er usikker på om jeg får lokket opp i 90 grader

 

Det blir skap på bakssiden av konsollene også, dette gjøres i båten, for og kunne se best plassering

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Lørdag morgen; egg og bacon, sport på TV og prosjektet til M/S Bastard! Kan livet bli bedre? Nå har jeg vært gjennom nesten 500 innlegg, og må si jeg er imponert. Hvis det hadde finnes en kloning av Bjørgen/Nordtug, så kan det godt hende at den hadde blitt kalt en bastard, men tydeligvis skal man ikke kimse av bastarder. Det er ingenting tempoet, stilen eller stayer-evnen her. Jeg er sikker på at du klarer noen æresrunder også Bastard i vinter! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Jeg tok meg ikke tid til frokost, men nå er jeg sulten og kaffetørst. Drar snart hjem nå, skal bare ta noen mål til noe reisverk jeg må lage til. Har revet en del som må bygges opp igjen. Jeg er fonøyd med plasseringen til konsollene tror jeg. Kommer noen bilder etterpå

Link to post
Share on other sites

Da er jeg kommet meg hjem i varmen

 

Tanken må flyttes, da konsollene kom for nære dashbordet

 

bilde

 

Her var det litt råte, men heldigvis var dørken skjøtet her, så blir det ikke mye og bytte ut

 

bilde

 

Vurder og sette vanntanken slik, på grunn av at det er 2 stusser under tanken.

Alternativet er og sette den under dørken, men da må stussene kappes og hullene tettes på ett vis, mulig det blir løsningen da tanken ikke går under benken som skal forlenges inntil konsollen

 

bilde

 

Måtte kappe litt i den ene dørkplata også for og teste plassering, denne dørkplata må byttes ut

Må også tette den ene døra i skottet der, den til venstre vil jeg beholde

 

bilde

 

Tror dette blir den endelige plasseringen, mulig jeg trekker det ett par centimeter bakover

 

bilde

 

Ble ikke for trangr mellom stol og pentry heller

 

bilde

 

I morgen skal baksiden kles, også skal det taes hull til dører, men jeg er veldig usikker på størrelsen på dørene forløbig

 

bilde

 

Også skal det lages en opphøyd dørk her, mellom skottet og konsollene

 

bilde

 

Ned og fortsette i morgen

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...