Jump to content

Bavaria er som folkevogn


Pelle Parafin

Recommended Posts

Må nok arrestere deg litt ,Enzo, :nono: har selv vurdert(drømmebåten :flag_sw: ) Maxi 1300(hadde selv en Maxi 999 fra den var ny i 18 år),men fant utat det var uhørt med en pris på 2,9 mill med samme utstyr og tilnærmelsesvis samme innredningsløsning som min Bavaria 38AC til 1,1mill.Maxi 1050(arvtager tilmin 999) var ikke aktuell,pris 1,2.Med litt fornuft i hva man skal leggei en båt ,med bruk 6-7mnd pr år,var valget lett.Hadde jeg hatt stort markeringsbehov hadde jeg antagelig "flesket til" med en Maxi 1300. :flag_sw:

mvh

fem@il

Kom til akkurat samme konklusjon som deg ! når vi skulle velge ny båt, vi var også eier av M 999 i mange år :smiley:

Link to post
Share on other sites

Tja. Ikke helt.

Valg man gjør.

Velger å sitte og styre, eller være på farta rundt i båten.

Velger å gå 18 hull, eller sitte og se fotballkamp på TV.

er det såpass tungvindt å seile at man faktisk kommer litt i form? ( da vil ikke jeg ha seilbåt ) eller er det bare i grov sjø .?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

er det såpass tungvindt å seile at man faktisk kommer litt i form? ( da vil ikke jeg ha seilbåt ) eller er det bare i grov sjø .?

 

Tjaa, hadde blodsmak i kjeften da jeg klappet til kai forleden etter å ha krysset hjemover langs land i frisk bris..... singlehanded :crazy:

You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------

Link to post
Share on other sites

Var på seiltur i 4 måneder i sommer, la på meg 8-10 kg......

 

Om man kommer i form av å seile så må utgangspunktet være temmelig dårlig. Ta en titt på et par av NM grossistene, ser ikke akkurat ut som idretsatleter eller hva? :wink:

Redigert av runes (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis man ikke er så heldig å eie en Grand Banks. :wink:

 

mvh Astor

 

 

Greit med seilbåt når det gjelder god plass til en billig penge,holder selv en knapp på motor båt. De fleste seilbåter går jo kun for motor,skjelden du ser noen med seil oppe,så årsaken til at mange kjøper seilbåt er nok plass/pris. :sailing:

Link to post
Share on other sites

De fleste seilbåter går jo kun for motor,skjelden du ser noen med seil oppe,så årsaken til at mange kjøper seilbåt er nok plass/pris. :sailing:

Dette er jo den vanlige frasen man hører fra motorbåtfolket men den er nok slett ikke slik som du sier. Når jeg er ute og seiler så seiler de fleste andre seilbåter og vi ser veldig få motorbåter , når vi går for motor så ser vi en del motorbåter. Kan det ha noe med at "de fleste" seilbåtbrukerne går for motor når det er så lite vind at motorbåtene drister seg ut :smiley: eller går de for motor innaskjærs der det er mer praktisk å bruke motoren. Som du sikkert vet så er mange seilebåter også ypperlige motorbåter og den er jo montert i båten for å brukes når eieren mener det er ønskelig.

Link to post
Share on other sites

Denne frasen om seilbåter som aldri seiler er akkurat like interessant som å diskutere hvorfor så mange har båter med to motorer på hver 250hk når det viser seg at de bare bruker den ene motorene 95% av tiden og da bare bruker 5% av denne motorens kraft! Hva bryr det meg? Absolutt ingenting! :nonod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Her tror jeg du tar feil Mouche. Det er jo selvfølgelig av allmenn interesse om en seilbåteier bruker motor mer enn han seiler. Hvordan skal man ellers i fremtiden klare å skille mellom seilbåt og motorbåt?

 

Som Mathilde er inne på er det motorbåteierne som er mest opptatt av dette. Mister de referansene helt så vet ikke jeg hvor dette kan ende. Ikke utenkelig at mange om 50 år kommer til å kjøpe feil type båt hvis vi ikke holder orden på dette. :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner ikke kvaliteten på Bavaria selv, men mitt inntrykk er at det er solide, greie båter, til fornuftige priser. Jeg leste et sted for en tid tilbake om en tysk brukerundersøkelse av båtkvalitet, og her er noen av resultatene. Jeg fant ikke igjen kilden, dessverre. Men her en norsk artikkel som omtaler undersøkelsen.

 

http://www.batliv.com/wip4/search/detail.e...7900&c=6024

 

Fint bilde, nr 2 der!

 

Men så vidt jeg husker ble ikke Bavaria nevnt blant toppene. Kanskje fordi det er nettopp solide, greie og fornuftig prisede båter, som kanskje mangler bittelitt på finnish.

Redigert av Los Endos (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...