Odmar Startet 29.September.2008 Link til dette innlegget Startet 29.September.2008 Jeg har just startet byggingen av en Squirt fra Glen-L (www.glen-l.com) Kommer en opdatering her ettersom prosjektet skrider frem. Er det fler der ute som bygger båter fra Glen-L? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
10ta9c Svart 29.September.2008 Link til dette innlegget Svart 29.September.2008 Velkommen til forumet. Lekre saker dette. Gleder meg til å følge med. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Odmar Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Kommer til å legge ut bilder og oppdateringer ettersom prosjektet skrider frem. Er det noen som har erfaring med epoxyen fra Biltema. Det er den for meg lettest tiljengelig. Hadde vært fint om noen hadde noen erfaringer. Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Toivo Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Hei, gleder meg til å følge med på denne! har hørt at ikke biltemas er så bra? nm epoxy er billig og bra... Sitér dette innlegget Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Wicma Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Velkommen ombord. Ta en titt i denne tråden her på Baatplassen. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Velkommen ombord. Ta en titt i denne tråden her på Baatplassen. Veeeeeeldig bra Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
MaLang Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Er selv sugen på ett glen-l prosjekt en vinter... men det blir garantert ikke noe av de nærmeste årene:( Derfor gleder jeg meg stort til å følge med på ditt prosjekt!! - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Hei, jeg heter "Honduras" og er en GlenL-bygger.... Er det ikke sånn man begynner i diverse støtteforeninger Blir artig å se prosjektet ditt skride fremover. Når det gjelder Epoxy, duk, filler osv vil jeg anbefale Svas Kjemi på Lillestrøm. De selger egentlig til industrien i større kvanta, men selger litt "småpakker" til bl.a båtbyggere. Meget gunstige priser for oss selvbyggere. I tillegg har produktene hans (tyske Ebalta som produserer) en del fordeler fremfor bl.a. West. Kan nevne foruten pris at standard harpiks/herder har "potlife" på ca 45 minutter, mens West ligger på ca 20. Det betyr rett og slett lavere puls for oss amatørene I tillegg er Svas epoxy helt klar, mens West er gulaktig. Du kjøper også rimelig duk og forskjellige fillere av ham. Bomullskapp til laminering og hulkiler, glassballonger for å lage sparkel osv. Du betaler mindre for 1kg hos Svas enn du må ut med for 200gr hos West. Hvis du er på messehallene på Lillestrøm er det ikke mange minuttene opp til ham. Men han sender sikkert over hele landet i tillegg. PS, jeg har ingen kontakter eller relasjoner til Svas ut over at jeg er en veldig fornøyd kunde Lykke til, og last opp bilder fra første "spadetak". Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Odmar Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 Takker for det, det var en riktig god idè. Jeg hadde alerede begynt å svette over de 20 min som de fleste har av "åpningstid". Sender ham tror du? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
kent!! Svart 30.September.2008 Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 moro å se at det er fler som skal bygge glen båt.husk å ta mange bilder er selv nesten ferdig med zip fra glen og synes det er kjempe moro.blir aldri lei av å bygge båt gleder meg til å følge byggingen Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 30.September.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2008 HOWSA da var vi tre...... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Honduras Svart 1.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2008 Du finner ham her: Navn: Svas kjemi AS Besøksadresse: Råsokveien 19, 1900 Fetsund Telefon: 63 88 55 00 Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Odmar Svart 5.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2008 Takk for det, da begynner bitene å falle på plass.... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
svenmorten Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Gammel tråd, men likevel. Jeg er også i gang med et Glen-L prosjekt. En(da en) Squirt. Allerede lest en masse her inne på de dagene som har gått siden jeg fant BP. Er imponert over folk her. Gleder meg. Sitér dette innlegget Bygger Glen-L Squirt Link to post
Honduras Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Da må du lage en byggetråd og legge inn bilder du også. Det er tydeligvis byggetrådene som gjorde at du fant BP og kan dra nytte av diverse tips osv. Så da "skylder" man BP å betale tilbake med en egen tråd...nemlig.. Vi er velig glad i mye bilder Lykke til, og kos deg med byggingen slik vi andre gjør ! Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
svenmorten Svart 9.August.2011 Link til dette innlegget Svart 9.August.2011 Byggetråd er opprettet :-) Sitér dette innlegget Bygger Glen-L Squirt Link to post
svenmorten Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Denne tråden er dessverre stille... Har hatt meget stor glede av å se prosjektene til Honduras, Dastunt og Odmar, men er sikker på at det er enda fler Glen-L byggere her i landet og her på BP. Noen fler som tør å tilstå? Sitér dette innlegget Bygger Glen-L Squirt Link to post
Rebel Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Hei! Jeg bygde også en Glen-L båt for noen år siden, kom nettopp hjem ifra en tur med den nå faktisk . Hvis du søker på Rebel så dukker det opp noe. Ronny. Sitér dette innlegget Link to post
Jon E. Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 .Heisann! Jeg har hatt tegningene til Zip liggende en stund, og nå tror jeg bare at jeg må starte på denne. :-) Tidligere har jeg hørt at en kan kjøpe materialer hos Oslo Finèrfabrikk. Men nå står det følgende på sidene deres; Oslo Finérfabrikk AS er i dag en ren grossist for møbel og trebearbeidende industri. Vi jobber kun mot registrerte kredittkunder og har dessverre ikke kapasitet til å betjene private. Jeg forstår dette, så jeg skal ikke ringe å spørre heller... Men; hvor handler man slike varer på Østlandet nå for tiden??? Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Prøv Nes Slede- og trebåtverksted. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Honduras Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Et annet alternativ kan være West System i Oslo. Jeg kjøpte mine Brunzeel (staving?)okume/Mahogny finerplater der, som er virkelig førsteklasses materialer. Vet ikke om de har det fortsatt, men du kan jo sjekke. Nes mener jeg forhandler plater fra franske Joubert, som holder samme klasse. Hvis du søker her på BP finnes det en tråd om kryssfiner/plywood som er ganske bra i forhold til hva du skal kjøpe og hva du skal unngå. Var en med nick "Woodpecker" som skrev mye nyttig. Generelt kan du holde deg unna Byggmakker og tilsvarende byggvarekjeder. De har mye dritt. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
svenmorten Svart 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 Hei! Jeg bygde også en Glen-L båt for noen år siden, kom nettopp hjem ifra en tur med den nå faktisk . Hvis du søker på Rebel så dukker det opp noe. Ronny. Du, det ble jo en helt nydelig båt. Gleder meg til å komme tilbake fra tur med min . Liten stund til enda. Sitér dette innlegget Bygger Glen-L Squirt Link to post
svenmorten Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Ser av siste e-post fra Glen-L at en Bravado er bygger i Ørskog(?) i Norge. Er det et BP medlem som står bak? Sitér dette innlegget Bygger Glen-L Squirt Link to post
Strengel Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Hei, Har selv også en tråd her på BP. Bygde i fjor en Glen-l Tuffy. Har vært stille på tråden siden sjøsetting i fjor høst, men tenkte å oppdatere derecmed noen bilder av hva jeg har gjort siden da, og dele noen erfaringer. Morten Sitér dette innlegget Link to post
svenmorten Svart 26.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2013 Veldig bra Strengel. Tuffy er en lekker båt. Må lete opp tråden din Sitér dette innlegget Bygger Glen-L Squirt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.