Skipper Båtløs Svart 10.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 10.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Oktober.2008 flaks jory :) jeg så det der jeg også, men da gikk det for 1944. Dessuten, det er bare A modellen de har der, ikke B modellen med kroppsesoren. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Skipper Båtløs Svart 10.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2008 Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Båtløs Svart 10.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2008 Høyeste bud på nåværende auksjon er kr. 670...25 minutter igjen Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Jeg ser i manualen at kameraet kan sende bilder til e-post forutsatt at funksjonen støttes av lokalt nettverk. Fra side 18 i manualen: Sende bilder til e-post. (Autoritet: Master, familie) Dersom brukeren ønsker bilder sendt til e-post, må han sende følgende SMS-kommando til kameraet. Master og familie trykker: #03#antall bilder#1# eller: #PZ#bildekvalitet#YX#. Jeg har glemt hvordan jeg finner hvilke nettverk med betalingskort som støtter e-post. I mitt nåværende alarmsystem ombord er betalingskortet (Telenor mobil) registrert som familienummer, dvs jeg kan aktivere nummeret/alarmen ubegrenset uten å måtte betale. Vil tilsvarende kunne benyttes med e-mail funksjon? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 12.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 (redigert) Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene.For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' samt Etikette Redigert 13.Oktober.2008 av Ulven (see edit history) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
roaldbj Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Flott Ulven. Siden vi nå er flere som bestiller dette kameraet via deg er det fint om du gir endel råd om overføring av kamerabilder i klartekst, dvs med dråpeteller, ord for ord. Jeg tenker da på tekniske innretninger (kontantkort), systemkonfigurasjon, fysiske forholdsregler, bildeoppløsning o.a. Jeg håper at vi i denne tråden kan utveksle erfaringer med bruk av kameraet og sensorer som utløser bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 12.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2008 Tåler dette kameraet å stå ute - også når det er fuktig? Selv om det er "inne" i en båt, eller under kalesje, kan det jo lett bli fuktig? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 13.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Oktober.2008 Roaldbj: Jeg vil selvsagt bistå med hjelp til det en måtte lure på, det er bare å spørre i vei, så skal jeg hjelpe så godt jeg kan :) Luigi: Det bør nok ikke stå ute-ute.. men inn under kalesje virker det som det fungerer fint.. I dalen der båten min står er det høy fuktighet på grunn av tåke i denne perioden, og har ikke merket noe problemer. Men la det stå helt ute vet jeg ikke om det bør gjøre, det blir på eget ansvar i såfall :) Moderator: Kan du sende meg en IM med hva det stod i den boksen du har slettet, så skal jeg redigere innholdet, akkurat nå husker jeg ikke helt hva jeg skrev der, men om det var noe viktig info så kan jeg skrive det på nytt. Hvis det var noen som ventet på noe svar fra meg så ta kontakt så skal jeg heller svare på im elns.. kan ikke huske helt å ha sitert noe feil men... Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
pern Svart 13.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2008 Jeg har selv et slikt kamera og siden jeg har Telenorabb. har jeg kjøpt et kontantkort og lagt det inn i min Fri-Familie-pakke. På den måten koster det ingenting å bruke (fri SMS og MMS gjelder innenfor Fri-Familie). Ønsker jeg at kameraet skal sende meg bilder så bare ringer jeg kameraets nummer og legger på før det "rekker" å svare. Fungerer kjempefint og anbefales varmt! Det aller meste kan fjernstyres med tekstmeldinger, som f.eks. sensivitet på beveglesessensoren, IR-lys av/på, antall bilder som sendes pr alarm osv osv. PS! Har det for tiden montert på hytta, men skal i båten til våren! Sitér dette innlegget Link to post
oabraha Svart 21.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2008 Har kjøp og testet dette kameraet. Har et Telenor ring kontant SIM kort i kameraet. Får kontakt bare ca 1 av 3 forsøk, også ustabilt om jeg får bilde dersom jeg får kontakt med kameraet. Har dere noen tips om oppsett eller annet som kan være feil? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2008 Hei, Du skriver at du får bare kontakt ved ett av 3 forsøk.. kan du beskrive litt mer hva du gjør? Har du husket å deaktivere PIN koden på sim kortet? Får du sendt mms og sms fra det sim kortet fra mobilen din? (for å sjekke at abb'et er i orden). Har ikke hatt ett eneste trøbbel med mitt kamera.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
roaldbj Svart 21.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2008 Jeg ser i manualen at man kan sende bilder til en internettadresse. Er det mulig å sende fotografier til sin egen e-mail adresse? Sitér dette innlegget Link to post
oabraha Svart 21.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2008 (redigert) Hei Ulven. Ja.jeg har deaktivert PIN kode. Har satt kameraet opp med E-post adresse. Dersom jeg ringer kamera fra master mobilen min og legger på etter ett kort pip får jeg raskt tilbakemelding om at request received...... men det kommer skjelden noe mer. noen ganger får jeg følgende beskjed etter ytterligere noen minutter "Sorry, the network is busy, fail to send one MMS. ERR_IND 4_0. Prøver jeg og bestille bilde til E-post fra master mobilen med kode #03#1#1# får jeg bekreftelse om request received---- men det kommer skjelden bilde til e-posten. Må jeg konfigurere nettverk parameter settings for å få et stabilt kamera? Det hender også at jeg ikk får kontakt med kameraet når jeg prøver å ringe det, får da den koselige telenor damen som forteller at abonenten er ikke tilgjengelig mobilen er utenfor dekningsområde eller er slått av. Redigert 21.Oktober.2008 av oabraha (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2008 Jada, jeg får epost hver gang "alarmen/sensoren" utløses.. da tikker det inn en mail med 5 bilder i.. Litt små bilder, men hvis jeg justerer kameraet til å sende kun 2 bilder, så blir dem større. Dette har med plass å gjøre i minnet på kameraet. Man sender ikke til en internett side, men til en epost adresse. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ulv I Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2008 Dersom jeg ringer kamera fra master mobilen min og legger på etter ett kort pip får jeg raskt tilbakemelding om at request received...... Har du tvillingkort? Ut fra det du skriver, så virker det som du har tvillingkort, og da kan det være problem å sende sms og mms mellom master og tvilling.. Derfor bedre å ha et eget kontant kort til dette, men man kan legge kontant kortet inn i f.eks fri familie, og dermed gratis sms og mms mellom telefonene.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
oabraha Svart 21.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2008 (redigert) Nei, jeg har et ordinert abonemang hos MTU, som bruker telenors nett. Bør jeg ha samme mobil operatør både i kamera og på mobilen? Hvordan deaktiverer jeg den dumme bekreftelses e-posten som kameraet sender automatisk ved hver mottatte komand? Redigert 21.Oktober.2008 av oabraha (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 21.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2008 oabraha: Hmm.. krever mtu noe spesielt oppsett ellers på mobilen når du bruker kortet der? Det er samme hvilke leverandør som brukes, men jeg vet at Telenor sine instillinger fungerer rett ut av boksen i hvertfall. Hvor i landet holder du til? Er det god dekning der kameraet står? har du mulighet til å få lånt et f.eks telenor abb eller kontant kort sim for å teste? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Ulv I Svart 22.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2008 oabraha: Det går dessverre ikke ann å deaktivere for bekreftelses sms'ene.. men du kan deaktivere at den sender en sms før den sender bilde ved alarm. Det gjør du ved å sende sms med: #11#0# til nummeret. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Gøran Praefcke Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Veldig enkelt og bra kamera til overvåking, vi kjører en finn kampanje nå til 1920.- ink mva på dette kameraet. Ellers ligger det normalt på 1920 eks mva. www.abteknikk.no Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Flott AB Teknikk. Har du henvisning til nettsteder med manualer? Sitér dette innlegget Link to post
Gøran Praefcke Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Hvis du sender meg din e-post så skal jeg sende deg en norsk manual. Min e-post er: gp@abteknikk.no Hvis flere ønsker dette så er det bare å maile meg Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Mail er sendt. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 23.Oktober.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2008 Trenger da ikke å sendes, dere kan finne en norsk utgave her: V900-A1.pdf Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
scanflyer Svart 24.Oktober.2008 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2008 Har et kamera hvor jeg ikke får kontakt. Lyser rødt, eller blinker rødt i 5-10sek intervall. Har prøvd med simkort fra telenor og onecall. Fikk kontakt med kameraet første dagen, men etter å ha byttet simkort i det er det utilgjengelig. Har resatt det flere ganger uten at det hjelper. Også prøvd å presse litt på simkortholderen for å se om det er dårlig kontakt. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.