Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Stusset litt over måten SIM kortet ble stående allerede første gang jeg tok kameraet i bruk. Føler at det ikke er helt inne, blir stående litt på skrå på tvers av holderen - mener at det bør lenger inn. Har prøvd å presse det forsiktig lenger inn med en penn, men blir stående litt skjevt. Skal prøve det du beskriver med å holde inne SIM utløser knappen å se om jeg får dyttet kortet lenger inn.

Får ikke prøvd dette før om 14 dager da jeg nå er på jobb i Nordsjøen.

Setter pris på ditt engasjemang i saken og håper du vil oppdatere meg om hvordan det går med det kameraet som du hadde problemer med.

Link to post
Share on other sites

Helt riktig, det var det jeg å la merke til, at det stod litt på skrå, det skal det ikke gjøre.

Du må da ta det ut og finne riktige sporet hele veien ned.

Problemet er nok at kontaktflaten til SIM kortet ikke er helt som det skal når det står skrått, det kan være en pinne eller to som ikke får kontakt, mens et par pinner får kontakt osv, dette kan nok gi slike utslag som dette. Hvis du setter på godt med lys, så skal du se sporet som det skal ned i, og det stopper på midten og fortsetter nederst. Hvis det går ut av sporet på midten så blir det feil.

Når du kommer tilbake, så prøv dette, så skal du se at det ordner seg :-)

 

Jeg syns det er litt artig å finne ut av slike ting, men ble litt skuffet når jeg spurte om jeg kunne få kjøpt en config kabel for å kunne monitorere og feilsøke litt selv, men dette var vist kun for de virkelig store kundene.. (Hva?? :eek: er jeg ikke storkunde med min bestilling? :wink: hehe..) :rolleyes:

 

Jeg beholder det som hadde denne feilen selv, og sender ut de som ikke var feil på i tilfelle det ikke var hele feilen.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Da kan jeg bekrefte at GSM remote camera V900 B1.1 har ankommet huset. Jeg har også printet ut den norske bruksanvisningen. Nå blir det spennende å se om jeg får det hele til å fungere i forhold til mobiltelefon og internett. Første utfordring blir spenningstilførsel. Jeg har nå landstrøm, men vil i utgangspunktet bruke 12 volts forsyning. Trenger jeg 12 - 240 volt inverter mon tro? Takk til Ulven som har organisert det hele.

Link to post
Share on other sites

part1.jpg

 

Det gikk faktisk enklere å få sendt bilde fra V900 til e-postadressen min enn hva jeg var forberedt på. Jeg ser at Ulven har gitt mange gode råd i denne tråden. Det blir endel oppgaver fremover. En blir å få tak i plugg med mini-USB slik at kameraet kan få strøm fra 12 volt anlegget ombord. Så langt er jeg godt fornøyd med kameraet. Manualen er svært omfattende hvor det bl.a. er mulig å stille inn bildestørrelse, antall bilder ved alarm, lysstyrke, kontrast, komprimeringsevne o.a. Jeg vurderer om jeg skal benytte Clas Ohlson GSM alarmen som sensor for V900 kameraet.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Bra det er flere enn meg som erfarer det samme. :-D

 

slik 12 volt kabel finner du på clas ohlson :)

 

Blir spennende å høre din erfaring med CO alarmen knyttet mot kameraet :D

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg har nå forsøkt kameraet litt her hjemme. Grunnen til at jeg ønsker å utløse alarmen med oppringning fra CO alarmen (se denne tråden: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopi...64&hl=alarm) er følgende: Når CO alarmen utløser intens lyd forestiller jeg meg at innbrytere vil se etter lydkilden. Kameraet vil være plassert ved siden av lydkilden - dermed lykkes jeg kanskje å få ansiktsbilde av innbryter. Jeg aktiverer V900 med oppringning fra CO alarmen, dermed trenger jeg ikke å aktivere/deaktivere V900 med fjernkontrollen. Men dette er kanskje ville fantasier. Jeg skal i alle fall forsøke dette. Jeg mottar nå 5 bilder til mailadressen min ved alarm. Jeg tror jeg vil øke bildestørrelsen til 640 x 480 (33 k per bilde), noe som gir 2 bilder ved alarm. Noen synspunkter på dette?

Link to post
Share on other sites

Dette her er noe jeg kanskje kunne tenkt meg. Men jeg har ikke tilgang til landstrøm untatt til lading av batterier. Hvis jeg kobler denne til batteribanken min på 2 x 125 amp, hvor ofte bør jeg lade opp batteribanken da? Batteriene er nye 2007

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Hei Polar,

 

Kameraet har innebygget et 800mha batteri, og ved idle holder dette i 24 timer. det er vel noe slikt som 33mha i timen ca..

 

så er det bare å begynne å regne.. hehe.. :D (ikke min sterke side nei)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

hehe, ikke min heller. Hverfall ikke når det gleder batterier. Hvis det holder at jeg lader batteribanken annenhver uke så er det mer en greit for meg. Ønsker jeg ikke utlading på batteriene mine...

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Hvis det er rett er det meeeget bra i såfall. Trenger ikke å bekymre meg da gitt. Men i stede for å koble til via sigarett tenner kan en vel kappe kabelen og hoble til batteriene direkte regner jeg med. Er kabel lengden noe en bør tenkte på?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Jeg vil tro at selve 12-5 volt reguleringen skjer i selve kontakten som man stikker inn i sigarett tenneren, men jeg har kjøpt meg en slik løs sigarett tenner forlenger, denne tenkte jeg å kutte ledningen på, og deretter tape fast den sigarett tenner kontakten i den enden som er orginal, og deretter koble den jeg kuttet til pluss og minus. (bare husk å måle at pluss og minus blir riktig selvsagt).

Det var slik jeg tenkte det.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hvis det ikke haster brått, så holder jeg på å lage ei liste til ny bestilling :-)

 

Hvis jeg får tak i 10 stk som vil ha, så får jeg dem inn til 1600,- pr. stk.

Dvs, da tar jeg inn B modellen, den som er fin til å bruke i båt. (med PIR sensor).

 

på netthandelen får du A modellen, og er du heldig kan du få den til 8-9-1200 kroner..

 

Jeg bruker B modellen i båten i stedenfor A da jeg slipper endel falske meldinger som følge av trær eller lignende på utsiden som beveger seg.

A modellen er fin å bruke til å overvåke f.eks ei hytte eller parkeringsplass osv.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Tror ikke A modellen vil passe i min båt, da jeg skal ta av kalesjen i morgen å legge på pressenning. Den vil hels sikkert blaffre å lage falske alarmer på kamera. Når det gjelder konantkort, vil dette fungere bra? http://www.telenor.no/privat/mobil/abonnem...ntant/index.jsp

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Enig, du bør ha B modellen i din båt da ja.

Evt kan du sette A modellen inne i kabinen, men da får du ikke overvåken uteområdet riktignok.. da er det bedre med en B modell.

 

Web-Kontant er det jeg har, og jeg har fått det inn i fri-familie og dermed koster det meg ikke noe å sende sms eller mms eller ringe mellom nummerne. :)

Bare husk å fylle på litt en gang hvert år slik at dem ikke sletter nummeret.. hehe.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Jeg har nå 3 stk på listen som skal ha B modellen, trenger 5 stk til før jeg sender inn bestilling.. ps. bindende da jeg legger ut for kameraene.

Er det noen flere som vil ha et eller fler slike kameraer så ta kontakt på IM til meg så kan jeg føre dere opp på listen.

Prisen ser ut til å bli 1600,- (om ikke dollaren går veeeeldig i taket). +frakt videre.

Ta kontakt om noen er interesserte..

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

son9nov2008d.jpg

 

Jeg har forsøkt meg med diverse innstillinger i kveld. Dette er bilde av fremre del av salongen. Det er helt mørkt inne i båten, bare ei svak pære ganske langt foran båten (jeg visste ikke at den ble så sterk). Jeg har bedt om 640 x 480 pic. størrelse, tilsvarende 33 K. Jeg lurer på om det er mulig å sende flere beskjeder til kamera i en og samme SMS, eller om det må sendes separate meldinger for hver eneste innstilling? Videre lurer jeg på hva kameraet husker av innstillinger. Den husker i alle fall e-mail adressen. Nå tror jeg at jeg er godt utstyrt med overvåkingsutstyr ombord. Kameraet er også meget effektivt for å høre lyd ombord i båten ved å ringe opp kameraet. Da hører jeg om luftfukter går. Det blir spennende å prøve dette ut videre.

 

 

son9nov2008h.jpg

 

Her har jeg lagt ut et lite utsnitt av det øverste bildet.

Link to post
Share on other sites

Hei,

Dette blir bra, nå er du sikret vettu.. :-)

Jeg er redd at du må sende en og en melding, og kameraet husker det du sender inntil du kjører en factory reset.

Det fine er også om du f.eks går tom for strøm på batteri osv, og kameraet dør ut.. så starter det automatisk igjen når det får strøm igjen.

Du får også sms når strømmen forsvinner eller kommer tilbake :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg har registrert dette med strømbrudd. Det har blitt mange SMSer hittil. Bra at kameraet nå er definert som familie-abonement. Begge alarmene har status som familie. Dermed koster de 0-kroner i bruk. Jeg må visstnok bare sørge for å fylle opp kortene med 25 kr per 15. mnd. Det skal jeg nok klare. Er du brydd med å gi Clas Ohlson nummeret på 12 voltskabelen med mini-USB? Det er sikkert mange som får behov for denne.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...