Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

har hatt en mobil som master, men har resatt flere ganger så det skal være borte. Får ikke kontakt, kun mobilsvar når jeg ringer.

Er jo fysisk umulig å sette simkortet feil vei...

Kortet er helt nytt, og ser det er 3 striper på det fra kontaktene i kameraet så det har kontakt.

Finnes det en annen måte å resette på enn å ha det av i rundt 20sek, trykke inn knappen på baksiden mens man skrur det på og holde knappen inne til det piper?

Link to post
Share on other sites

Kjøpte 3 stk V900 A1 via en nettauksjon på sensommeren. Planen er å ha de i båten, campingvogna og på hytta. Testet de først i en periode på 4 uker på hobbyrommet hjemme, alle kameraene virket perfekt fra første stund og i hele perioden. Satte så det ene kameraet i campingvogna og de 2 andre på hytta (båten står hjemme for vinteren). Det ene på hytta virket 2 dager før det hengte seg opp. Det andre på hytta og det i vogna virket i 3-4 uker før begge sluttet å virke samtidig!

 

På hytta har jeg også en annen gsm-alarm som står på samme sted som det ene V900, den fungerer uten problemer. Denne alarmen kan også sjekke signalstyrken på gsm-signalet, og da er vi inne på det jeg tror er hovedproblemet. V900 krever meget god dekning for å fungere prikkfritt. På hytta er det ståltak og campingvogna er kledd med aluminiumsplater utvendig. Midt inne i hytta er det ikke mulig å få kontakt i det hele tatt, langs ytterveggene er det bedre. På hobbyrommet hjemme er det takstein og mobilsender i nærheten. I de ukene som V900 på hytta og i vogna virket godt, var også været godt. Jeg mistet kontakten med begge kameraene den siste uken når lavtrykket og uværet satte inn. Hvis det er dårlig signal så kan lavtrykk være nok til at det slutter å fungere, det er min teori. Et uttak for ekstern antenne hadde vært glimrende.

 

Når dekningen er god er V900 glimrende. Bra bilder, men dårlig fargegjengivelse. Bevegelsesdetektoren fungerer nesten for godt, men følsomheten kan justeres. På hytta med 12 volt solcelleanlegg bruker jeg en overgang 12v/5v, i campingvogna går det på 220v fra campingplassen. Strømforsyningen på campingplassen er ustabil, men det har ikke vært noe stort problem. Hvis strømmen går over lenger tid og batteriet i V900 også blir utladet, så starter kameraet opp uten problemer når strømmen er tilbake. Når jeg får løst problemene som jeg tror skyldes dekningen, så er V900 et røverkjøp.

Link to post
Share on other sites

Hei Fjobåt,

 

Takk for at du deler dine erfaringer med oss, alltid greit å vite.

Nå har jeg hatt mitt kamera på et par steder, og alltid virket greit, men så er det også bra dekning der da.

Jeg skal forsøke å ta med mitt opp til område hvor jeg vet det er dårlig dekning og teste med mitt også.

 

Til info, det finnes noen små gsm mottakere/sendere, dvs en enkel innrettning med at du setter ei antenne på taket på hytta, og på veggen inne setter du en liten sender. Det er ikke sterk stråling som griller deg, men det er nok til at folk som ikke har dekning inne i hytter og hus har mulighet til å forbedre dette.

Jeg så dette hjemme hos noen som bodde i en kjeller, og eneste stedet det var dekning var i ett av vinduene.

Jeg har ikke sett hvor dem selger det, men det bør være mulig å søke opp.

 

Jeg skal sende med mitt kamera til en som har hytte på brokke, så kan han teste det litt der opp for meg, der er det ikke all verdens med dekning, men greit nok for mobiler. Så da får jeg testet det litt med den erfaringen du har.

 

Ha en fortsatt god dag :)

Link to post
Share on other sites

Hei folkens!

 

Har kjøpt et slikt kamera, men jeg har problemer med og å det til å fungere.... Bruker et chess kontantkort i kameraet. Får feilmeldingen network busy hver gang jeg prøver å få et bilde tilsendt. Har også prøvd et telenor sim kort. Når jeg skal sende oppsettet vil ikke kameraet godta IP adressen.... Trenger hjelp..... :) Er det noen der ute som kan hjelpe meg?

 

mvh

 

Npan

Link to post
Share on other sites

Hei npan:

Hvis du leser i bruksanvisningen jeg har lagt ut, så står det der om hvordan man kan endre på div. oppsett ifm nettverk osv.

Jeg hadde nok kontaktet Chess for å få detaljer om sms sentral og prefikser osv, og satt opp dette.

Dvs: Resett kameraet helt til fabrikk instillinger, sett inn sim kortet og aktiver det med koden for å sette opp master telefonen.

Deretter sende oppsetts infoen til det. Det er hva jeg ville ha gjort.

Link to post
Share on other sites

Ut fra manualen fremgår det at 15 sensorer kan knyttes til V900 GSM. Jeg har en Claes Ohlson alarmenhet som jeg er meget godt fornøyd med. Kan jeg koble en utgang fra denne til V900 GSM og koble ut den interne sensoren på V900 GSM? Jeg undrer litt på dette fordi jeg har mange store vinduer i salongen og er redd for at V900 GSM reagerer på bevegelse utenfor båten. Jeg har lest brukermanualen til V900 GSM og det virker for meg som at det er svært mange muligheter for å styre kameraet via SMS-kommandoer? Det blir spennende å prøve ut kameraet.

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Det er bare trådløse sensorer som kan knyttes til kameraet, det er ingen tilkoblingsmuligheter på kameraet.

Men ja, det er mulig å sette inn trådløse magnetsensorer, PIR sensor, røykdetektor osv, når en eller fler av disse trigges, så tar kameraet bilde.

ja. det er mange muligheter for justeringer, man kan få det så og si slik man vil ha det.. :D

Link to post
Share on other sites

Nei, det lar seg dessverre ikke gjøres.. for om du tar din mobil å ringer til kameraet, så må du legge på etter et par ring.. da får du et bilde tilsendt.

Men om du bare lar det ringe, så vil kameraet løfte av røret og du kan lytte til hva som skjer der.

Nå har jeg ikke listen foran meg, men du skulle vel ha B versjonen, og den tar ikke bevegelse igjennom glass osv.

Det er kun A modellen som gjør dette.

 

Jeg driver i kveld å tester ut B modellen litt for å se hvordan den fungerer.

Link to post
Share on other sites

Jeg har også problemer med at kameraet er utilgjengelig, svarer ikke på SMS og får heller ikke kontakt på telefon.

Den grønne lampa blinker regelmessig, noe som indikerer at alt er OK.

Kameraet står hjemme hos oss i Kristiansand, med svært god dekning på mobil.

Har ring kontqantkort fra Telenor i kameraet.

Har prøvd å sette nye nettverksparameter, men får tilbakemelding om at IP adresse er ulovelig.

Dette er nettverksparameter fra Telenor som jeg har prøvd å sende til Kamera:

Tilgangspunktnavn/APN: telenor

IP-adresse/Gateway: 10.10.10.11

Port: 9201 eller 8080

MMS-server: http://mmsc/

Brukernavn: dj

Passord: dj

 

Er det noen som har lignende problemer og eventuelt forslag til løsning?

Link to post
Share on other sites

Hei, jeg har testet ut i helgen de kameraene jeg har fått, for det første jeg pakket opp til meg selv har samme symptonene som det du beskriver her, men jeg lurer på en ting.. hvis du ringer til ditt kamera etter du har skrudd det på og det har pipt (dvs klar til bruk)..

Når du ringer og lar det ringe til det svarer.. hører du hva som sies rundt kameraet da, eller blir det bare ulyder hos deg?

 

Siden jeg fant den feilen, så har jeg gått igjennom og sjekket samtlige kameraer jeg tok inn, og det var kun ett kamera som hadde denne feilen. Jeg ble ferdig med siste kameraet nå i kveld, og holder på å pakke i sammen og gjøre klar til postkontoret, så dere som har betalt får disse straks :) (tipper et par dager).

Tenkte det var bedre å sjekke de enn å sende ut kameraer som evt. var feil på.

Link to post
Share on other sites

Prøvde å ringe til kameraet svarte, da var det bare masse støy - gikk helt bort til kameraet for å snakke men kunne ikke høre noe i telefonen.

Ut fra det du skriver om et kamera med tilsvarende feil så er det mye som tyder på at feilen i mitt kamera er en utstyrsfeil og at jeg bør reklamere på det der jeg har kjøpt det.

Link to post
Share on other sites

Ja, det stemmer.. samme som i mitt kamera.. Jeg sitter å tester litt, skal se om jeg finner en måte å løse det på, hvis ikke må du ta kontakt med der du kjøpte det og bytte det.

 

en annen ting.. når det har stått på over lengre tid.. lyser det en anntydning til rødt i de små diodene rundt selve linsa?

Redigert av Ulven (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har ikke lagt merke til det.

I perioder virker det OK, men så kan jeg prøve å ringe det og får telenor damen som opplyser at abonenten ikke er tilgjengelig - da må jeg sku det av og starte opp igjen og får da ok kontakt.

Setter pris på at du informerer om du finner en løsning på dette.

Har du peiling på hvorfor vi får melding om feil IP adresse når vi prøver å legge inn nye nettverksparameter.

Ser nå jeg får tilsendt status at IP-adresse: 10.10.10.11 alerede ligger i kameraet, mens de andre parametrene ikke stemmer med telenors oppsett. Får ikke lagt dette inn så lenge kameraet responderer med feil IP adresse.

Redigert av oabraha (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du forsøkt følgende:

Skru av kameraet, la det være av i 30 sekunder...

Trykk inn knappen på baksiden og hold den inne.. skru på kameraet med bryteren på siden samtidig som du fortsetter å holde inne knappen bak. Når kameraet piper slipper du knappen bak og venter.. det kommer til å blinke rødt og grønt litt om hverandre..

Det kommer til å pipe en gang til.. når den har pipt igjen venter du i ca 15-20 sekunder, så ringer du til kameraet, og etter 2 ring så legger du på og venter..

Får du velkommen meldingen da?

 

Hvis så, vent i 10 sekunder, så prøver du å ringe til det igjen og lar det ringe til det svarer.. er det fortsatt ulyd?

Link to post
Share on other sites

Hei, har nå fått kontakt med mine 2 kamera igjen.

 

Det i hytta begynte plutselig å virke når det hadde vært fint vær i 2 dager. Det kan skyldes som nevnt tidligere at høytrykket forårsaket bedre dekning. Det kan også være at det oppsto kondens når det var dårlig vær og at den har forsvunnet etter 2 dager med solinnstråling.

 

Kameraet i vogna begynte å virke etter at jeg fikk en kjenning til å gå inn og skru av og på bryteren.

 

Begge kameraene "glemmer" av og til å sende kvittering tilbake på sms etter at jeg har sendt en melding om endring eller har anmodet om bilde. Kan det være at minnet går fullt eller at det er feil på minnebrikken? Det kan virke som om sms og mms hoper seg opp, når det så løsner så raser de inn i ett sett.

Har tidligere hatt maks. oppløsning på enkeltbilder, men har nå satt de til standard (2). Dette gjør at mms blir på bare 9 kb mot 33 kb tidligere, får se om det hjelper.

Link to post
Share on other sites

Ulven, det du beskriver minner mye om en vanlig resetting av kameraet. Det har jeg gjort flere ganger.

Sist jeg prøvde å ringe kameraet etter en slik resetting fikk jeg kontakt og tilbakemelding om kode osv.

Virker da ok å ringe kameraet og hører lyd. Men neste gang jeg prøver å kontakte kamera kan jeg få melding om ikke tilgjengelig, må da skru det av og vente min. 20 sek før jeg skrur det på igjenn - virker da av og til ok i en kort periode.

For mitt bruk er det helt ubrukelig, kan ikke kjøre opp til hytta for å resette kameraet - kan da like godt ta med et digitalt kamera å ta et bilde for så å kjøre hjem igjenn.

Har også opplevd at kameraet plutselig begynner å sende bekreftelses SMS'er lenge etter at jeg har sendt forespørrseler - kom SMS midt på natten om ar request received osv-----, litt iriterende å bli vekket av dette.

Link to post
Share on other sites

Ja, det er en av måtene å resette til factory default.

Teknikeren mener at det er nettverk feil, selv om jeg ikke helt kjøper den akkurat..

Men, når du setter inn sim kortet, går dette lett og greit inn eller møter det motstand når det er nesten inne.

 

Jeg fikk til kameraet mitt som feilet i går kveld, jeg gjorde følgende:

Resatte modemet som beskrevet over.. Tok ut SIM kortet, men la merke til at det stod litt "skeivt" på en måte..

Satte simkortet slik at det kom helt rett fint..

Tok en binders og satte den på knappen for å få ut SIM kortet, samt en finger på selve SIM kort holderen, så dyttet jeg ut og inn sim kortet en 5-6 ganger (for å skape kontakt).

Sjekket at det stod helt inne.. Skrudde på modemet og ventet på pipet..

ringte kameraet og kom på svareren som normalt.. fikk velkommen sms.

Prøvde å ringe til det svarte og fikk støy'en.. og lot det støye litt (1 minutt ca) mens jeg dyttet litt på SIM kortet, så plutselig sa det knepp også kom plutselig mic lyden.

Jeg la på og prøvde å ringe flere ganger og det virket fint alle gangene etter det..

Nå har dette stått på siden i går, og jeg ringte akkurat til det nå og det fungerte, og jeg bestilte akkurat ett bilde, som kom frem.

 

Jeg lurer på om det kan være en svakhet i der man setter inn SIM kortet, en slags dårlig kontakt kanskje.

 

Du kan evt. forsøke det samme som jeg gjorde, hvis det ikke hjelper bør du bare bytte det.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...