Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Tenkte på den Nett & Kontant fra Telenor. Det går fint å få tilsendt bilder på epost med dette kortet?

Jada, det går helt fint.

 

Kan man ha Nett og Kontant kort registrert på samme navn som hovedabonemanget og alikevel melde kort abonemanget inn i fri familie?

Japps, det er det jeg har gjort..

 

Jeg logget meg inn via telenormobil.no og bestilte nytt kontantkort, type web-kontant, når jeg fikk dette tilsendt sendt jeg kundeservice en mail og spurte om det nye nummeret kunne legges inn i min fri-familie.

Det ble gjort, og neste dag var det på plass. Så det fungerer ypperlig..

Jeg er positivt overasket over kvaliteten og kundeservicen hos Telenor om dagen :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei

En kamerat av meg kjøpte 2 stk kameraer på netthandelsen til 420 kr pr stk. Han vil lure ett på meg men jeg stoler ikke helt på det som kommer fra netthandelen. Er det noen som har fått problemer med de fra Netthandelen? Er det mulig å kjøpe løse sensorer en annen plass?

 

Mvh

Spirit

Link to post
Share on other sites

Hei

En kamerat av meg kjøpte 2 stk kameraer på netthandelsen til 420 kr pr stk. Han vil lure ett på meg men jeg stoler ikke helt på det som kommer fra netthandelen. Er det noen som har fått problemer med de fra Netthandelen? Er det mulig å kjøpe løse sensorer en annen plass?

 

Mvh

Spirit

 

De har bare A modellen, dvs den som tar bevegelse, og ikke via PIR sensor.

Du kan kjøpe trådløse sensorer andre steder og bruke til disse så lenge de er innenfor frekvensen som er beskrevet i bruksanvisningen. :-)

 

Hvis han har fått dem til 420,- pr stk, så er han svin-heldig, billigste jeg har sett de har gått for på netthandelen er rundt 8-900,- men for det meste rundt 1500-1800 ca.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Har nå fått meg et nytt kamera etter at det første fra Netthandelen tok kvelden. Nå fungerer alt helt greit bortsett fra en ting, jeg har endret størrelsen på bildet til maks oppløsning, 2 bilder og komprimeringsgrad 3(10x) og fått bekreftelses sms på hver operasjon. Når en alarm detekteres kommer det allikevel 5 bilder i lav oppløsning til mobil og epost. Hvis jeg derimot ringer 1 ring og legger på kommer det 1 bilde i stor oppløsning på mobilen. Noen som har svar på dette?

Link to post
Share on other sites

Etter å ha resatt kamera og forsøkt "alt" for å få kameraet til å sende bilder i større oppløsning ved alarm lurer jeg på om andre har hatt tilsvarende problem.

Når bevegelse detekteres får jeg 5 bilder i 160*128 oppløsning, selv om jeg har bedt om 640*480.

Når jeg ringer eller sender sms for å få et bilde får jeg bilde i oppløsning 640x480 slik jeg ønsker.

Når jeg ber om å få status på mms står det "Photo size is 640*480".

Kan noen bekrefte om de får stor oppløsning på bildene sine både når de ber om å få et bilde og når det blir sendt ved alarm etter bevegelse, eller om det er som hos meg, store bilder når du ringer og små når det går alarm. :headbang:

Link to post
Share on other sites

Ved IR sensor alarm får jeg ett bilde i størrelse 640 x 480 til mobil og e-post adresse. Utfordringen min er at IR alarmen går 4 - 5 ganger i døgnet av ukjent grunn. Jeg ser at den engelske manualen er versjon 1.2 mens den norske er 1.1. Har det kommet oppgradering av programvare til kameraet - og hvordan installeres eventuelt denne?

Link to post
Share on other sites

de kostet 402 kr. He he

Bra kjøp altså !!

 

1 321,60 25% 402,00

 

Meget godt gjort å få 2 kameraer til samme summen, siden dem selger ett og ett i budrundene mener jeg, men noen som er heldige skjønner jeg :-)

 

Har nå fått meg et nytt kamera etter at det første fra Netthandelen tok kvelden. Nå fungerer alt helt greit bortsett fra en ting, jeg har endret størrelsen på bildet til maks oppløsning, 2 bilder og komprimeringsgrad 3(10x) og fått bekreftelses sms på hver operasjon. Når en alarm detekteres kommer det allikevel 5 bilder i lav oppløsning til mobil og epost. Hvis jeg derimot ringer 1 ring og legger på kommer det 1 bilde i stor oppløsning på mobilen. Noen som har svar på dette?

Hei,

Jeg testet mitt med dette nå, og jeg fikk akkurat det samme som deg, dette er nok bare en instilling, jeg skal sjekke litt mer og komme tilbake til deg.

 

Ved IR sensor alarm får jeg ett bilde i størrelse 640 x 480 til mobil og e-post adresse. Utfordringen min er at IR alarmen går 4 - 5 ganger i døgnet av ukjent grunn. Jeg ser at den engelske manualen er versjon 1.2 mens den norske er 1.1. Har det kommet oppgradering av programvare til kameraet - og hvordan installeres eventuelt denne?

 

Roald:

har du testet å sette det i f.eks stua di ei natt for å se om det er noe forskjell der?

 

I morgen skal jeg dra ned til båten og teste mitt der for å se hvordan dette oppfører seg.

 

Når det gjelder USB kabel, så sendes denne (og software kun til forhandlere som bestiller 3000+ enheter.)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg har tenkt ut forskjellige tester av IR detektoren, hvorav plassering hjemme er en opsjon. Jeg er glad jeg har familieabonement for det er ganske mange bilder som nå er sendt fra kameraet.

Kan du sjekke om det er mulig å oppgradere programvaren til V900 via internett? Det er jo snakk om en vanlig USB til mini-USB kabel, så kabelen er ingen utfordring.

Link to post
Share on other sites

Har søkt etter software V900 GSM uten resultat desverre. Hvordan vil IR detaktoren oppføre seg i min båt som nå står uten kalesje under pressening? Litt av tanken var jeg kunne overvåke presseningen slik at jeg vet den sitter som den skal når det blåser o.l

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Ligger nok dessverre ikke noe software ute på internett, når det gjelder firmware oppgraderinger er det vist kun fåtall og største importørene som får kabel og software for å kunne sjekke logg osv mot kameraene..

jeg forsøker å få til en deal med dem at jeg blir en slags "service" stasjon for Norge for dem, for å kunne få tak i kabel og software osv.

Var vist ikke så enkelt, men har ikke gitt opp enda.. :-)

 

Mitt kamera stod lenge under kalesjen bare, men det var A modellen, i morgen skal jeg innom med B modellen i båten og se hvordan den oppfører seg.

Skal holde dere oppdatert med hvordan mitt oppfører seg.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg må ta forbehold om de erfaringene jeg har med den ene enheten jeg har fått. Du kan slå av IR-detektoren og bestemme selv når du vil ta et bilde av båten din innenfra for å se om presenningen sitter godt. Jeg har aldri fått feilmelding når jeg ber om et høyoppløselig bilde, dvs 640 x 480 piksler. Min erfaring hittil er at kvaliteten på bildene er svært bra sett i forhold til at dette er et overvåkingskamera.

 

v900kamera10nov2008.jpg

 

Her er et slikt bilde. Jeg har tatt det for å vise den vanskelige overgangen mellom når utebelysningen er svært sterk og innebelysningen svak. Jeg ligger i opplag inne i et stort skur hvor lysforholdene i bakkant er meget svake, men hvor forskipet har sterkt lys. Her får jeg med meg de to skyvedørene på henholdsvis SB og BB side, samt person som kommer inn skyvedøren aktenifra.

Link to post
Share on other sites

Sitat: (scanflyer @ 11.11.08 14:03)

Har nå fått meg et nytt kamera etter at det første fra Netthandelen tok kvelden. Nå fungerer alt helt greit bortsett fra en ting, jeg har endret størrelsen på bildet til maks oppløsning, 2 bilder og komprimeringsgrad 3(10x) og fått bekreftelses sms på hver operasjon. Når en alarm detekteres kommer det allikevel 5 bilder i lav oppløsning til mobil og epost. Hvis jeg derimot ringer 1 ring og legger på kommer det 1 bilde i stor oppløsning på mobilen. Noen som har svar på dette?

Sitat: (ulven @ 12.11.08 20:53)

Hei,

Jeg testet mitt med dette nå, og jeg fikk akkurat det samme som deg, dette er nok bare en instilling, jeg skal sjekke litt mer og komme tilbake til deg.

 

Flott Ulven!

Spent på om du finner ut av det!

Link to post
Share on other sites

Om det er Bugs eller om det er en justering som må til, det vil tiden vise..

Det har vært et par kameraer med fabrikkfeil, disse blir byttet uten problem.

 

Mine kameraer fungerer i hvertfall greit og akkurat slik jeg vil ha dem, ett A og ett B modell som nå står på vakt.

De har stått til forventningene mine i hvertfall.

 

Roaldbj, har du forsøkt å justere på #36# valget? motion sensitiviteten?

 

I dag la jeg inn bestilling på 10 stk nye kameraer, 5 av disse er reserverte, så om noen flere vil ha så er det bare å ta kontakt.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...