Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Nei - hvor fant du #36# valget i selve manualen?

Jeg ser nå på side 41 i den engelske manualen v 1.2 at "Motion Detection Sensitivity" kan stilles fra 1 - 5. Hvor står det mer om dette?

Jeg må si: hovedkommentaren er takk til Ulven for denne informasjonen. Jeg er fasinert over hvor grundig du går inn i denne materien.

Jeg skal nå i kveld sende #36# melding til kameraet. Jeg starter med verdi "1".

Link to post
Share on other sites

:)

Jeg fant det i Appendix'en. Siste siden. (41 ja)

 

Default grade = 4, og man kan velge fra 1 til 5.

"The larger the number, The stronger the sensitivity"

 

:-D

 

Pleier å sette meg inn i ting jeg interesserer meg for :)

Når man jobber i IT bransjen, er det den beste måten å lære nye ting på.. laste ned, lese, prøve og lese litt til.. og prøve og fikle videre.. :D

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Flott.

Jeg håper at vi kan utvikle en form for brukerforum her etterhvert som vi får mer erfaring med overvåking av båten.

Jeg er nå svært imponert over kvaliteten på de bildene jeg får fra kameraet ombord i båten.

Mitt neste steg er å få informasjon om trådløse sensorer jeg kan benytte ombord, alt fra spenningsovervåkere, vannovervåking, inntregning av personer, temperaturendring, o.a.

Link to post
Share on other sites

En kjenning har fått seg A modellen.

Han får ikke bilder til mobilen. Alt virker helt ok med sms komandoer og sms svar fra kameraet, men ingen bilder (MMS).

Han har abonnemang hos Tele2 som bruker Netcom nett.

Kan dette ha noe med dette abonnemanget å gjøre?

Må det legges inn andre nettverksparametre enn det som er standard i kameraet?

Har noen erfaringer med dette?

Link to post
Share on other sites

Ja, det hørtes ut som han trenger å justere meldingssentral nummeret på den. men hva er meldingssentral nummeret til Tele2 igjen.. hmm..

Det kan han sikkert se ut fra sin mobil kanskje.. ?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Flott.

Jeg håper at vi kan utvikle en form for brukerforum her etterhvert som vi får mer erfaring med overvåking av båten.

Jeg er nå svært imponert over kvaliteten på de bildene jeg får fra kameraet ombord i båten.

Mitt neste steg er å få informasjon om trådløse sensorer jeg kan benytte ombord, alt fra spenningsovervåkere, vannovervåking, inntregning av personer, temperaturendring, o.a.

 

Det kalles SD-Anlegg.

Kjenner en kar som har en slags kranbåt/bobåt (kambo)på steilene som har full overvåking av skuta si.

Dette er da dessverre koblet til 230 V, men går sikkert an å lage noe i 12 volt også

Han kan lese av temperatur i styrhus, motorom, utetemperatur, se web kamera og mye mer.

Det hadde vært noe det :yesnod:

 

Her kan du se hvordan det fungerer for bygg, kan selvfølgelig tilpasses båt også.

http://www.sd-consult.no/

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Jeg har opplevd at kameraet har mistet nettkontakt noen ganger når jeg har koblet fra 220 volt. Det har da hjulpet å slå av kameraet og deretter slå det på igjen. Kanskje det hjelper.

Jeg er ellers interessert i å høre hvor mange/lange meldinger dere kan sende til kameraet via SMS. Min erfaring er at når man først har definert e-post adresse, så spiller det ingen rolle om man ber om bilde med kommando: #03# eller #03#1#1#.

Man kan få status fra kameraet ved å sende #07# - er det mulig å få denne også til e-post?

Link to post
Share on other sites

Jeg har opplevd at kameraet har mistet nettkontakt noen ganger når jeg har koblet fra 220 volt. Det har da hjulpet å slå av kameraet og deretter slå det på igjen. Kanskje det hjelper.

 

Har opplevd det jeg også, men å fyskisk slå det av og på er ingen ide, jeg er 1,5timer unna båten, å var der i går! :(

Link to post
Share on other sites

Sliter også litt med at kameraet sender bekreftelse på sending av mms bilde, men det kommer aldri noe.

Største problemet er bare at det kun er av og til...

Har webkontant fra telenor.

Hei,

Det høres ut som nettverksproblemer for mms, er det god dekning der kameraet står?

Har du forsøkt å sette kameraet i en annen plass for å teste om det kan være "hull" i dekningen der?

Det skal ikke så mye dekning til for å få ut en sms, men mms krever datatrafikk, og derfor også litt mer dekning.

 

humm... 1 dag i båten for kameraet, det er dødt tydelig vis for går hverken å få kontakt ved å ringe eller på melding....

Noen ideèr?

 

Står det på 220 eller 12v?

når du ser til det neste gang, se hvordan lampa blinker på kameraet, om det blinker raskt rødt, eller sakte eller hva det gjør.

Dette kan jeg sende til utviklerne.

 

jeg venter fortsatt svar på de andre tingene, det er sykdom hos produsenten/supporten der, så det tar litt tid, men så snart jeg hører noe så skal jeg oppdatere dere.

 

Jeg har 2 kameraer stående nå, ett i hver båt.. just in case.. og jeg får bilder og kontakt med det hele tiden.

Disse står på 220v

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei,

Det høres ut som nettverksproblemer for mms, er det god dekning der kameraet står?

Har du forsøkt å sette kameraet i en annen plass for å teste om det kan være "hull" i dekningen der?

Det skal ikke så mye dekning til for å få ut en sms, men mms krever datatrafikk, og derfor også litt mer dekning.

 

Står det på 220 eller 12v?

når du ser til det neste gang, se hvordan lampa blinker på kameraet, om det blinker raskt rødt, eller sakte eller hva det gjør.

 

Kameraet svarte med både bilde og sms de gangene jeg ba om det før jeg reiste fra båten på søndag, samt på søndag kveld når jeg hadde kommet hjem. Det står rett ved vinduet og har full dekning på min mobil på nettopp det stedet etter å ha lest tråden var jeg nøye med å kontrollere nettopp det...

 

Det står på 220v... Jeg aktiverte defence mode når jeg reiste, alt virker bra!!! ;(

 

Tusen takk for hjelpen Ulven og dere andre! :)

Link to post
Share on other sites

Litt viktig ved belastning av kontantkort:

Jeg fikk i går plutselig dødt kamera. Jeg sendte de fleste meldingene jeg mente var rimelige i forhold til manualen.

Ingen ting virket.

Hentet kameraet i båten i dag, lastet kontantkortet inn i mobiltelefonen. Fikk tilgang til Telenor mobil. Resultat: saldo lik kr 0.00.

Snakket med Telenor Mobil. Det som høyst sannsynlig er forklaringen er at jeg har aktivert levering av bilde til e-post med kommando #108#e-post#.

Sending av bilde til e-post har vanlig trafikk-pris og går utenom fri familie.

Sannsynligvis har hundrevis av bilder til e-post adressen min tappet den lille saldoen jeg hadde på kontant-kort.

Jeg har nå deaktivert e-post adressen med #109# og nå renner bildene inn til mobilen uten at saldoen på kontantkortet belastes.

Det er tydeligvis slik at dersom man ønsker aktiv bruk av bildeoverføring til e-post adresse, så bør man aktivt aktivere/deaktivere e-post adressen.

Vi får nok mye lærdom under veis.

Så langt virker kameraet utmerket.

Link to post
Share on other sites

.....1) Ja, det er bare å legge til ; mellom hver kommando du skal sende....
Svaret er knyttet til om vi kan sende flere meldinger via en SMSmelding til kameraet. Jeg klarer ikke å få kameraet til å akseptere flere meldinger via en SMS selv om jeg bruker ";" mellom hver kommando. Noen som har bedre erfaringer? Jeg har forsøkt å sende en melding med tre kommandoer:

1) Skriv inn e-mail adresse (#108#e-post#)

2) Ta bilde (#03#)

3) Opphør e-post (#109#).

Dette virket ikke. Jeg måtte sende det hele som 3 separate meldinger. Bildet kommer imildertid flott frem til både e-post og mobil.

Link to post
Share on other sites

Dette kan nok Ulven svare best på.

Jeg undrer likevel på følgende:

1) Hvilke fargekoder (farge og blinkefrekvens) du får i nedre høyre front av kameraet når du skrur det på etter at SIM-kort er satt inn i kameraet?

2) Hvilken SMS melding får du ved å sende #01# til kamera?

3) Hvilken SMS melding får du ved å sende #02# til kamera?

4) Klarer du å avlytte kameraet ved å ringte kameranummeret?

5) Klarer du å få status fra kameraet ved SMS melding #07#?

Link to post
Share on other sites

Litt viktig ved belastning av kontantkort:

Jeg fikk i går plutselig dødt kamera. Jeg sendte de fleste meldingene jeg mente var rimelige i forhold til manualen.

Ingen ting virket.

 

Et kanskje dumt spørsmål.

 

Hvorfor bruker dere kontantkort og ikke et ordinært datakort? Et datakort betaler man ved antall kb som sendes og ikke vanlig SMS eller MMS pris.

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har dere lest manualen? :crazy:

Den var for stor til å laste opp her, men jeg har lagt den på min server. V900-GSM Dette er den norske, og er for A1 modellen, men B1 er samme software osv..
Det er endel kompliserte tema vi har drøtet i denne tråden - men det blir helt sikkert mange flere :eek: . Jeg tror det er vanskelig å følge problemstillingene uten at man har V900 kameraet selv eller tilsvarende...men dette er bare en vurdering. Jeg ser at det skal satses mye på V900 fremover. Blir spennde å følke utviklingen. Kvaliteten på bildene er relativt sett helt topp etter mitt skjønn.
Link to post
Share on other sites

Det som høyst sannsynlig er forklaringen er at jeg har aktivert levering av bilde til e-post med kommando #108#e-post#.

Sending av bilde til e-post har vanlig trafikk-pris og går utenom fri familie.

Ahh.. takk.. da er vi en erfaring rikere!

Tydeligvis at en må ha penger på kortet for å sende til epost ja, ellers stopper alt opp. Sikkert fordi den forsøker å sende alt via gprs i stedenfor mms og sms. Dette var jeg ikke klar over, men vi lærer så lenge vi lever :-)

 

1) Skriv inn e-mail adresse (#108#e-post#)

2) Ta bilde (#03#)

3) Opphør e-post (#109#).

Testet dette akkurat, og det fungerte helt greit her hos meg. Jeg sendte: #108#navn@domene.no#;#03#;#109# til kameraet.

Jeg fikk først bekreftelse på at epost adressen var lagt inn, så meldingen om at bilde var på vei, så bilde, deretter melding om at epost adressen er slettet.

Har du noen mellomrom eller glemt noen # ?

 

Får følgende feilmelding når jeg bestiller bilde til e-post: Sorry, the network is busy, fail to send one MMS. ERR_IND_4_1

Hva betyr det?

Jeg har sendt meldingen til support fyren jeg har kontakt med, venter på svar.

 

 

Dette er vel mest en melding til Ulven.

Jeg er meget misfornøyd med meldingen jeg får når jeg ber om status til kamera. Jeg sender SMS-kommando #07# tilkamera og får svært varierende MMS-meldinger tilbake. Det må vel være mulig å få en SMS-melding tilbake som viser komplett status?

Hva mener du med varierende? endrer innholdet seg for gang til gang? Sender man status, får man en mms fordi den inneholder meg enn 160 tegn.

På min nokia må jeg åpne objektet i mms'en jeg får for å se hele meldingen, kan det være noe slikt?

 

Et kanskje dumt spørsmål.

 

Hvorfor bruker dere kontantkort og ikke et ordinært datakort? Et datakort betaler man ved antall kb som sendes og ikke vanlig SMS eller MMS pris.

Mvh Astor

Ikke så dumt, men kan du ringe til datakort?

For man kan ringe til kameraet for å høre hva som skjer i andre enden.

 

For å forenkle spørsmål til dem, så er det fint om dere som har trøbbel eller lurer på noe teknisk med de, så hadde det vært fint om dere kunne sendt spørsmålet til meg på engelsk, da som en IM, så kan jeg sende det videre til han. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...