Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Mener å huske det er en melding man kan sende for å skru

av det grønne "statuslyset". Som som vet/husker hva man skal sende?

 

Koden for å skru av det grønne / røde lyset som blinker og står i er: #143#0# for å skru det av, og #143#1# for å skru det på :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ja, gjør man det på riktig måte så får man tak i mus.

 

 

Musene er ikke veldig glad i klorkalk - et par kopper med dette i rommet hjelper

 

Mus nr. 2 er fanget. Nå tror vi båten er musefri. Fruen og jeg har hatt storvask ombord og ett billass er tatt med hjem for vask. Kopper og kar og klær ligger nå til vask i hjemmet.

Fire musefeller med Tines gode gaudaost er satt fram og alarmkamera er skuddklart.

De kravler frem ved 3-4 tiden om natten.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Musene er ikke veldig glad i klorkalk - et par kopper med dette i rommet hjelper

Jeg fikk nettopp melding at nr. 3 var like i nærheten av fella.

Klorkalk skal jeg prøve. Ellers har jeg laget av tomme brusflasker som er kappet av i halsen, stengsel som er festet på tauet mot land. Her kan umulig musene spasere over. Lik rottestengsel som er på trossene til større skip.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

hei, jeg er redd for å kjøpe en utilstrekkelig gsm antenne på første forsøk så kan noen gi meg tips på en GSM antenne som er det beste på signalstyrke?

Antennen vil blå stiende like ved kamera så jeg trenger ikke 5 meter kabel.

Hva er beste tips hos ELFA eller Clas Olson? https://www1.elfa.se/elfa~no_no/b2b/start.do

Er "GSM bultantenn SMA" 78-401-93 til 121kr supergod på signal? Sammenlignet med glassantennen 78-401-84?

Jeg ser på dealextreme at de korte GSM antenner er på 2.5dB og de med retning kan komme opp i 13.5dB.

Uten retning ser 5.5dB ut til å være mest.

Noen som har erfaring her?

Link to post
Share on other sites

Bingo. Da har jeg også montert ekstenr GSM antenne.

Fant ut at hvis du borer hull i deksel for langt mot kanten så vil den stive delen av kabelen kommer mer borti printkort fordi den da står skrått. Jeg lagde større hull og mer vinkelrett på deksel. Da stod ikke kabel i press mot printkort

Link to post
Share on other sites

Noen som har vurdert muligheten for å koble V900 til en PC. Har selv ikke åpnet dette enda for å studere printet, men det burde vel la seg gjøre å få en tegning av printet og innmaten.

 

Siden vi allerede her har en GSM så kunne jo denne anvendes til å vekke opp PC'en og derved koble inn PC'ens egen modem o.l. Og derfra ligger det jo mange muligheter til ideer som kan videreutvikles.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Joa, men takket være enkeltes tilbakemeldinger og innblandinger i familien min og truing ved min datters navn osv, så orker jeg rett og slett ikke. Da får noen andre gjøre det.

Jeg gjorde det som en vennetjeneste uten noen form for fortjeneste på det og mistet lysten etter noen av mailene jeg fikk. Men men, det er lagt bak meg nå og innelukket i glemmeboka, men gjør det bare ikke igjen.

Software oppgradering burde vært mulig, men man må kjøpe 1000 enheter elns for å få med slik programmeringskabel. Enda jeg ble lovet en kabel, men den kom aldri.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Nå ble jeg overrasket Ulv. Dette må jo være noen drittsekker (sier det rett ut) som ikke kan være vel bevart i skallen. Produktet funker etter alle forventninger og litt til avhengig hvordan en stiller dette inn. At det er noen missfornøyde brukere, sier dette vel mere om brukerne enn produktet.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Er ikke bare med dette produktet, var noe annet også involvert, men flest mailer vedr. dette produktet. men samme det, jeg har lagt dette bak og meg er ferdig med saken.

Bismaken sitter der fortsatt, men eod.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Der må du tegne ett abonement, og bildene lagres hos nokia og ikke sendes til din mobil.

men, nokia er nok bedre kvalitet enn kina, kanskje.. hvis det ikke er kina som lager dette også for nokia da. ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei,

 

Jeg har oppsummert litt av de mest brukte kodene, slik at man slipper å lete hele tråden igjennom etter de forskjellige kodene:

 

Ofte brukte koder til V900:

(Der x = 1 for å aktivere, og 0 for å deaktivere)

 

#01# - Aktiver alarm (activate)

#02# - Deaktiver alarm (deactivate)

#03#y# - Bestill bilde til mobilen, der Y er antallet bilder du vil ha.

#08#passordet# - Reset kamera til fabrikk instillinger (standard kode er 1234)

#14#nytt masternumer# - Hvis du skal endre telefon nummer, så send fra denne koden fra gamle master nummeret

#22#x# - Bevegelses sensoren i kameraet (reagerer på lys og bevegelse osv)

#118#x# - Innebygde IR sensoren (sensitiviteten kan ikke justeres)

#142#1# - så vil du motta 2 små bilder (160x128) og deretter et visst antall med den valgte høyere oppløsningen

#143#x# - Skru av og på det lille lyset i fronten på kameraet.

 

Hvis du vil ha et bilde hver dag klokken 12, så gjør slik jeg har gjort det:

#116#0#1200#1205#5#

Jeg mottar ett bilde hver dag klokken 12.. det har hendt at jeg har fått 2 bilder, dvs ett 12.05 også, men ikke så farlig.

 

Telenor:

Disse instillingene gjelder for alle Telenor sine abonnemanger.

Følgende meldinger må da sendes til kameraet:

#124#http://mmsc/#

#125#010.010.010.011#9201#telenor#dj#dj#

 

Netcom:

Send: #145#netcom#

#124#"http://mms/#

#125#0193.0209.0134.0133#9021#mms.netcom.no#mms#netcom#

 

Epost til kameraet:

#108#navn@domene.no#;#03#;#109# - For å sette opp epost adressen bilder skal sendes til:

#03#1#1# - For å bestille bilde til epost.

 

 

For komplett liste over SMS kommandoer, se: http://freddy.ulven.com/baat/V900-GSM.pdf

 

 

Ellers så skal det sies at om jeg bestiller 10 kameraer til, så får jeg med datakabel og kan firmware oppgradere kameraene.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hvis det blir til at du bestiller flere kamera så kunne jeg gjerne tenkt meg å bestille et med deg. Usikker på om jeg skal ha A eller B versjonen. Det var vel litt ulike funksjoner og bruksområder på de ulike modellene? Har du en kort forklaring på hva som er forskjellene? Har tenkt å overvåke utsiden av hytta enten innenfra hytta og ut gjennom vinduet eller montert i en kasse utenfor i en gapauk. Dette for å få tilsendt bilder som viser at alt er i orden med landganger/brygge, og flo/fjære samt eventuelt bevegelser/aktivitet. Hvilken type egner seg best da? Hva blir prisen på kameraet nå?

 

Edit - har lest meg litt opp og funnet ut at forskjellen er at B1 har infrarød sensor i tillegg som fanger opp kroppsvarme. Det er vel denne som er mest aktuell da så lenge de øvrige funksjonene og bruksområdene er like?

Redigert av Tore Tang (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Forskjellen på A og B kameraet er at B inneholder akkurat det samme som A modellen, men har i tillegg en PIR sensor.

dvs at med A modell i f.eks en kalesjebåt, så vil lys forandring, eller bevegelser fra flagg, folk, kalesje osv, vil gjøre at kameraet sender bilder.

 

Med B modellen, så kan man deaktivere bevegelses sensoren i kameraet, og heller la PIR sensoren være den som trigger at bilder sendes.

Dvs at da må en person inn på innsiden for at den skal trigges. Så det er like greit å bestille en B modell, da en får litt mer for pengene.

 

I ditt formål, så høres det ut som du trenger ett kamera som sender bilder f.eks 2 ganger i døgnet til din mobil for å sjekke om ting ser greit ut.

Hvis du skal overvåke om det er bevegelse ute, og kameraet skal stå inne eller ha litt avstand til område, så er det nok bevegelses sensoren i kameraet som er best.

men det vil også trigges om det f.eks er bølger osv, så det kan nok komme litt falske bilder innimellom.

 

Prisen blir nok rundt 1800,- tenker jeg.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Takk for tilbakemeldingen. Da vil jeg gjerne sette meg opp på et B-kamera hvis det blir til at du bestiller flere. Fint om du gir en tilbakemelding på om/når det eventuelt blir. Hvilken type er det som vil bli bestilt B1 - B2 ....?

 

Er det forresten noen som vet hvor man kan få kjøpt bokser som man kameraet i slik at det kan plasseres utendørs? Mulig dette er kostbare saker slik at det er like greit å fikse noe selv?

Redigert av Tore Tang (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...