Jump to content

BPs Julemiddag i Bergen 2008


Kjell E

Hvilken fredag passer best?  

134 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Alternativ 1 er svineribbe ( er i Worsegjengen her) Alternativ 2 er pinnekjøtt. Alternativ 3 er indrefilet, som er det jeg spiser julaften i år (skikkelig julemat er mangelvare i vulkankrateret i Sør Afrika der vi er julaften) og JA, jeg kommer. (visste ikke jeg var registrert med spørsmålstegn, bes vennligst erstattet med utropstegn) Men jeg kommer alene da generalen har en eller annen kulturtilstelning i et hus lenger oppe i byen (DNS). Og JA, drikke før maten hører med. Pizza på julemiddag må da være for spesielt interesserte?

Laholm

Link to post
Share on other sites

Du står da ikke med spørsmålstegn du Laholm? Har holdt deg som sikkerstikk hele tiden, jeg. Bestillingen er notert. Må bare beklage at kjøkkenet er sene i aften, måhende vi skal invitere Hellstrøm for å rydde opp?

 

Nuvel.

 

Det hevdes at jeg som barn helst ville ha rødsei til middag julaften.....

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Først en takk til Ingar for lån av limflasken. :cheers:

 

Diverse spørsmålstegn er nå avklart, jeg sitter igjen med 24 stykker på listen. Dette betyr at det fremdeles er mulightet til å hive seg med, jeg telefonerer min vennine Linda mandag ettermiddag.

 

Så til listen:

 

Catano M/Frue

Ida Marie III

Skipper Worse

JanB

Lillefix

O.B.Lix

Bergen

Asunde

Laholm (!!!!)

Vannoverallt

Frøken Fryd

Hoppsann m/Overkommando

Ubåtfender

880

Myra 25 AC

Lars O m/Rederinne

Hpb 70

Trond T

Ask

Sumo

LA3939

 

Det er 8 stykker som ikke har indikert preferanser fra menyen, men det må da etablissementet klare på strak arm!

 

Så til litt mer praktiske opplysninger.

 

Steder er Egon i kjøttbasaren

 

Datoen er fredag 12 desember. Altså førstkommende.

 

Klokkeslettet er 18:30. Jeg tror nok at tradisjonene tro møtes flere på Scruffy Murphys noe før, jeg ser på en måte for meg at jeg er å finne der fra i fem-tiden eller så......

 

Egon har et system at man bestiller alt i baren og betaler direkte. Dette medfører at vi ikke trenger å tenke på fellesregning og divisjoner av samme i hytt og gevær.

 

Arbeidsgivere har fått det for seg at de partout skal bestemme over sine ansatte. Dermed har det skjedd at jeg må til Lillestrøm de neste par dagene. Det betyr at jeg ikke får fulgt så nøye med denne tråden som jeg hadde håpet, men en eller annen titt innom skal jeg pinadø klare! Bare i tilfelle flere kan delta, mener jeg.

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Som en mental oppladning til aftenens evenement går jeg gjennom tråden på nytt, og ser at Jan fra Hvaler allerede i et tidlig innlegg hevder at Bergen er langt fra verdens navle. Det ligger under at han mener at det er Hvaler som er verdens navle. Det har jeg ikke noe problem med å være enig i.

 

Man må selvsagt da ha i minne en kollegas definisjon på navle, avgitt da en annen forsøkte å påberope sitt hjemsted den statusen:

 

"Med navle menes et ubetydelig lite hull, som forlengst har mistet enhver funksjon"

 

Vel møtt i verdens ubestridte sentrum!

Laholm

Link to post
Share on other sites

Da ligger "Carolina av Alvøen" fortøyd en trosselengde fra Egon. Rederen er fortsatt opptatt med andre aktiviteter, men fra ca kl 1630 er alle baatplassenmedlemmer velkommen til en tur ombord for sosialt lag før middagen :cheers:

 

Om andre deltakere til kveldens happening ankommer med egen båt kan Dere naturligvis legge Dere på utsiden, men vær obs på at jeg må avgå Bergen havn før kl 1100 i morgen. :eek:

Link to post
Share on other sites

Puhhh....

 

Det var tilløp til forhøyet puls hos undertegnede for et kvarters tid siden. Telefonen ringte, nummervisningen sa "Egon Kjøttbasaren"!

 

All aktivitet ble øyeblikkelig avbrutt, mens tankene for rundt i toppetagen - er det noe galt? Har mattilsynet stengt dem? Er de i streik? Er de konkurs? Har de overbooket? Har solen ramlet ned? Er de tomme for munnvann? Har sauene fått skrapelodd?

 

Telefonen besvart med skjelvende røst. De ville bare ha bekreftet deltagerantallet, vi sto nemlig oppført i Den Store Kloke Boken med flere varianter av tallet. Atter en gang, Puhhh.... !

 

Nå, tre mugger kaffe (og fredagsvafler) senere har hvilepulsen atter funnet sitt naturlige leie. Alt vel, med andre ord.

 

Åhja, tallet som ble bekreftet er 24.

 

Såhhh (som Marwin pleier å si) er det bare å bli ferdig med arbeidsdagen, stelle seg en smule og tusle til byen. Som sagt vil jeg nok være å finne på Scruffyen sånn ca fra i fem tiden.

 

Før nevnte telefon er fulladet, og klar til å motta anrop, både telegrafisk og brevelig. Nummeret er 90 79 17 65

 

Me sjåast!

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...