Jump to content

BPs Julemiddag i Bergen 2008


Kjell E

Hvilken fredag passer best?  

134 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Mine Damer og dere andre....

 

Det nærmer seg den tiden hvor bjeller klinger, rødkledde menn med hvitt skjegg atter er at skue og Pinnekjøttet begynner å gjøre sitt inntog på diverse menyer. Julemarsipanen er i butikkene allerede!

 

Og når ovenstående skjer, er det også tid for førjulstidens vakreste eventyr, BPs Julemiddag i Bergen. Det hele startet for fire år siden, da Wicma hadde fått i seg noe dårlig ansjos. Siden har det vært suksess på suksess!

 

For de som lurer på hva dette er for noe, her er historien:

 

2005

 

2006

 

2007

 

Tradisjonen tro, spørger jeg derfor Eder, når kan det passe å sette hinanden stevne i år? Pollen inneholder fredager i november og desember. Vi lar denne gå en ukes tid, hvoretter jeg (tappert) forsøker å finne innpass et sted hvori vi kan fortøye ved et bord eller tre, og hvor etablissementets løyver og samsvarserklæringer er i tråd med forsamlingens krav til stil og standard.

 

Jeg spør ikke hvor denne gang, egentlig var Egon ikke så helt verst, eller? Jeg frykter at det er etablissementenes ordrebøker som kan være utslagsgivende i år som i fjor.

 

Påmeldinger og desslike tar vi etterhvert. Senere vil jeg også legge ut oppbyggelige bilder for å pirre lysten til å delta. Som om det er nødvendig.

 

Så grip til musen, og klikk i vei!

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Det nærmer seg den tiden hvor bjeller klinger, rødkledde menn med hvitt skjegg atter er at skue

Kombinasjonen rødkledde menn med hvitt skjegg og jul har jeg aldri skjønt. Men så er også Bergen så langt vekk fra Verdens Navle at det ikke er aktuelt uansett hvor godt pinnekjøtet måtte være. Vi får lage pinnekjøt sjøl til julaften. Men ingen rødkledt herre med hvitt skjegg i huset! Nei, nei, nei.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Kombinasjonen rødkledde menn med hvitt skjegg og jul har jeg aldri skjønt.

Barn og voksne med barn skjønner vanligvis dette.... og de eminente og prominente baatplassen medlemmer jeg kjenner fra landet Bergen er nok alle sammen fult ut kompetente til se å sammenhenegn mellom dette..

 

Bare synd jeg er 3169 nm unna Bergen, når dette fantastiske arrangmenet går av stabelen... men skal ta meg en akevitt siden vi har Løiten til salgs her i landet også...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Siden jeg er i gruppa "voksne med barn" så hører jeg da åpenbart til "ikke vanligvis" :smiley:

Rødkledt med stort hvitt skjegg må være han der Nikolas, med merkeddag 6. desember. Biskop i Myra i Lilleasia på 300-tallet. Ble bl.a. berømt for gavmildhet.

 

Men både pinnekjøt og akevitt er helt greit for meg, Uavhengig av rødkledte, og også til andre tider enn julekvelden.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Capt`n, det er absolutt ingen verdens ting som skal til for å få innbydelse. Det er bare å komme. Jeg kommer over helgen til å søke å bestille bord til et antall personer slik at vi har et sted å være. Etter hvert ber jeg om å få påmeldinger, men det er kun for å kunne gi etablissementet en viss ide om hvor mange som kommer.

 

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Ren egoisme i stemmegivningen! 5/12 kan hverken jeg eller min bedre tredjedel. (De som har sett familiebilde vil forstå hva jeg mener) Den kvelden er det samling for hele avdelingen (hjemme hos oss, da må vi nesten være der). 12/12 kan bare jeg (tredjedelen har kulturaften på Les Miserables, kanskje passer symbolikken på at den harde kjerne (dvs meg) deltar i julebordet?) 28/11 kan vi begge, da får tredjedelen også forståelsen for hvorfor jeg prioriterer denne samlingen.

 

Det er ikke noe galt med Egon, så det kan vi med stor fordel holde fast på som utgangspunkt.

 

Og all takk til Kjell som ivaretar initiativet. Vi som er kjent i Bjørgvin vet at de lokale skikker tilsier at når noe er arrangert en gang er det en tradisjon, når det er arrangert to ganger er det en FAST tradisjon som kun kan endres ved vedtak i kjøpstadens håndverkerlaug.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Slik avstemming er ikke heilt lett alltid. For oss om me blir med passer det stort sett okke så. Men i Desember er vel best.. Kunne også tenkt meg å ta med nye skuta.. For dere som ikke har fått det med seg så har eg skifta navn innpå her..

 

Mvh

Tidligere Wellcraft

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Da tenker jeg vi stopper avstemmingen, 12 vant på målstreken. Jeg har nå gått i forhandlinger med Egon om 20 plasser den 12, fikk til svar at med så stor bestilling måtte Leiarskapet godkjenne bestillingen. Det samme skapet skal da ringe meg. This is very pussig, men vi får se hva som skjer. Det var visst noe om at hvis det var mer enn 15 måtte skapet inn i bildet. Vi ligger i alle fall inne med 15 nå, økes til 20 så snart vi er godkjente. Så nå må dere oppføre dere pent en dags tid eller to! :lol: (Slik at vi blir godkjente, mener jeg).

 

Jeg kommer plutselig tilbake med mer informasjon, bønn om påmelding und so weiter. Stå ved.

 

I mellomtiden kan dere jo få noe oppbyggelig å hvile øynene på.

 

mesanskjot.jpg

 

Mvh,

Kjell

LA3939 har endret brukernavn

Link to post
Share on other sites

Skal ikke den nevnte stuen stenges da?

 

Jo, det var nettopp det som var poenget. Men Wessel stenger ikkje før etter julesesongen, så dette blir i så fall siste sjangs.

 

Men eg er nå ikkje sikker på om siste ord er sagt i den saka. Det ser ut for at både leiing og tillitsvalde driv eit spel der ein eller annan skal sitta igjen med svarteper. Hadde dei tatt til fornuft og snakka saman, burde det vel vera mogleg å finna ei løysing.

 

Uansett møtestad, eg ser fram til julemiddagen. :drink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...