Jump to content

BPs Julemiddag i Bergen 2008


Kjell E

Hvilken fredag passer best?  

134 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hei.

God mat, men pga manko av barnevakt dro jeg og fruen hjem etter maten.

Ut fra den stemningen som noen hadde allerede ved middagen kom det sikker til å bli festeligt ut over kvelden skulle man tro.

Jeg er spendt på resultatet av den uofisielle konkuransen ?

 

Jeg skal på Eagles konser så da blir det først fest i båten så på konsert, (sammen med noen i din bransje Skipper Worse) men vi har vi plass til deg også.

 

mvh

Catano

Mvh

catano

Link to post
Share on other sites

Kvelden var som forventet svært hyggelig. Etter et smakfullt måltid på Egon med tilhørende drikke og småprat fra nye (for meg) og gamle medlemmer ble vi kastet ut fra denne resturanten kl 2100 da en syklubb ville ha bordene våre. For de fleste gikk da ferden videre til en av de 3 båtene som vi hadde med oss til byen og selv hadde jeg gleden av å ha et stort antall motorbåtfolk ombord i vår seilbåt. Om det var noen potensielle kanditater for konvertering tror jeg ikke men utforming og innhold av barskap falt i alle fall i smak. :cheers::cheers:

 

Videre gikk ferden videre fortsatt i et maritimt miljø da mange av medlemmene havnet på Sjøboden for avslutning av kvelden. Takker alle for hyggelig selskap og spesielt til Kjell som tar seg av organiseringen :flag:

 

Bilder kan nok også dukke opp men da må Lillefix komme på banen da det var hun som sto for fotograferingen

Link to post
Share on other sites

Jeg må få stille meg i køen av dem som takker for en hyggelig kveld. Kjell gjør en kjempeinnsats på den organisatoriske siden, de tre båtene var til stor glede for mange av oss.

 

I Bergen er det som kjent slik at når man har gjennomført noe for annen gang, er det tradisjon. Dette var min andre deltakelse i julemiddagen, så nå er tradisjonen etablert. Jeg håper det blir mulig for meg også å ta båten med inn i Vågen neste gang. Jeg gikk glipp av Bergens barskap denne gangen, har noen bilder av det?

 

Ellers tok Lillefix endel bilder ved bordet, jeg går ut fra at det er ren pietetsfølelse som gjør at disse ikke er lagt ut på Båtplassen. Kanskje kan de sendes om IM til deltakerne?

 

God jul til oss alle!!

Laholm

Link to post
Share on other sites

I Bergen er det som kjent slik at når man har gjennomført noe for annen gang, er det tradisjon.

 

Vi klarte vel å etablere tradisjon med BP-treff på Privaten et par ganger også, Kjell?

For meg som pendler til Byen passet dessverre ikke datoen for julebordet,

men en berammet pils i dannet lag og mahognybrun patina

lar jeg gjerne ha fortrinn blant øvrige prioriteter.

 

Skulle noen således være plaget av BP-abstinens på nyåret,

er herved ny tråd foreslått:

Øl og Båtprat Bergen 2009

 

Den faste agenda blir som tradisjons tro videreført,

lettere inspirert og anført av Skipper Worse og den øvrige Bergenske rederstand;

Blondinnebalkonger, Cigarrrer, Cognac og Båter,

om enn som over; så i blandet rekkefølge.

Godt nytt år!

Link to post
Share on other sites

Takk for ein hyggeleg kveld til alle som var med. Sjølv forlot eg det gode selskap då mange gjekk på sjøboden. I tillegg til middagen, hadde eg då klart å besøka alle dei tre involverte båtane. No ventar me spent på bildene til Lillefix og resultata frå Frøken Fryd.

 

Elles er eg enig med Phoebe at me må prøva å få til månadlege bp-treff på Privaten igjen. Det var Sydvesten som i si tid tok initiativ til desse, men me bør då klara det sjølv om han no er i noko tørrare strok. Held me oss til første onsdag i månaden, ligg det an til 7. januar.

 

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Hva med 1. juni, Eagles-konserten?

Jeg er klar for Eagles.

 

Jeg er spendt på resultatet av den uofisielle konkuransen ?

Jeg skal på Eagles konser så da blir det først fest i båten så på konsert, (sammen med noen i din bransje Skipper Worse) men vi har vi plass til deg også.

Følg med følg med :wink:

 

No ventar me spent på bildene til Lillefix og resultata frå Frøken Fryd.

Elles er eg enig med Phoebe at me må prøva å få til månadlege bp-treff på Privaten igjen. Held me oss til første onsdag i månaden, ligg det an til 7. januar.

Jeg kan desverre ikke den 7. men jeg har vert med før og det var kjekt.

 

SÅ! :seeya: (trommevirvel)

 

Takk til alle for en hyggelig kveld. Nytt av året var båtplassen nøttene hvor medlemene ble satt på prøve. Slik lød båtnøttene:

 

1. Favoritthavn?

2. Thruster eller ei?

3. Terrorgjerder eller ikke?

4. Når sjøsetter M/S Bastard?

5. Har du kjøpt dritlei måkejager?

6. Hvem griner mest på sørlandet?

7. Deltok du på stafetten i sommer?

8. Vet du noe om status på svenskekysten?

9. For eller imot obligatorisk båtførerprøve?

10. Hva er fartsgrensen i havnebassenget i Risør?

11. Vi leter etter politibåten, hvor skal vi begynne?

politibaaten.jpg

12. Hva er navnet på det beste luriumet for din motor?

13. Finurlige strømproblemer - landstrøm, falt av lasset?

14. Er det på tide at LA3939 inviterer til holmefest til sommeren?

15. Hvilken båtprodusent får mest oppmerksomhet på båtplassen.no?

16. Hva heter den kjendte loven om minstekravet til båt i forhold til vind og bølgehøyde?

17. Er de grønne og røde stakene orientert etter leden eller himmelretning? Hva gjør du om du møter en stang med avbrukket pil og kun refleks?

 

I den grad det finnes svar på spørsmålene kommer de her:

1. I første spørsmål spurte vi om favoritthavner. Flere flotte havner ble nevnt og alle er like korrekt. Blandt svarene finner vi Mushavna (Svalbard), Sunndal, Geitanger, Tyssøy, Lysevågen, Skorpo i Os, Håkonhella (hjemme), Farsund, Rosendal, Vik, Bildøy, Skjerjehamn x3 og Hærner

2. I andre spørsmål ble medlemene invitert til thruster krig, her var det naturligvis delte meninger hvorvidt behovet var tilstedet. Offisiell opptelling viser 6 thruster og 10 ei. En statestikk vi utmerket kan nytte som bevis på at vestlandets båtførere vet hva de driver med!

3. De brømte terrorgjerdene på kaiene i Bergen har blitt diskutert tidligere. Julebordets besøkende har var foruten en enig at dette burde fjernes. Noen mente for spøkens del at terrorgjerder kun burde gjelde seilbåter...

4. MS Bastard har ett båtprosjekt som 2/3 av julebordet har fått med seg. Den mest optimistiske (?) har tippet år 2015 her mens resten mener 2020 og aldri. Vi har ikke noe annet å gjøre enn å følge med.

5. Dritlei måkejager tok båtplassen med storm dette året, eller gjorde det egentlig det? Bare 2 av gjestene hadde speiset på en dritlei til båten, om de var fornøyd med resultatet er uvisst.

6. Det har vert mye grining på sørlandet denne sommeren, julebordet hadde også her delte meninger hvem som griner mest. Forslagene var Boywonder, Regina, Mouche, onkel politi, jeg (??), alle (!!), Mette Marit og de rike. Det skuffende var at ingen hadde fått med seg at det er hytteierene som fyller opp blindleia med tårevann. Konklusjonen her er at vi liker oss på Vestlandet.

7. Puh, her gikk det nesten galt dette. Men det var altså ett medlem som deltok på stafetten i sommer. Selv møtte jeg stafetten utenfor Flekkefjord i motsatt retning. Vi kan med andre ord sette oss i godstolen, med god samvittighet, og tenke tilbake på sommeren 2008 da vi fra julebordet fraktet pinnen sørover i all slags vær og vind.

8. For uten en som kunne røpe at det var mye svensker på svenskekysten var det bare en som viste noe om status der. Vi andre må nok begynne med å finne frem kartet og se om vi finner denne omtalte kysten...

9. Båtførerprøven er hett tema i år som i fjor. 9 medlemmer mente at dette var gode ting mens 6 var mindre begeistret.

10. Man må passe seg når man er på besøk i Risør, spesiellt under trebåtsfestivalen. Politiet har i sommer krevd gebyr fra båtføreren der de anslo farten til 3 knop over 7 knop grensen. Julebordets medlemmer var kommet langt ned i ølet når dette spørsmålet ble besvart. Forslagene var 3x 3kn, 5x 5kn, 6kn, 10kn, 18kn, 40, "who cares" mens 2 svarte riktig 7knop.

11. I dette spørsmålet klarte de fleste julebordsgjestene på tross av inntak av festlighetsdrikker, forstyrrelser fra sidemann/dame som forøker å fuske på julenøttene, manglende radarkunnskaper, kompasser i alle retninger og redusert belysning å lokalisere politibåten på kartutsnittet. Den befant seg som kjent i hvit sektor sånn cirka midt på staken. Noen mente båten lå på Skolten så det er nok flere av de.

12. Det er mye rart båtplassens medlemmer mater motorene med. Dieseldyr, Hammerdown, 2 takts biltemaolje, mannen min (?), 98 blyfri og wurth oljetilsettning. Det var bare ett medlem som matet motoren med diesel.

13. 10 av medlemmene hadde falt av lasset på spørsmål 13, vi antar vi fortsatt snakker om landstrøm. Ett medlem konstaterte at strøm var bra og to mente de hang med i svingene. 3 medlemmer ante ikke hva man spurte om...

14. Siden ingen av medlemmene stemte nei på dette spørsmålet må LA også ha svart ja. Vi gleder oss til "Holmefesten 2008" !!

15. 12 av de 16 lappene viste Bavaria og det kom jo ikke som noen bombe, Askeladden kom som nummer to.

16. CE, Grunnloven og "flyter den?" ble trekt frem i det nest siste spørsmålet. De fleste var blanke på svaret mens en person hadde fått med seg den matematiske "Salts lov"

17. Ida Marie kunne bekrefte at leias retning bestemmer fargen på stakene. Men å fortsette uten pilen på staken var det ikke alle som ville, noen gikk rett i fjellet, andre måtte frem med mobilen mens andre igjen ville snu å gå hjem. Noen ville først kjenne på skjæret og bakke tilbake og forsøke den riktige siden etter.

 

Sytten spørsmål var mye å holde styr på for den feststemte gjengen, de som mener de hadde riktig på alle spørsmålene kan ta turen ut til Askeladden og hente ut en splitter ny, vel ikke helt ny da, Commuter 11.

 

 

Bilder ble lovet og bilder skal det bli:

Først fra Egon...

dsc02425.jpg

dsc02426.jpg

dsc02427.jpg

Ombord...

dsc02429.jpg

Havgapet hadde også julebord denne fredagen...

dsc00822.jpg

 

Takker for følge og gleder meg til neste samling! :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...