Jump to content

Prosjekt: Squirt 11 Foot - enda et selvbygger prosjekt..

Odmar

Recommended Posts

men hva skal jeg si, noen fordeler er det ved å bo og arbeide ved kysten. I dag gikk jeg ned til min kjære Squirt med kaffen - startet opp. Det å kruse utover før vinden har tatt tak og solen skinner det er bare helt fantastisk. :giggle: Jeg fant frem kaffen, som kunne drikkes (det er ikke altid lett i en Squirt). Helt fantastisk tur fortøyde ved jobben - nå ligger bensinslangen å lager båtlukt på kontoret.....

Motivasjonen for effektivt arbeid er ikke helt tilstede...... :wflag:

Fikk ikke tatt noen bilter - ble helt oppslukt av tiden.... :lol::lol::lol:

Jo fler leketøy, jo bedre...

• 3 uker senere...

Jeg gikk på det lokale byggemarkede (Byggmakker) - tror jeg brukte 6 mm eller var det fire. Nei det var 6 mm i skroget og 4 på dekket sm ble belakt med 2 mm honduras finer.

Mener jeg har beskrevet dette i ett tidligere innlegg.

Bare gå i gang - det er faktisk lettere enn du tror..

• 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Ser at denne tråden er blitt litt gammel, men apropos salg av den, ser at noen mener at den må være i hende/ bruk i minimum 5 år, før salg. Jeg mener at dersom det kan vises til at "Squirt" er en gammel konstruksjon, etter gamle tegninger etc... Så bør det være enklere å selge den, dersom en betegner den som en kopi. DEn må da skiltes med navn på båtbygger, dato (Er det da "kjølstrekkingsdato" som gjelder, som for skip?), samt at den er produsert under §3. Den kan da ikke CE merkes, men den kan henvise til det samme regelverket, ettersom jeg husker/ forstår det... Så, da er det bare fritt frem for andre å komme med sine meninger... ;-)

se §3 fritidsbåtsforskriften; "e) originale historiske fartøy konstruert før 1950, og individuelle kopier av slike fartøy som i hovedsak er bygget av opprinnelige materialer og som er merket som historiske kopier av produsenten,"

(full lenke her )

Flott at båten kom til rette igjen, hadde tenkt meg utom for å kikke på den...

mvh

Knut Sand

Redigert av sandman1 (see edit history)

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

• 3 måneder senere...

Ja da er isen forvunnet og seilbåten har vært flere turer på fjorden, da er det jolla sin tur. Den er fergig sparklet, lakket og malt.

Nytt av året er en ny motor. Men jeg har litt problemer med det elekriske er det noen som kan hjelpe meg?

wp_000037.jpg

wp_000038.jpg

wp_000039.jpg

Er det noen som vet ha som skal hvor, og hvilke dimensjoner som skal være på de forskjelige ledninger..

Det er en Thoatsu 25

• 4 uker senere...

Da er motoren montert, men jeg har problemer med det elektriske. Det en Tohatsu 25 M25C2 37231853

Mercury hadde vist nok samme motoren men jeg har ikke serienr til ded.

wp_000037.jpg

wp_000038.jpg

wp_000039.jpg

Hvis noen kan gi meg noen tips på hvor jeg skal begynne hjelper det mye.

:headbang::headbang::confused::headbang::cheers_wine:

• 1 måned senere...

Da er motoren kommet på, ikke Tohatsuen, men en nyere Mercury. Problemet er ikke at den starter, men at den må ha en del turtall for ikke å stoppe. Den går helt fint med full åpning. Jeg hadde ute forgasseren i går og rengjorde den etter beste evne. Men når jeg skulle ha gang i den i morres var den ikke til å få gang i - eller jo den startet på "bånn guffe" og gikk på bra turtall, men vil ikke gå skikkelig på tomgang..

Jeg hadde en fantastisk tur i går aften hvor den gikk bra på tomgang, men nå er det galt igjen.

Er det noen som har ett godt tips?

Båten går som "fy og klem" motoren sitter litt høyt, men det går.

• 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...