Jump to content

Berserk, Så dere tv programmet om ny ekspedisjon?


SandAnker

Recommended Posts

  • 4 år senere...

Hører Jarle Andøy har lagt kursen sørover igjen. Denne gang vistnok med Ann Cath Herland, "Supern" og Petter Baarli (Backstreet Girls) som mannskap. Blir sikkert en dokumentar om dette etterhvert også? Gleder meg

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Petter Baarli (Backstreet Girls) som mannskap.

Spent på hvordan det går, ser ikke for meg at Baarli har mye erfaring på havet? Kul fyr, gleder meg om det kommer en serie til.

Syntes faktisk serien som gikk nå var litt langtekkelig og lite spenning. Håper neste blir bedre!

Link to post
Share on other sites

Ja, en sak på VG nå: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/her-trosser-jarle-andhoey-norske-myndigheter-for-tredje-gang/a/23407406/

 

Anne-Cath er nok sikkert en sjøens kvinne. :lol: Moro kan det i alle fall bli.

 

Men så ser jeg at omtrent ingen her lenger stiller seg kritisk til Andhøy og hans bedrifter. Da er vi liksom litt "ute", for dette er så artig atte....

 

For egen del må jeg vel bare si at han helt klart har laget spennende programmer, men jeg er kritisk til å ta seg til rette slik han gjør. Han er norsk og norske myndigheter mener dette er ulovlig. han tjener penger på dette, samtidig som han potensielt utløser bruk av store ressurser fra institusjoner han egentlig står og pisser på.

 

Så får vi se hva Høyesterett sier i ankesaken hans. Jeg er usikker på hva jeg skal mene om dette, men jeg hyller ikke dette ukritisk bare fordi det blir spennende TV av det.

Link to post
Share on other sites

Tja? Han mener at så lenge han ferdes i internasjonalt farvann så kan han ikke rettsforfølges etter norsk eller NZ lov. Sist gang var vel båten registrert i Russland og da er det vel Russiske lover og regler som isåfall gjelder? Har egentlig ikke mye tro på at det kan være så enkelt å omgås reglene. Bra TV blir det ut av det uansett, og vi i godstolen hjemme følger spennt hver episode.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

blir nå liksom litt rart å søke om lov av polarinstituttet, når han har inne en anket i høyesterett på nettop det grunnlag at han mener å ha rett til å seile ned i der.

Beste hadde sikkert vært å ventet til det var ferdig behandlet i retten, men har man lyst på tur så ....

Gleder meg stort til det kommer på tv:)

Link to post
Share on other sites

Klart at det kan bli god TV, men det blir kanskje litt billig å kalle seg for en eventyrer..... Eller at turen nærmest har et høyverdig formål..... :confused:

 

Ja, artig kan det være å se på, men farlig er det også. Eller sagt på en annen måte: reinspikka kommersiell underholdning, som kanskje til og med er både uforsvarlig og ulovlig.

Link to post
Share on other sites

Andhøy er først og fremst etter mitt syn, en uansvarlig og pr-kåt mediaklovn, dernest sikkert en habil seiler og båtfører. Det er forkastelig at han gjentatte ganger trosser alle lover å regler samt sunn fornuft for å fremme egne kommersielle interesser, eller hva det måtte være som driver ham.

At slike TV-produksjoner blir laget, skyldes i stor grad at det finnes et økende antall tv-seere som ukritisk sluker og endog forherliger at folk faktisk risikerer sitt eget og andres liv og helse på en måte de selv aldri har hatt mot til eller vill finne på å gjøre.

At allerede flere av hans tidligere "kompiser" har forlatt denne verden der nede i det uforutsigbare isødet, pga det samme kommersielle formål gjør ikke situasjonen bedre! Det vitner om uansvarlighet og fullstendig mangel på respekt for de som omkom samt moralske og etiske tankebaner.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...