Jump to content

Berserk, Så dere tv programmet om ny ekspedisjon?


SandAnker

Recommended Posts

Synes serien er god underholdning - og at sjefen sjøl er sjømann til fingerspissene er det ikke tvil om! (Selv om han tar sjanser når han plukker mannskap til en tur som egentlig er livsfarlig.) Har ikke sett de tidligere seriene, så om den er reprisepreget gjør det ikke meg noe.

 

Akkurat skitescenen burde de pakket inn bedre, etter min mening. Forsåvidt artig å se hvordan de løste "problemet", men de kunne spart oss fra selve "salven". :lol:

 

 

[quote name='JRO' date='28.11.08 00:13' post='657699'

Hva hadde DU gjort hvis toalettet gikk i stykker og du var på havet? Hadde du "sjette i boksa"? Æ TRUR IKKE DET, SÅ GJE F*** I Å RAKK NED PÅ ANDRE SOM KANSKJE E LITT ANNERLEDES ENN AKKURAT DÆ SJØL DIN INNBILSKE SJØLOPPTATTE FISEFINE SJITONGE!

Smiiiiiiiiil! :D

 

Vet ikke hvem du sikter til i dette innlegget. Men i likhet med TV-produsenten burde du spart forumet for en salve som dette!

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Knallprogram - ukas høydepunt på TV, bruker å ta opp programmet og se det istedenfor gullrekka på fredagene.

 

Bærsjesenen - hva var galt med den? Den innholdt jo litt av det praktiske dere etterlyser....

Synes det klippet var morsomt, det er faktisk en (dog litt merkelig) tradisjon med sånne bærsjescener/bilder fra ekspedisjoner og småekstreme turer. Åssen bæsjer man i et hengetelt i en fjellvegg, eller på en sydpolekspedisjon, for ikke å snakke om under tour de france.....?

Link to post
Share on other sites

Skjønner at det ikke er bra,men hva betyr det egentlig?

 

"Jåss" er vel tilnærmet det samme som "tøv".

Mye brukt i nord-norske sammenhenger som jåssk#k, jåsspeis. etecra,etecra!

 

"Jåss" kan faktisk være morsomt og underholdende, det også!

 

Får litt problemer med å holde meg alvorlig når disse karene i fullt alvor med kulerunde øyne,og med utilslørt stolthet, sammenligner seg og sin "setting" med storheter som Roald Amundsen og Fridtjof Nansen!

 

Det skal mere til enn enn å i føre seg en billigprodusert vikinghjelm fra China for å nå opp til disse fordums storheter.

 

Men av en eller annen grunn har programmet likevel et snev av severdighet .....,vet bare ikke hvorfor! :lol:

Link to post
Share on other sites

"Jåss" er vel tilnærmet det samme som "tøv".

Mye brukt i nord-norske sammenhenger som jåssk#k, jåsspeis. etecra,etecra!

"Nu må du slutt å jåsse sånn din tullpeis".... :wink:

 

Det er nok et dialket ord slik rogeri prediker...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Han karen pullpiten viste jammen hva en " kabel lengde " er for noe. :lol::lol::lol:

 

Ellers er jeg enig at det har liten maritim nytte, det er et rent underholdnings program.

Skal et slik program være kun for de maritime intereserte, hadde det vel bare vært "BP" medlemer som hadde sett på det. :yesnod:

 

Men som ren underholdning så syntes jeg programmet er bra.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Men en 10-hesters totakter og en 20-liters kanne kunne kanskje reddet de ut av en vanskelig situasjon mens de feilsøker motoren?

 

Det andre er (iallefall for meg) minst like merkelig: Hadde det ikke vært en idé å plukke med seg et portabelt toalett fra Biltema til 500 kroner, som en reserveløsning om toalettet svikter? Det må da være bedre, både for kroppslig og mental hygiene, å kunne sitte innendørs og gjøre fra seg? Spesielt i dårlig vær?

 

Innbiller meg at det er tungt å flytte 26 tonn, med rigg, vha en påhengs?

 

Portapotti vil nok bare være plunder, ei bøtte gjør jo jobben like godt, og enklere. Bare å levere varene og skylle bøtta.

Link to post
Share on other sites

"Nu må du slutt å jåsse sånn din tullpeis"....

Bare for å kverulere litt.

Dialekt er dialekt og da...

 

"No må du slutte å jåsse sånn din toillpæis"

 

Pæis kan brukes i flere settinger og som f.eks PÆISLÆST , HÆSTPÆIS osv osv.

 

 

Hilsen

Snesokken som sikkert får 2 tette og ei badehette nå

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#
Canaima, 12 tonn, rigg og stor våt overflate, gjør 3,5 knop slept med 6 hk suzuki på flatt vann..

 

Ok, da er det gjennomførbart. Men man må jo ha en fryktelig lang stamme da, har selv kjørt av splinten når jeg har prøvd å gå gjennom tynn is med en jolle.

 

En liten klump i proppen så er det game over, ikke akkurat driftsikkert. Men man får jo kjøpt noe beskyttelsesgreier for proppen mener jeg..

Link to post
Share on other sites

Pæis kan brukes i flere settinger og som f.eks PÆISLÆST , HÆSTPÆIS osv osv.

 

Ja men da er vi inne på størrelser..... :drink:

 

Kan illustres ved følgende lille historie fra virkeligheten:

 

En saksbehandler i en herværende kommune fikk seg en alvooorlig skyllebøtte her om dagen av en potensiell utbygger som hadde fått avslag på sin søknad. Da alle argumenter for bygging var oppbrukt og falt på stengrunn, ser utbyggeren inn i kvitauet på saksbehandleren å sier følgende bevingende ord:

 

Det finnes to hæstkuka her i kommunehuset, å DU f@n MÆ BEGGE TO!!!!!!!!

Link to post
Share on other sites

..............., for ikke å snakke om under tour de france.....?

 

Hvis du er veldig interessert så finnes det et program hvor Thor Hushovd fortalte om hvordan man må løse dette problemet! For å si det sånn, jeg ville ikke håndhilst etterpå! :lol: Forøvrig et ikke ukjent fenomen globalt sett, for tror langt over halvparten av jordens befolkning anser den ene hånden å være til å spise med, men ikke den andre! :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg synes programmet er bra, men jeg har hatt en del "bilder" av den pulpitscenen inni hodet mitt det siste døgnet. (Det ble litt for mye informasjon for å si det sånn).

 

 

 

Selve serien er jo en salig blanding av skuespill og dokumentar, og man får ta den for det det er. Men det er vel hevet over enhver tvil om at Jarle Andhøy er en meget dyktig sjømann. Jeg skulle ønske det var mer fakta om forberedelsene og utstyret man har ombord, men det ville kanskje bare være av interesse for de av oss som liker seiling???

 

 

PS!

Enzo hva synes du om din tidligere sambygding sin innsats i serien da?

Link to post
Share on other sites

PS!

Enzo hva synes du om din tidligere sambygding sin innsats i serien da?

Knut var faktisk en av mine bestevenner da vi var små og husker jeg ikke feil så dro jeg han med på optimistjolle seiling for en ung mannsalder siden så han har vært under seil tidligere , innsatsen vet jeg ikke så mye om siden jeg ikke så første program men jeg så det programmet der han hoppet av på Cuba :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg syens vel dagliglivets trivialiteter ble litt vel mye brettet ut i går. Å se en kar drite fra pulpitten på en seilbåt er ikke det jeg forbinder med god underholdning. Det er enkelte ting man ikke behøver å vite om i detalj.

 

:puke: Dette ødela en ellers frisk serie for meg! :nonod: Smakløst!

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Syns maskineriet virker litt skrøpelig i denne båten. Hadde nok vurdert ny motor dersom eg skulle legge ut på en slik tur...

Virker ikkje for å vere store motoren.

Nå er vel ikke Perkins 4108 kjent for å være så skrøpelig, og særlig ikke denne som etter Jarle fortalte eksploderte etter avgang Karibien og fremdeles går :wink:

Jeg tenker på de som ferdes på havet, sjøfolk og fiskere, skulle beskrive og dramatisere alt de opplever av dramatiske episoder ?-- noe en har lite tradisjon for langs kysten. Men personlig synes jeg det er artig underholdning og sørger for å få med alle episoder. :flag:

Link to post
Share on other sites

Hvorfor viser han ikke mer hvordan han velger leirplass, hva slags utstyr han tar med, hvordan han pakker sekken, hvor mye mat han har med, hva slags kløv bikkja bruker, hvordan han orienterer, om han bruker GPS. Hvordan han vedlikeholder bikkja, hvordan han trener seg opp til turer etc. etc.

 

Som du sier så gir sikkert hvermansen F i dette med tips og triks, men til Lars Monsen sitt forsvar så ligger det masse tips og triks akkurat om dette ute på Nrk nett tv, dette blir vel også nevnt i forindelse med rulleteksten etter hver episode.

 

Faktisk mye kjekt der. :wink:

 

Hilsen

Lars Monsen fan, som lurer på hva han skal med en sangerinne med høy hæler fra gærne sidæ, blir ikke jul i Nordmarka på han i år tenker jeg. :lol:

Link to post
Share on other sites

En ting har vi lært av Berserk!

 

Hva man kan gjøre om dassen ikke virker eller septikken er gått full ref.ref ett tidligere innlegg om dette problem i seilbåt!!

Ellers handler vel det meste i denne serien om hvordan en IKKE bør opptre om en ønsker å opptre som seriøse sjøfolk!

I så måte har den kanskje dog en viss opplærende effekt for enkelte! :flag:

 

(Har mistanke om at det var en liten isklump som kilte propellen fast i siste episoden)

 

Lever i andeløs spenning!!!!! :eek:

Link to post
Share on other sites

Det er nok ingen isklump nei... Bare vent og se... :D

 

Hva er definisjonen på seriøse sjøfolk?

 

Uttrykk som : "Hiv og hå og en flaske med rom" og "En sjømann har en dame i hver havn" eksisterer vel av en grunn...

 

Denne tråden er rett og slett fantasisk! Og det på flere enn ett enkelt området :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...