Jump to content

Berserk, Så dere tv programmet om ny ekspedisjon?


SandAnker

Recommended Posts

Va nå litt difust synes nå æ da, kæm va det som henta båten?

:flag::eek:

 

Kong Neptun vel! Hvem trodde du??? Det var jo klart som blekk ;)

 

Hmmm. Lurer på hvorfor Canadierne viser så pass liten forståelse.

 

Fordi de er like byråkratiske som **********...

 

Og fordi Jotun Artics kaptein anga Berserkerne og sa de drev med menneske- og våpensmugling. Makan... Sikkert misunnelig.

Link to post
Share on other sites

Hva gjør kaptein Jarle nå ?

På berserksiden står det han har bakgrunn som dykker i Kystvakten, en erfaring han fikk glede av da Berserk fikk garn i propellen.

 

Håper han blir med på kystvaktens tokt til Oslofjorden neste sommer....tøffinger uten sans for byråkratisk tull er jo netopp hva Kystvakten trenger !

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 7 måneder senere...

Helt sikkert :smiley: Dette skal jo finansieres av noen. Og NRK er jo hekta på disse gutta. Foreløpig tre mann. Hørte at de forsøker å få tak i hunder, men får et problem med å innføre disse til Sydpolen. De satser også på caiping som framkomstmiddel, noe de trener på nå på Philipinene.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jeg er så dypt inspirert av Jarle Andhøy som det går an! Jeg kjøpte nesten en Albin Vega men den glapp fra meg i siste liten men jeg skaffet meg DvD`en med Berserk mot nordpolen. Etter det var jeg solgt! Båt ble det og men jeg fant en fin Columbie 66 i stavanger som jeg hentet tidlig i vinter til bergen. jeg leste den første boken Jarle skrev da han reiste alene rundt Kapp Horn. Tror aldri jeg har vært så oppslukt i en bok før. han lever ut en fantasi som andre aldri vil være i nærheten av å gjøre. Jeg er hinsiodes misunnelse men med mine 2 barn, kone og huslån blir det nok aldri noe tokt på meg :nonod: . Men noen runder i fjorden skal jeg alltids klare :sailing::smiley:

 

 

jeg har lest bøkene og sett seriene og på nettsidene hans ser det jo ut som det kommer nye tokt. jeg håper inderlig han får det til for makan til TV underholding finns ikke! Hvis noen vet noe om han skal ut igjen hadde jeg satt pris på infoen :smiley: .

 

For øvrig har Andhøy en blogg uten at den ser altfor aktiv ut. Men kan være verd en titt: http://snakk.klikk.no/flere_tema1/motor/b/...ng/default.aspx

 

Trond

Link to post
Share on other sites

Hva gjør kaptein Jarle nå ?

På berserksiden står det han har bakgrunn som dykker i Kystvakten, en erfaring han fikk glede av da Berserk fikk garn i propellen.

 

I ei av bøkene sine skriv han at han har dykka i kystvakta.

Den scenen der har fjernar tauverk frå propellen synest eg ser ut som om den er arrangert. Eg har dykka mykje, og fjerna tauverk frå propellar meir enn ein gang.

 

Ask

Link to post
Share on other sites

De satser også på caiping som framkomstmiddel, noe de trener på nå på Philipinene.

 

Ja Fillipinenene er jo en glimrende sted å trene på for en tur til Sydpolen. Så det er det linsenspengene mine går til? Jarle og co er jo kjent for å nærmest spekulere i å gjøre lovbrudd for å lage interessant TV underholding, så jeg trodde den neste seieren skulle dreie seg om bankran eller noe. Selvfølgelig med NRK som sponsor og der vi kan følge Jarle og Co's flukt fra det stygge politiet, arrestasjon og etterpå folkeaskjon på radio for å få de frigitt :tongue:

Link to post
Share on other sites

.. Jarle og co er jo kjent for å nærmest spekulere i å gjøre lovbrudd for å lage interessant TV underholding, så jeg trodde den neste seieren skulle dreie seg om bankran eller noe...

Nå er du vel urettferdig mot Jarle. Han har vel ikke begått noe lovbrudd :wink: Synes at han har vært flink som har klart å få NRK til å finansiere sine utflukter. Han driter vel en lang svaber i om dette er underholdning eller ikke så lenge han kan holde seg flytende på egen skute. :smiley:

 

Det er jo ikke mange båtferder som har sugerør ned i kassa til NRK :sailing:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jarle og co er jo kjent for å nærmest spekulere i å gjøre lovbrudd for å lage interessant TV underholding, så jeg trodde den neste seieren skulle dreie seg om bankran eller noe.

 

Kapt Jarle er virkelig en Sjømann med stor Sjø! Om han har NRK kroner for å virkeliggjøre alle sine drømmer så gir det meg i det minste èn enkel grunn til å betale min lisens.

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Som tidligere nevnt i denne tråden hadde jeg respekt for Jarles seiltur til Antarktis i Berserk 1. Jeg begynte å se på serien om turen til Svalbard, men det ble jo fort klart at det var helt andre ting en seiling som var hovedtema. Har ikke sett en eneste episode om nordvestpassasjen, men det ble jo gjort minst to lovbrudd (ulovlig immigrasjon + fyllebråk i en tørrlagt landsby) med dertil tilhørende arrestasjon. Viser til mitt innlegg nr 27 i denne tråden, og linker der.

 

Tilsvarende var ble jo lovbrudd ved Svalbard "ekspedisjonen" til en viktig del av underholdningen med flukt fra det fæle politiet etc. http://www.okokrim.no/aktuelt_arkiv/miljok...4-4/page21.html

 

Synes det er meget betenkelig at lovbrudd blir gjort til tv-underholdning og at det skal sponses av NRK.

Link to post
Share on other sites

Om det kommer en ny serie, så skal jeg gi det en kjangs.

Men om det viser seg å være samme mølet som sist, så gidder ikke jeg å bruke tid på det ihvertfall.

 

Intriger, fyllerør og fandenskap er TV full av allerede. :puke:

Gi oss noe mer vettugt innhold heller. Jeg vil vite mer om planlegging, gjennomføring, tekniske utfordringer, opplevelser etc.

 

"Eventyrlig seilas" f.eks. var bra i så henseende. :flag:

Med vennlig hilsen

Torkjel

Link to post
Share on other sites

Blir dette like bra som de tidligere serier fra Berserk så blir dette knall underholdning... Synes seriene er virkelig morsomme og gode. Men at de ikke faller i god jord for forumets grinebitere har jeg forståelse for, så kan en jo anbefale søndagsgudstjenesten klokken 11, som er fullfinansiert av NRK...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg er også fan av Bererk seriene. Ikke perfekt, men absolutt god underholdning. Njord, enig at eventyrlig seilas også er en bra serie. Men, den heller langt fra perfekt. Savner utrolig mye fra forbredelsene (en slik tur starter tross alt ikke på brygen på avreisedagen), utfordringer under veis, planlegging underveis, ustyret de bruker på båt osv. Men, jeg har jo god forståelse for at slikt blir kuttet vekk når det skal bli tv. Ola Norman er nok mest interesert i å se eksotiske øyer med hvite strender, en å se at de monterer utstyr på båten før avreise;)

Link to post
Share on other sites

Samd med Sydvesten her.

Berserk-gutta lagar god underholdning, og ein må ta konseptet for det det er. Programmet er utan tvil klipt til for å vere mest muleg moro og kontroversielt. Andhøy veit nok kva han gjer, og det er heilt sikkert mykje godt sjømannskap som ikkje kjem med på TV då det ikkje er spanande nok.

Dei som ikkje likar programmet kan godt sjå på noko anna. Elles kan det vere ein idé å lese bøkene om dei tre ekspedisjonane. Ein får vite ganske mykje meir om kva som eigentleg skjedde der.

Elles kan det jo nemnast at Andhøy ikkje berre er bajas. På berserk-expeditions.com kan ein m.a. lese om konseptturar med seglbåt for ungdom som har det vanskeleg.

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

jeg synes Jarle er en pionèer innen seiling, han utfører seliaser som ingen hadde trodd mulig med mindre midler enn de fleste andre. Noen vil kalle det for bajaser mens andre vil kalle det for glade gutter. At de tar seg en dram, hva er gale med det? legg forresten merke til at Jarle innfører alkoholnekt under selveste ekspedisjonen. Unntaket er når gutta blir døpt til ishavsseilere av Neptun :lol:

Og disse lovbruddene som blir begått er jo hinsides all fornuft.

 

*Ettersøkt for å kommunisere med isbjørner?

*Søkte nødhavn ved svalbard uten å gi beskjed til sysselmannen?

*Utvist fra Canada fordi man er medlemm av HA eller fordi du ser ut som om du er det?!?!

 

Det jarle gjør er utrolig tøft og inspirerende og han driver som andre sier her med andre konsepter og. Jeg synes vi burde respektere mannen istedet for å klage på ham. Hvis du ikke liker programmene om Berserk ekspedisjonen så kan du enten slå av TV`en eller skifte kanal :yesnod: . Jeg kommer ihvertfall ikke til å gå glipp av en enseste episode!

 

Trond

Link to post
Share on other sites

Kan jo være at de som kritiserer Jarle hadde ønsket at det var de selv som hadde denne muligheten til opplevelser.

 

Å kalle dette for brudd på lovverket fra en sjøfarer blir for sprøtt.

*Ettersøkt for å kommunisere med isbjørner?

*Søkte nødhavn ved svalbard uten å gi beskjed til sysselmannen?

*Utvist fra Canada fordi man er medlemm av HA eller fordi du ser ut som om du er det?!?!

 

Selv har jeg nok verre synder loggført i boka, men det gjør en ikke til kriminell av den grunn. Noen ganger må en bare da en ikke har noe annet valg.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

"Supern", som ikkje fekk kome inn i Canada fordi han var medlem av Hells Angels, var jo ironisk nok den mest trivelege av mannskapet om bord. Høflig, hjelpsam og roleg. Likevel var det han som fekk størst problem. Ikkje rart Jarle vart irritert på det firkanta lovverket.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...