Jump to content

Berserk, Så dere tv programmet om ny ekspedisjon?


SandAnker

Recommended Posts

Fant ut at jeg skulle låne litt av min tid til å se på dagens "Berserk" :yesnod: , det blir første og siste episode for mitt vedkommende :seeya: . Værre MØL enn dette skal du lete lenge etter :nonod: , en båt full av spesielle (ikke i positiv mening) fyrer :sleep: . En viser hvordan det er å sitte på rekka og drite, fortell meg underholdningsverdien i noe slikt. :confused:

Link to post
Share on other sites

Jeg beklager post 135 i denne tråden tidligere i dag.

Jeg var litt for kjapp til å svare, før det gikk opp for meg

at det var de tidligere expedisjonene som var etterspurt.

Prøvde å legge inn en rettelse på dette ca ett minutt etter

innlegget, så kan dere jo gjette hvem sin ICE router som

gikk tom for strøm :flag:

Bilstrømadapteren lå jo sef hjemme :headbang:

Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til.
Link to post
Share on other sites

Og av 30 minutter med god ekspedisjonsunderholdning, inklusive viktige dilemma, veivalg, ledelsesutfordringer, tekniske utfordringer, polarhistorie, politikk, og mange flere enkelttema som kan ramses opp, så er det selvfølgelig det ene minuttet hvor den ene matrosen sitter på rekka og lårer lasten som blir husket og lagt vekt på av enkelte... Og av slikt dømmes også disse folkene...

 

Hva hadde DU gjort hvis toalettet gikk i stykker og du var på havet? Hadde du "sjette i boksa"? Æ TRUR IKKE DET, SÅ GJE F*** I Å RAKK NED PÅ ANDRE SOM KANSKJE E LITT ANNERLEDES ENN AKKURAT DÆ SJØL DIN INNBILSKE SJØLOPPTATTE FISEFINE SJITONGE!

 

Det er nå bedre å ta med seg det man synes er positivt, heller enn det man synes er negativt :) Jeg er også glad det finnes spesielle folk der ute og ikke bare A4-mennesker.

 

Smiiiiiiiiil! :D

Link to post
Share on other sites

Jeg synest godt at folk her i forumet kan lese de mange bøkene til Jarle før de dømmer han og mannskapet nord og ned. Det er utrolig mye som ikke kommer med i dokumentarene som står i bøkene. Jeg har nå lest tre av bøkene og sett to og en halv av dokumentarene. Jarle har trolig opplevd og gjennomført mer i sitt liv enn 99% av medlemmene i forumet her, så han vet godt hva han gjør, om han så gjør det på en litt utradisjonell og "rølpete" måte.

Link to post
Share on other sites

Fanatstisk flott program dette.... Dette er forøvrig det eneste tv programmet jeg ser på tv og det svikter ikke (kan kun se dette fredag morgen på nett-tv siden linjehastigheten til Norge er best da) .... God underholdning og fin oppdatering på polarhistorien er det også...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Et flott program som også gir en viss innsikt i dagliglivets trivialiteter og nødvendigheter. Gir mange tilbakeblikk på tidligere polfareres bravader og det på en lettfattelig og morsom måte. Jeg synes programmet også har høy underholdningsverdi, men samtidig savner jeg litt mere om alt det praktiske forarbeidet som nok har vært gjort f.eks hva trenger de av mat og utstyr, hvordan lagres/oppbevares dette, hva har de/bruker de av navigasjonsutstyr og kart, klær osv osv Litt mere om dette, men igjen på en lettfattelig og underholdende måte hadde vært positivt og sikert også vært med på å øke "tvilernes" respekt for hva disse gutta faktisk gjør, ikke minst med hensn til de heller tøffe forholdene som de opplever?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

om du ser nøye etter vil du se at jolla ikke er ombord når de filmer båten på avstand. Så følgebåt har de nok ikke

 

Jeg syens vel dagliglivets trivialiteter ble litt vel mye brettet ut i går. Å se en kar drite fra pulpitten på en seilbåt er ikke det jeg forbinder med god underholdning. Det er enkelte ting man ikke behøver å vite om i detalj.

Link to post
Share on other sites

Vist de er alene så filmes det nok fra jolle. Men det må jo være en fantastisk kameramann som klarer å holde kameraet så stødig i en jolle.

Siste episode med utslipp av ballast over rekka er jo ikke noe nytt på en båt. Kunne jo ha vært filmet litt mere diskre. Fram-mannskapet måtte jo også tømme seg et sted og det kommer jo ikke fram i noe litteratur hvordan dette skjedde. Det var vel litt for pikant å nevne dette på den tid.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jåssprogram fra ende til annen!! :cryin:

 

Selv om filmingen og naturen som vises har en viss underholdningsverdi. :yesnod:

 

Om man av en eller annen grunn skulle finne på å ta en langtur med seilbåt, hvilken lærdom kan en dra av dette rølpet. :cryin:

 

Ingenting om logistikk, utstyr, planlegging,navigering kun fyll og rølp! :cryin:

 

Den maritime underholdningsverdien er ikke større enn den du finner på hvilken som helst pub langt opp innlandet på sener nattetimer. :puke:

 

Men som noen sier...rølp er morsomt!!! :confused:

 

(Får vel en stram overleppe i A4-format nå!) :headbang:

Link to post
Share on other sites

tror den maritime delene er fryktelig uinteressant for den vanlige mann. Dette er masseunderholdning. Akkurat som Lars Monsens program. Hvorfor viser han ikke mer hvordan han velger leirplass, hva slags utstyr han tar med, hvordan han pakker sekken, hvor mye mat han har med, hva slags kløv bikkja bruker, hvordan han orienterer, om han bruker GPS. Hvordan han vedlikeholder bikkja, hvordan han trener seg opp til turer etc. etc. Men folk flest driter jo i det da. De vil bare se den store laksen og den søte hunden og at Lars har seg med dama på juleaften ved et svært bål og at det finnes både ulv og bjørn og rein på fjellet.

Link to post
Share on other sites

Det var et par ting jeg satt og funderte på når Berserk rullet over skjermen i går. Begge har å gjøre med reserveløsninger når man er "langt fra folkeskikken".

 

For det første: Når motorfremdrift er så livsviktig som det åpenbart er når man seiler blant isflak, hvorfor har de ikke tatt bryet med å montere et stativ med en liten påhenger? Jeg er klar over at påhengere går på bensin, og at det er vrient å bunkre store mengder med både diesel og bensin. Men en 10-hesters totakter og en 20-liters kanne kunne kanskje reddet de ut av en vanskelig situasjon mens de feilsøker motoren?

 

Det andre er (iallefall for meg) minst like merkelig: Hadde det ikke vært en idé å plukke med seg et portabelt toalett fra Biltema til 500 kroner, som en reserveløsning om toalettet svikter? Det må da være bedre, både for kroppslig og mental hygiene, å kunne sitte innendørs og gjøre fra seg? Spesielt i dårlig vær?

 

Den nye Berserk-skuta er iallefall stor nok til å kunne romme et par slike reserveløsninger. Jeg har stor respekt for kunnskapsnivået til Jarle, så kanskje er det gode grunner til at man ikke har tatt høyde for disse? Noen som har noen teorier om dette?

Link to post
Share on other sites

Hei Worry II. Fikk ikke helt med meg om du likte programmet eller ikke??? :crazy: Ikke ment som kritikk :wink: Synes bare de inleggene gikk i hver sin retning. :wink:

 

 

Falt ikke i smak hos meg heller, for mye rølp på den skuta ! Hadde faktisk forventet meg mer av denne serien ! Forventningene mine var ihvertfall større... og i håp av at kvaliteten tok seg opp etterhvert.. Satser på at den gjør det !

 

 

Programmet er absolutt ukas høydepunkt når det gjelder tv-programmer, synes jeg ihvertfall !

Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro???

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er god underholdning... på samme måte og nivå som mye annet tull som sendes på tv... Det jeg på den annen side er litt skuffet over er at denne serien ser ut til å bygge på nøyaktig det samme konseptet som de tidligere seriene. Virker på meg som om de rett og slett ikke har kommet opp med noen nye ideer i det hele tatt... Jeg mener at vi har sett før at manskapet er forfulgt av myndighetene, har hjemlengsel, sitter fast i isen og fester som noen tullinger. Nei- Jarle- finn på noe nytt- dette er bare oppgulp av et utbrukt tema...

 

- MartinL

Link to post
Share on other sites

Synes det er et bra program jeg, at det ikke er så maritimt skyldes nok at det er svært få av nrk sine seere som er interessert i det, og for å få et slikt program på lufta er man nødt til å lage noe som gir underholdning. Er sikker på at det er mange som aldri har vært i båt som synes dette programmet er spennende og morsomt. Når det er sagt, så synes jeg de tidligere programmene har vært et hakk bedre, i hvertfall av det vi har sett så langt. De var kjempebra, og det skal mye til for å klare å levere like bra hver gang. Kan forøvrig godt være at denne serien også bygger seg mer opp etterhvert. Bøkene til jarle er forøvrig utrolig bra bøker. Synes de som synes programmet blir for kjedelig bare kan slå av eller bytte kanal....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...