Jump to content

Berserk, Så dere tv programmet om ny ekspedisjon?


SandAnker

Recommended Posts

At man kan sitte med rompetuten over ripa og gjøre i fra seg, mens man blir filmet og i tillegg diskuterer Irak krig med 2 stk som nesten sitter frempå skotuppene må jeg si er overveldende.

For en som må sende fruen i land og kjøre hvileløst rundt og finne et godt sted, hive dregg og vente til båten ligger medstrøms, og forsikre seg om at man er alene på nordsiden av ekvatorlinja, før man får tømt ryggen ..... så er det helt totalt utenkelig å greie noe sånt.

 

Måtte ha sofa puta foran øya opptil flere ganger i går.

Link to post
Share on other sites

Å jo. Etter som bæsj tiss og promp er noe av det morsomste her i værden kan jeg fortelle historien om første gangen på dass i bente båt 2007 historien.

 

Bente båt , ny frue og jeg var på vei til Koster i fjor sommer. Nydelig sommervær og nyforelsket. Kjørte en tur innom hærføl og lånte dusjen før vi puttret utover. Dum som jeg var glemte jeg jo å gå på dass når vi dro derifra. '

Helt siden jeg var liten har det vært et kjempe problem med denna dassgåinga. Har dreti i buksene mange ganger som liten for ikke å ha tørt å gå på uttedassen på hytta, eller som den gangen på storesand på hvaler da jeg holdt på å svime av etter en uke uten å ha vært på dass. Vippet ned badebuksa under vann og la på svøm utover, broder kom svømmende bak og hyla og skreik om en hund som hadde dreti i vannet.. han holdt på å få den i munn.. nok om det .. avsporing. Påenger var at jeg må være helt alene på et nydelig vannklosset for å få til dette. Når vi kommer ut i kostersundet så har jeg liggi på golvet allerede med et febrilsk smil og latet som jeg har solet meg. Realiteten var at tæggen var på utsiden av åpningen og jeg var helt desperat etter å gå på dass. Fant nærmeste øy og kjørte rett i mot.. sendte kjærringa fram og skulle kaste dregg sjøl. Når det var igjen 200 meter var jeg heltpå gråten og hadde nok 5-10 cm åpning allerede. Lille elskling satt foran på båten og ante fred og ingen fare. Full gass inn mot land og dro i brekket så ho skvatt av båten og inn på land. Bakket opp og full fres utover igjen. Stakkars jenta trodde vel ho hadde blitt dumpet. Turte jo ikke å si noe en gang. Kastet dreggen uten å slå den ut og kastet meg frem i båten. Dette var første gangen jeg har vært på dass i denne båten og følelsen kan ikke beskrives. Vi snakker om en sjømann 22 med vannlekasje i golvet under dassen. Mine 100 kilo baklengs inn i rommet og dassen skvatt jo igjennom det røtene golvet og ble liggende med meg oppå så litt på tvers inni der. Fikk dratt i pumpa og rettet meg opp. Det bildet i den berømte finn annonsen: 14212842 det bildet merket "Dass" det er etter jeg kom ut i fra dassrommet og fikk se jeg lå mitt i løypa til kosterbåten. Kosterbåten var på vei rett i mot meg, 60 meter dregg tau helt ute med en 12,5 kg dregg og ei bærte på land som står å skriker å lurer på hva i helvete jeg driver med.

 

Ja jeg har stoore problemer med å gå på dass......

Link to post
Share on other sites

Ja jeg har stoore problemer med å gå på dass......

 

 

En svært detaljert beskrivelse av livets naturlige tilskikkelser vi alle på et eller annet traumatisk vis har opplevd!

Men som de fleste av oss kanskje ville vært beskrevet på en litteraturmessig mindre detaljrik måte!!!

 

Her har vi alle noe å lære når det gjelder å beskrive de maritime problemstillinger en må påregne å komme ut for!!!

 

(Dette er jo fullt på høyde med diverse andre frostpropp, injektor eller hylse problemer man tidligere har hørt om og som de fleste nødig vil erkjenne)!!!

Link to post
Share on other sites

Men hvorfor mener du GPS har dårlig dekning? den er vel omtrent like god eller dårlig som andre steder på kloden - satelittene er jo ikke geostasjonære, de går i bane.

 

Enig, dekningen er like god i polområdene. Men geostasjonære satelitter går også i bane rundt jorda, bare at de gjør det ved ekvator og med samme hastighet som jordrotasjonen. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ship o'hoi!

Da var det torsdag igjen, og tid for siste episode av Berserk Gjennom Nordvestpassasjen. Programmet begynner kl 22:30 på NRK1. Husk å skru på.

 

"I siste episode av Berserk gjennom Nordvestpassasjen seiler Berserk-mannskapet inn til historiske Gjøahavn, hvor de skal søke etter etterkommere av Roald Amundsen."

http://www.nrk.no/kanal/programoversikt/?p...p_artikkel_id=0

Link to post
Share on other sites

Skal bli morsomt med denne siste episoden... men etter mitt syn kunne det gjerne vært en 20-30 episoder til.......

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Rett og slett en fantastisk fin avslutning.... :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...