Jump to content

Blå LED's. Kanskje litt harry, men kult! :)

stigers

Recommended Posts

Såg er sværing en kveld under tahiti festivalen i Kr.sund N i fjor sommer, som hadde monter under badeplattformen. Blått ganske kraftig lys, for det lyste godt i vannet rundt. Såg etter litt senere på kvelden og disse var under vannet.

Knall tøft syntes jeg.

SOO ROCK`N :flag:

Jeg tror jeg begynner å skjønne dette her.

Lyset som lyser forover skal være hvitt.

Lyset som lyser bakover skal være hvitt.

Lyset som lyser til høyre skal være grønt.

Lyset som lyser til venstre skal være rødt.

Lyset som lyser nedover skal være blått.

Altså ser du et rødt, et hvitt og grønt lys så kommer båten mot deg.

Ser du et hvitt lys går båten vekk fra deg.

Ser du et blått lys har båten vælva.

I Hellas er det blitt svært populært med motoryachter fra 60 fot og oppover etter at landet ble medlem i EU. Mange av disse er utstyrt med fantasifuller lyssettinger både over og under vann, i tillegge til filipinske tjenere/mannskap. Noen av disse har etablerer, slik jeg og mange andre nordeuropeiske seilere ser det, den optimale smakløshet.

Men om noen ønsker en slage mini-harryfisering av båtlivet her i landet også, så gjerne for meg, men litt flaut synes jeg nok det er. :sailing:

Redigert av pettersand (see edit history)

Mye av dette snakket om å bruke de rette maritime begrepene er bare jåleri....

Det er liksom en måte å "avsløre" hvem som er nybegynnere og hvem som har lenger fartstid...

Hva så om jeg sier høyre og venstre???

Oppstår det en nødsivasjon ombord og jeg roper til han som står ved rorer....legg over til høyre....hva så??? Tror dere han blir forvirra og roper...HØYRE...hva mener du med det!!???

Det er vel større mulighet for at han skjøner det, en om jeg roper hardt styrbord...

For ikke å snakke om hvist stakkaren står ved rorkulten og jeg roper legg over babord...og da mener jeg at rorkulten skal legger over til BB for at båten skal svinge til ST..... :crazy:

Ja da, jeg begynner å lære meg at det heter skott..

At det heter dørk og ikke gulv

At det heter hekk og ikke bak på båten...

Men hva så om jeg ikke bruker disse uttrykkene.....hallo...hva betyr det?

Slutt med jåleriet....

Redigert av Wasco (see edit history)

Klarte ikke å dy meg, syntes bare det passa så godt inn med Rocke Gabrielsen den 3dje

Så sakset ett klipp i full fart mens det var pause i The Mentalist på tv3. :cool:

Er ikke ment som hån altså. Synes bare dette er tøft med disse lysa dere setter på jeg.

Redigert av KenBjork (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...