Aquadoren Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Noe er litt pent, noe er stygt, noe er Harry, noe er litt praktisk og smaken er som baken Sitér dette innlegget Bedre med en dårlig dag i båten enn en god dag på jobben.. Link to post
KenBjork Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Såg er sværing en kveld under tahiti festivalen i Kr.sund N i fjor sommer, som hadde monter under badeplattformen. Blått ganske kraftig lys, for det lyste godt i vannet rundt. Såg etter litt senere på kvelden og disse var under vannet. Knall tøft syntes jeg. SOO ROCK`N Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Boywonder Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 hva er hensikten med disse lysene? Hva er hensikten med å olje teak? Hva er hensikten med å polere syrefaste stålrekker? Hva er hensikten med å ha syrefast bruceanker hengende i baugen? Pynt, rett og slett pynt. Noen liker ditt og andre liker datt. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Ben Sin Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Surpomper som ikke liker dette kan vel gjerne bare la være å kommentere.... Jeg vil gjerne forbeholde meg retten til å mene at dette ikke har noe som helst på en båt å gjøre. Og jeg mener i tillegg at det er direkte stygt. Siden jeg absolutt ikke er noen surpomp er jeg i min fulle rett til å kommentere! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Surpomper som ikke liker dette kan vel gjerne bare la være å kommentere.... Hvis det å være en surpomp er ensbetydende med å inneha en viss grad av estetisk sans så vil jeg anse det som en hedersbetegnelse! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mulligan Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Jeg vil med dette søke om å bli opptatt i det surpompske brorskap. Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Stå på gutter! Synes båtene deres var knalltøffe, jeg skal ha lys til vinteren. Litt artig med en tråd som er ltt smal, og ikke styres av flertallet Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Noen som har prøvd å montere ble led. i en vanntunell på en Wesling/Fjordling/musling??? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Jeg tror jeg begynner å skjønne dette her. Lyset som lyser forover skal være hvitt. Lyset som lyser bakover skal være hvitt. Lyset som lyser til høyre skal være grønt. Lyset som lyser til venstre skal være rødt. Lyset som lyser nedover skal være blått. Altså ser du et rødt, et hvitt og grønt lys så kommer båten mot deg. Ser du et hvitt lys går båten vekk fra deg. Ser du et blått lys har båten vælva. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 (redigert) I Hellas er det blitt svært populært med motoryachter fra 60 fot og oppover etter at landet ble medlem i EU. Mange av disse er utstyrt med fantasifuller lyssettinger både over og under vann, i tillegge til filipinske tjenere/mannskap. Noen av disse har etablerer, slik jeg og mange andre nordeuropeiske seilere ser det, den optimale smakløshet. Men om noen ønsker en slage mini-harryfisering av båtlivet her i landet også, så gjerne for meg, men litt flaut synes jeg nok det er. Redigert 26.August.2009 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Lyset som lyser til høyre skal være grønt. Lyset som lyser til venstre skal være rødt. Høyre og venstre er fy fy ombord i båt! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Høyre og venstre er fy fy ombord i båt! Når noen ombord hos meg er tørste og spør etter whiskyen, så sier jeg at den står innerst til venstre i skapet. Å si at den står aktenfor konjakken og til babord for gin'en blir jo meningsløst. Undres hva vi ville fått i oss utpå kvelden. Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 det er vel mest om navigasjon høyre og venstre er fy fy! Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 (redigert) Mye av dette snakket om å bruke de rette maritime begrepene er bare jåleri.... Det er liksom en måte å "avsløre" hvem som er nybegynnere og hvem som har lenger fartstid... Hva så om jeg sier høyre og venstre??? Oppstår det en nødsivasjon ombord og jeg roper til han som står ved rorer....legg over til høyre....hva så??? Tror dere han blir forvirra og roper...HØYRE...hva mener du med det!!??? Det er vel større mulighet for at han skjøner det, en om jeg roper hardt styrbord... For ikke å snakke om hvist stakkaren står ved rorkulten og jeg roper legg over babord...og da mener jeg at rorkulten skal legger over til BB for at båten skal svinge til ST..... Ja da, jeg begynner å lære meg at det heter skott.. At det heter dørk og ikke gulv At det heter hekk og ikke bak på båten... Men hva så om jeg ikke bruker disse uttrykkene.....hallo...hva betyr det? Slutt med jåleriet.... Redigert 26.August.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
avmønstret5 Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Det har faktisk praktisk og sikkerhetsmessig betydning i mange tilfeller. En annen side er at vi bor i en kystnasjon og vi har noen språklige maritime tradisjoner som faktisk er felles med andre kystnasjoner og som mange mener vi bør ta vare på. Så det er ikke bare jåleri Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Blir litt som før når jeg seilte med kompiser for turens skyld, var lettere å si: Gidder du dra i det røde tauet, eller å begynne med: Slakk det blå fallet og stram det røde skjøtet.......nyttet ikke :-) Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Hvis det å være en surpomp er ensbetydende med å inneha en viss grad av estetisk sans så vil jeg anse det som en hedersbetegnelse! Jaja, er ikke sikkert alle syns at din mal på hva som er pent stemmer heller Er det ikke mangfoldet som gjør at i sum blir alt bra Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Som svensktopper?? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Hvis det å være en surpomp er ensbetydende med å inneha en viss grad av estetisk sans så vil jeg anse det som en hedersbetegnelse! Da skjedde det altså: Mouche og jeg er 110% enige Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
KenBjork Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Dere som har små arvinger, kjenner sikkert igjen denne karen.... Fetteren til Kruse Knallkul, Rocke Gabrielsen den 3dje Er vi på vei mot slik kanskje? tøff han da Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Bayliner 305 Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Ikke noe å bry seg om hva andre mener. Selv har jeg montert undervannslys fra extrem marine i usa. Rimelige og god kvalitet. Link her/ http://xtremmarine.com/ Her er det berre å stå på, og lyse opp tilværelsen Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 (redigert) Klarte ikke å dy meg, syntes bare det passa så godt inn med Rocke Gabrielsen den 3dje Så sakset ett klipp i full fart mens det var pause i The Mentalist på tv3. Er ikke ment som hån altså. Synes bare dette er tøft med disse lysa dere setter på jeg. Redigert 26.August.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
KnutIvar@home Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 den der er artig :-D.... Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 (redigert) er ikke dette stilig så vet ikke jeg. Pimp my boat Redigert 26.August.2009 av KenBjork (see edit history) Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Wasco Svart 26.August.2009 Link til dette innlegget Svart 26.August.2009 Herlige karaterbeskrivelser..... Noen som kjente seg igjen.... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.