Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Har du vurdert Fairline 31 Corniche, er en meget stor 31 foter. Corniche

Den har også stått siden i mai/juni , mener det var den en jeg kjenner var å så på . Den har gått ned mye i pris ettervært også , men fly'n er kansje noe liten til en mann på nesten 2m . Men veit jo aldrig , har sett på den å sett den har gått nedover i pris .Den er jo proppa med utstyr også , så her er det mye båt for penge trur jeg . Men hvis det var den en kjent var å så på , så var den passe nedslitt . Men det er jo bare kosejobb .

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Den så jo bra ut på mange måter , iværtfall for kjøper :wink: Andre som har link til kontrakter dere foretrekker ?

 

Tine III

 

Det der er ikke verd å kalle en kjøpekontrakt, beklager å måtte si det. En noe avansert kvittering kanskje men....

 

En skikkelig kjøpekontrakt finner du her, hos Båtadvokaten. Denne kontrakten kan se noe komplisert ut ved første øyekast men tipper at om du kontakter mannen bak kontrakten og forklarer at du er bruker på baatplassen så vil du få tips og forklaringer til hvordan bruke kontrakten, om noe skal noe tilføyes og/eller slettes osv. osv. Les også artiklene det linkes til på siden, mange gode tips om rettigheter og ansvar forbundet med båtkjøp. Ville anbefalt deg en IM til Skipper Worse ang. kontrastformular generelt og denne spesilet. Når du kjøper bruktbåt i klassen 1 mill+ mener jeg det er særdeles viktig å ha en så god kontrakt som mulig, letteste måten å ordne dette er å snakke med folk som kan båtjuss.

Kan anbefales, jeg har gjort det selv.....

Link to post
Share on other sites

"Dine Penger"-kontrakten er visst fjerne. Den var et makkverk. Og dels plagiat. Jeg finner den ikke igjen nå og godt er det.
Den ligger der enda hvis det er denne du tenker på!

 

Jeg tok visst feil her/husket feil. Din side/Dine penger, hva er forskjellen. Det var Din Side kontrakten som plagierte formuleringer i en viss annen og meget godt gjennomarbeidet kontrakt. Sannsynligvis derfor den er endret. :santcheer1:

Link to post
Share on other sites

Fikk et knall tilbud i kaffebua idag , et par av "gammle" kara lurte på om vi skulle ta en guttetur å se på båt . To av gutta har holdt på med båt å motor lengere enn jeg har levd , så det må jo være kjempe å ha med på befaring . Men hva sier selger når det stiller opp en gjeng på brygga , er det helt ok eller bør han syntes det er helt ok om skuta er iorden ? Eller skal du gjøre avtale med selger , at vi kommer 3-4 mann for å se ? Har altid gjort dette mer eller mindre aleine , så kunne tenke meg å høre med dere .

Hadde jo med seg en ekspert han som kjøpte Tine III , men han spurte om det var greit . Veit ikke jeg men ,kan da ikke gjøre noen ting om vi kommer flere for å se .Så sant selger ikke sjuler noe , så bør jo det være greit eller ?

Det er lett for å ikke se skogen for bare trær , er du aleine så ser du ikke mye trur jeg. Når du endelig skal reise å se på drømmebåten , så ser du vel bare det og ikkeno mere . Har du med deg noen kamerater , som attpåtil har peiling på mye av detta . Så vil jeg mene at dem ser mye mer enn hva du ser , sånn er det vel bare .

 

Tine III

Link to post
Share on other sites

Ser ikke noe galt i dette, Runo. Flere øyne som ser er jo bra for den som skal handle ny båt. Man blir lett blendet av glansen i egne øyne når man skal handle. De som er med har ikke samme følelsen for båten som deg. Du kan jo si fra at du har med deg et par kamerater for å titte?

 

Lykke til!

 

Mvh Astor

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde visning på en Skilsø 975 FB for noen år siden og da troppet det opp mor, far og 3 må jeg si uopdragne unger i 4-8 år alderen. De var overalt og høyt og lavt, uten at foreldrene klarte å holde de i tøylene. Jeg var faktisk redd for at de skulle falle overbord fra FB, eller ødelegge noe. Til sist gikk mor i land med barna og vi kunne snakke litt videre i fred og ro. Hadde de spurt om vi kunne ta en prøvetur, med barn og mor ombord hadde mitt svar vært "NEI"!

 

Nå kjøpte ikke de båten, men de som kom dagen etter...

Link to post
Share on other sites

Det må du jo bare benytte deg av.

Hvis selger ikke har noe å skjule er det sikkert bare moro for ham å få flere tilbakemeldinger og båtinteresserte å prate med også :smiley:

 

Et lite tips TINE III er og sette inn en ØNSKES KJØPT anonnse på finn

Legg den gjerne innunder vanlige salgs annonser

Legg gjerne inn Ønskes kjøpt annonse. Det er nok lurt for da kan du nok treffe på de som ikke har fått somlet seg til/vil bruke penger på å annonsere enda.

 

Men vær så snill ikke legg det under vanlige annonser :smash:

Det er mer irriterende enn 1 krones annonser

Link to post
Share on other sites

Men hva sier selger når det stiller opp en gjeng på brygga , er det helt ok eller bør han syntes det er helt ok om skuta er iorden ? Eller skal du gjøre avtale med selger , at vi kommer 3-4 mann for å se ?

Tine III

 

Dette ville jeg som selger synes ha vært helt supert. Om det er noen feil så er det både i selger og kjøpers interesse at det blir oppdaget. Alt annet kalles "hestehandel".

Dessuten kommer jo gjerne en hel familie å vil se om ikke "Gutta" er med, så antallet burde ikke skremme noen.

 

Gratulerer med salget av Tine III

Link to post
Share on other sites

Usedvanlig bra båt til en fornuftig pris...hva ligger skjult her? Er det manglende ytre vedlikeholdet uttrykk for at det også er mangler ved eks motorvedlikehold? Hva er grunnen til at en forhandler legger ut en båt (som en vil ha best mulig pris for) med et grisete ytre? Det kan vel ikke ligge så mange timer for kyndige folk å få en slik båt til å skinne litt? Underlige greier!

 

Og God Jul!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...