Jump to content

Prosjekt: Draco 1700st diesel

gangso

Recommended Posts

Jeg kjøpte en gang en bil med en motor som var litt vanskelig å forstå seg på (riktignok bensinmotor, menproblemet er mye det samme). Motoren startet lett, gikk fint på tomgang, men hadde enkelte små nøkk i jevn fart samt under motorbrems. Avgasstest ga også verdier som ingen skjønte seg på. Det viste seg at den ene kammen stod ett hakk feil (twincam maskin), Så snart jeg fikk rettet opp dette gikk den helt fint igjen. Men som sagt, den gikk fint på tomgang og sånn noenlunde ellers også selv med ett hakk. feil. Så ikke la deg lure av tomgangen, det kan likevel være feil. Jeg mistenker i så fall reimhjulet til kamakselen, ikke innsprøytningspumpa...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

no har eg faktisk fått motoren til og gå :D og no går den perfekt :D..

fikk prøvd meg ein tur. men har ikkje turteller, oljetrykk eller temp så tørte ikkje kjøyre så hardt.. men fikk noken og 20knop..

så må få tak i ny propell før eg kjøyre noke meir... kjem litt olje ut de røre på sida er de normalt?? og de kjem røyk ut der og heile tida skal de vere sån??

William Andrè

Heisan, flott ungdom som får det til... Har liggende en propell til et 280 agregat, må i båten for å finne dimensjon, den skal du få for frakta om kan bruke den. Sender en IM med navn og nr så kan vi snakkes, kan nok få sendt den til Stryn med en kompis så da klarer du kansje å hente den der? Dette har vært min reservepropell så jeg aner ikke status, har skifta motor og drev selv så da blir den bare liggende :-)

Intruder :sailing:

Heisan, flott ungdom som får det til... Har liggende en propell til et 280 agregat, må i båten for å finne dimensjon, den skal du få for frakta om kan bruke den. Sender en IM med navn og nr så kan vi snakkes, kan nok få sendt den til Stryn med en kompis så da klarer du kansje å hente den der? Dette har vært min reservepropell så jeg aner ikke status, har skifta motor og drev selv så da blir den bare liggende :-)

Intruder :sailing:

ja skal sende deg ein im. ;)

Det var jo flott :flag: fant du ut hva som var problemet?

ja. pappa hadde dreve og skrutt på ein "lufteskrue" som han kalte de.. men de var til noke anna. så bare sån tilfeldigvis så skrudde eg den enda lenger inn en ka han hadde gjort så vips gjekk den som ei kule :P

Det gjør ikke noe nei, bortsett fra at det blir en del søl io motorrommet samt oljelukt i båten! Så over tid bør du nok ordne dette.

ok. nei eg hadde ikkje tengt og kjøyre uten bare lurte :D

William Andrè

men folkens. prosjekte slutter ikkje her :P

har masse i gjenn og gjer. bli kvitt alle barnesjukdommane først på motor og så blir de oppgradering av båt utover..

de som skal gjerast.

- oljetrykk

- temp

- turteller

- teppe

- puter på sofa og suntopp

- rydde i de elektriske

- og sikkert meir :D

skal prøve fikse temp målaren i morga, og så må eg finne ein plass og sette oljetrykk føleren

William Andrè

hei.

va ute ein tur med båten i dag og der er noke tull med motoren..

motoren går fint og de er ingen ulyder eller noke men motoren spyr ut olje og røyk utav veivhusventilasjon røret. men de er bare ved 10-12knop

og oppover. mysta ca 3liter olje på ein tur på max 10min.

er de noke alvorlig eller :confused: :confused: :confused:

William Andrè

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...