Jump to content

Årets båtentusiast 2008: Hilmar II !


Ingar

Recommended Posts

Litt mer valgkamp.. :wink:

 

Hilmar II fortjener noen linjer, mener jeg.

 

Jeg møtte guttungen for et par år siden da han kom tøffende med sin vesle taubåt. På 15 års dagen fikk han VHF-serftikatet utstedt. Prosyderer mangler ikke her i gården. Jeg hørte han på K-77 under hevingen av havaristen som lå ved Fagerstrand. Han var sjømann god som noen der han diskuterte løsninger med oljelensefartøyene. Tror neppe de andre visste at det sto en 16-åring til rors på taubåten Gyltingen.

 

Mens onkelen hans var i syden på ferie dunken Crete Cement på en av øyene nord for Drøbak. Gyltingen som onkelen eier lå ved brygga uten mannskap. Hilmar og faren tok fri fra jobb og skole og reiste ut for å bidra med oljevern. Faren på dekk, Hilmar til rors. Gyltingen er nok ingen lett båt å hanskes med, med en propell og uten trøster forrut. Hilmar snodde seg inn mellom lenser og fisket opp og ned moringer til oljelensene. Godt jobbet av en 16-åringen.

 

Når han ikke bidrer på onklelens båt er han ute med egen taubåt på rundt 20 for med 8 hk. dselmotor ombord. Her kommer han trekkenes på egen lekter med kran og hjelper hyttefolket vår og høst med moringer.

 

Som faren sier: - Hilmar er sluppet tidlig til og gjør en voksen manns jobb ombord.

Gutten er teknisk kyndig og bidrar på BP med sin tekniske kunnsap i godt monn. Ikke er han redd for å dra ut i mørket hvis han vet at det står en fritidsbåt på grunn ved jetteen i Drøbaksundet heller.

 

Mange gode båtfolk er nominert ai denne tråden.

Hilmar II og Sleipner93 er mine favoritter. Jeg vil satse på ungdommen denne gangen.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Måtte den som fortjener å vinne vinne.

 

Vel, jeg vet jeg fortjener å vinne. Har fått mange mail, facebook, msn. Hilsner fra Bush, Obhama, Stoltenberg, Kofi Annan og Nytt på nytt redaksjonen.

 

Bare "bullshit" :lol:

 

Egentlig vil jeg si: Ta ikke det negative på forhånd. Vent til stemmene er talt. Det går som oftest bra.

 

Men det er lov til å være ivrig. :lol:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Om jeg forsto det korrekt så kan ikke de som drifter forumet se hvem som stemmer på hvem og i fjor så kom det plutselig litt for mange stemmer på Lano2 og dette løstes enkelt og greit med å diskvalifisere han , for det første så vet man ikke om de som eventuelt jukset stemte på Lano2 kanskje de stemte på andre også (det var vel uansett ikke de selv som jukset) ,

Måtte den som fortjener å vinne vinne.

hva skjedde egentlig da? hvordan kan noen få litt for mange stemmer, hvis ikke noen har stemt på ham.? var det det at det var for mange nykommere?? kan det ha vært fordi nykommerene sympatiserte ,mere med lano2 enn de andre? og at de stemt etter førsteinntrykket?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Egentlig vil jeg si: Ta ikke det negative på forhånd.

Du fortjener å vinne etter mine små regnestykker her :smiley: så det går nok veien skal du se , jeg tar ikke noe negativt på forskudd jeg kom bare til å tenke på i fjor når en haug med stemmer ble slettet uten at stemmegiverne fikk mulighet til å stemme om og dermed så ble det litt feil etter min mening , er bare opptatt av at den som får flest stemmer skal vinne. Ser man på en slik avstemningstråd så ser man et enormt antall visninger men veldig få stemmer så det er tydelig at en slik tråd skaper stor interesse og dermed er det sikkert en god del som kun leser forumet til vanlig som der kanskje faktisk registerer seg og stemmer på den de mener bør vinne , i fjor så ble det vistnok registrert fler nye medlemmer enn normalt under avstemningsperioden og da ble det muligens tatt som en mistanke om fusk selv om det ikke ble bevist så i min bok så ble det feil i fjor siden avstemningen ikke ble nullet ut og startet på nytt pågrunn av mistanke uten bevis. Det er leit og man kan jo spekulere rundt grunnen til det.

Link to post
Share on other sites

Mener du ikke gidd å ønske en korrekt avstemning eller

Jo da

 

hvorfor ikke det da? er det et følsomt tema for deg ?

Nei da , men trudde det var diskutert opp å ned så mange ganger at vi kansje skulle slippe det nå . Men for all del, ønsker dere å diskutere det så må dere jo få lov til det for min del . Tenkte kansje det var nok om det i fjor .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Bøkene er lukket, fjoråret er historie.

 

Enzo, du er en av de jeg mener har fortjent en staus som nominert. OK, valget ifjor var rart, men jeg regner med att Ingar har alt i orden for ett knall valg. Regner med att det blir så spennende att det blir reklamepause.

Tror det blir ett godt valg. :wink:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

 
Dette er en nominasjonstråd. Kommentarer vedrørende tidligere års avstemninger bes postet i forumet "Om baatplassen". Ytterligere diskusjoner om tidligere avstemninger i denne tråden vil bli slettet.

På vegne av Skipsraadet

rem. (formann)

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hilmar 2, Bitteliten og Skipper Worse

 

Ikke Skipper Worse, han har vunnet før og er dermed utelukket.

Ikke Bitteliten, han fortjener det, men han er sikkert stor nok til å overlate seieren til tidens yngste vinner:

 

Hilmar 2

 

(jeg skulle ønske jeg var like "tøff" når jeg var så ung)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Enzo, du er en av de jeg mener har fortjent en staus som nominert. OK

Tusen takk for at du mener det , altid hyggelig å høre at man er ønsket i en eller annen setting

valget ifjor var rart, men jeg regner med att Ingar har alt i orden for ett knall valg.

Enig , vi glemmer i fjor og Ingar har sikkert alt i skjønneste orden i årets prosess så vi snakker ikke mer om det , ville bare nevne saken :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Hmm... ser ut til at det hjelper godt på å bo i sentrale strøk.

Det blir ikke lett å stille opp mot de flotte skildringene av Hilmar 2 sin aktivitet.

Synd vi ikke har noen som kan skildre seilaren i full vigør som seilinstruktør. Hadde han drevet på i sentrale strøk er jeg sikker på at han hadde fått mye flott omtale og anerkjennelse av forbipasernde og iaktagende BP-medlemmer.

Noe å tenke på!

Link to post
Share on other sites

Synd vi ikke har noen som kan skildre seilaren i full vigør som seilinstruktør. Hadde han drevet på i sentrale strøk er jeg sikker på at han hadde fått mye flott omtale og anerkjennelse av forbipasernde og iaktagende BP-medlemmer.

Noe å tenke på!

Stavanger er vel ikke akkurat så veldig usentralt... :rolleyes: Er endel medlemmer derfra også.

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

Nominerer derfor Roaldbj og Bitteliten!

 

Helt enig at Roaldbj og Bitterliten bør nomineres denne gangen. Disse ga oss feriebilder og inspirasjon denne sommeren. Jeg selv ble inspirert av Bitterliten til å gå nedover svenskekysten og gjennom denne lille trange passasjen han hadde så mange fine bilder av. Dette gir inspirasjon og glede for oss som ikke kom dit.

 

Roaldbj har jo gitt oss mang en god opplevelse her på bp. Alle sine observasjoner, havna i dag. Havna i dag har jo vært veldig spennende å følge. Se på alt ha har observert. Mange gode spørsmål om hvorfor folk gjør som de gjør på en balansert måte. Sammtidig har også han gitt oss feriebilder fra hans ferie. Samt mange gode råd og vink.

 

Hilmar II er også en veldig bra kandidat. Syns bare at han ikke gir så mye glede til oss fritidsbåt brukere enn de som er nevt. Litt for mye yrkesrettet. 98% av bp bruker jo båten i sommermånedene.

 

Nominerer derfor Roaldbj og Bitterliten til årets båtentusiast

Link to post
Share on other sites

En båtentusiast er ivrig og entusiastisk båtmenneske jeg synes at vi burde satse på ungdommen

som viser pågangsmot og en stor sekk arbeidslyst ta et eksempel på Sleipner93

som får tak i en båt som 99% av oss hadde lagt på sthansbålet går i gang og kapper ned og bygger om.

Hilmar 2 som tøffer rundt i slepebåten sin er på borgen og gjør båtfolk til lags med og bistå med mange ting.

Dette er unge uformuede personer som står på og gjør det meste selv står på med mye mot og vilje.

Så Sleipner93 og Hilmar 2 står for meg som ekte entusiaster :flag::flag::sailing:

Link to post
Share on other sites

Da har vi fire flotte ungdommer som er på listen.

Som A-joda også skriver: Dette er unge uformuede personer som står på og gjør det meste selv står på med mye mot og vilje.

 

Hilmar 2

Seilaren

Sonata7

Sleipner93

 

 

Bør vel nesten satse på ungdommen iår vel , er kansje på tide :wink: Så Hilmar II ,er en klar kandidat fra meg .

 

Tine III

 

Det er på tide å satse på ungdommen! Antall innlegg eller alder betyr ingenting for hvem som er båtentusiast eller ikke! :santcheer1:

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...