Jump to content

Hortenstreffet 2009


Ribtjenester

Recommended Posts

Det er noen som husker,forresten gratulere med ny båt.

nikita

Hehe ikke stort jeg husker lengere nei , men husker godt slike som ikke dytter nedpå med batterivann men er like blide . Gleder oss til treffet alt , sees da .Ny båt ja ,takk for den .Øko mente det hadde vært ok med ei uke lengre påskeferie , så da har jeg vel handla noe riktig da :wink:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

god vår alle sammen etter et lengre dvale med mye jobbing lansering av ny bilmodell etc titter jeg igjen innom på båtplassen

vi tar vel en tur i år som i fjor som i forfjor etc samme båt samme kone og samme vennepar i sin båt som henger med

dvs Manito 2 voksne 1 ungmann og øsemor med øsefar på slep i sin båt dvs 2 båter

mvh

Torbjørn

Link to post
Share on other sites

Kan ikke se at du er meldt på på treffsiden.

Har du registrert deg der?

 

Link til påmelding

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

- som kjent for flere her på BP har jeg nå kjøpt kajakk og jeg kommer til å ta med denne.

 

Angrer du på kjøpet, skal den være premie? :smiley:

 

Mye mulig at jeg tar med grillmat, fruen og kommer med bilen. Det er vel noen av premiene som det allerede står mitt navn på tror jeg.

Redigert av Allan E (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Treffet er ikke der den båten ligger på bunn ,det er militært område . Husbåten er en forskningsbåt , som ligger der mye og har gjort det så lenge jeg kan huske . Så sånn var det :wink:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

- som kjent for flere her på BP har jeg nå kjøpt kajakk og jeg kommer til å ta med denne.

 

 

Var dette en advarsel eller oppfordring til "Hekksjø Generalene" :lol:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Og en masse premier til utloddning.

Vet man nå mer om hva som blir loddet ut? Lotteriet er selvsagt en gullrot for oss som synes lotteri er morsomt (uten å være spillegal).

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

gutter_baattur_1_mai_09_026.jpg

Da nærmer det seg fort mot båttreff i Horten , vraket er fjerna men som jeg sa så ligger ikke det der vi skal være . Men endelig er det blitt fjernet av HIP , så da er det bare å finne eier å sende regning som det sto i lokablekka .

 

Jeg er spent iår som jeg pleier , på hva HHV klarer å legge ut av brygger .Dette ser vi da Færder'n skal igang , så da veit vi jo mere om den saken . Jeg vil minne dere som har spesielle ønsker ang plass , det kan være pga 4 beinte eller småunger som vil ha det litt roligere tidlig på kvelden . Vi har jo når vi har vært på sykehusbrygga , spilt litt musikk å prøvd oss med litt bryggedans . Da kan det være greit å ha en plass litt ut på flytebrygga , det er jo ikke noe bråk i den forstand . Men kan jo være at noen vil ligge lengre ut og noen har hatt ønsker om å ligge sammen med andre båtmerker , det å sammle sammen å holde av mange plasser til at div båtmerker kan ligge sammen . Det trur jeg kan bli litt mye ball , det vi vil prøve i første omgang er . Få plass til alle , så kan vi se det ann litt utover .Skulle det være noen få båter som vil ligge sammen , kan dem sikkert flytte litt på seg når alle er på plass . Da ser vi jo hvordan dette drar i vei , regner med at vi får det meste i vater . Pleier jo å gå bra dette og folk trives på treff , dette ser vi jo da flere å fler kommer igjen år etter år .

 

Da håper vi at været er med oss , uten den vinden vi hadde litt av ifjor .Den gjorde jo så mange ikke kunne komme , selvom det var mange båter på plass . Vi ser fram til treff og det store lotteriet , også håper vi mange kommer . Det er aldrig for seint å melde seg på , men husk å send meg en IM om ønsker .Så skal vi gjøre det vi kan for å prøve å oppfylle alle , så langt det går da .

 

En ting til som dem fleste veit , vi som treffes oftere enn treff bruker KANAL 77 på VHF'n altid når vi er på sjøen . Detter er også TREFFKANALEN , som dere kaller opp Tine IV når dere annkommer treffet . Gjerne når dere begynner innseilingen inn Vealøsrenna inn mot indre havn , da har vi noen minutter på oss føre dere kommer inn .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

For oss som kommer sørfra, og aldri har vært i området før, finnes det noen kart med anbefalte ruter for innseiling mot område?

Litt usikker på hvordan finne frem, men det er vel kanskje ikke noe hokus pokus?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

For oss som kommer sørfra, og aldri har vært i området før, finnes det noen kart med anbefalte ruter for innseiling mot område?

Litt usikker på hvordan finne frem, men det er vel kanskje ikke noe hokus pokus?

Kan vel være at en kan legge ut et kart her , men som du sier så er det itno hokus pokus nei . Går bare forbi Horten , så kommer du til VEALØS . Vealøsrenna er da innseilinga til INDREHAVN i Horten , da du kommer inn renna og inn på indrehavn , så holder du bare til BB og runder rundt og utenfor det gammle skipsverftet .Om dem ikke flytter Narvik ( gammal marinebåt ) så ser du med en gang hvor du skal , det er som sagt bare å runde rundt verftet å gå så langt du kommer inn i bukta . Innerst i bukta , så står det merket på kartet over KANALEN .Dette er en kanal som folk med små båter kan kjøre igjennom ,treffet er jo da i innløpet til denne kanalen .Når du nærmer deg Vealøsrenna og indre havn,kan du jo bare bruke VHF'n så skal vi hjelpe deg inn . Eller send en IM så kan du få tlf nr mitt , detta fixer du glatt no problemo . Kjempe morro om du klarer å få til detta , så kunne vi chatta live og ikke online :wink:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Høres greit ut, men om noen har et track fra en garmin plotter eller noe, så kan jeg ta det opp i mapsource (med bluechart) på pc'en og se det live, og tegne inn på kartet så det er klart i tilfelle det begynner å mørkne når vi kommer frem :-)

Takk for info :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Her har jeg i hvert fall tegnet opp (for hånd) hvor du kan gå inn Vealøsrennen og videre inn til treffstedet.

 

treffsted.jpg . . . . treffoversikt.jpg

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det var lang tur for et treff, men jeg tror ikke du kommer til å angre på at du tar turen. Har vært på samtlige Horten-treff og storkost meg. Kanskje vi kan ta en prat om felles kjente i Landskronaveien på Skjetten? :smiley:

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi begynner ferien vår den fredagen, så dette blir vår ferie tur i år. Hadde ikke tatt det strekket kun for treff tror jeg, men nå har jeg en gullerot for å komme oss på langtur :-)

Vi drar etter jobb på fredagen, og ser hvor langt vi kommer på fredag, og tar resten på lørdagen om vær og vind tillater det. (håper og satser på det).

Etter treffet tusler vi sakte sørover igjen med stopp på div. steder vi har kjente underveis.

 

Ja, blir koselig å møte dere andre, og ikke minst slå en prat om felles kjente på skjetten :)

 

Muligens vi tar en svipptur til Strømstad for å bunkre litt og for å ha vært der ;)

En liten omvei på veien hjem, men men.. ;)

 

Gleder meg veldig til denne turen. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Og på Horten indre havn, inn til venstre like før treffstedet, kan en fylle autodiesel fra Statoil kortpumpe til kr. 7,69 (for 2 - 3 uker siden).

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...