Jump to content

Hortenstreffet 2009


Ribtjenester

Recommended Posts

baatplassen har blitt så stor (hadde nylig 896 innlegg på én dag) at den ikke kan drives basert på innsamlinger, donasjoner og vimpelsalg lenger.

Det ble derfor tidligere i år bestemt at fremtidig drift må være basert på reklameinntekter. Jeg trodde dette var kommunisert på en tydelig måte tidligere, men oppdaget nå at så ikke er tilfelle. Noe som er helt og holdent min egen skyld.

Ikke-kommersiell drift har vært en av grunnfilosofiene med forumet og denne beslutningen har sittet veldig langt inne. Regner med at alle forstår at det var helt umulig å forestille seg den utviklingen som har vært. Første overraskelse var når vi passerte 1000 innlegg, neste ved 1000 medlemmer. Nå har vi snart 700 000 innlegg og over 22 000 medlemmer.... Tidligere ble man skipper ved 200 innlegg.

Vet ikke når omleggingen vil skje, men det vil bli gjort på en måte som jeg håper det aller fleste vil synes er ok.

Har derfor informert treffkomiteen om at det må finnes en alternativ måte å bruke pengene fra treffet på.

Synes at det gjerne kan brukes til noe som kommer treffdeltagerne til nytte. RSSR og KNFB er vel også alternativer, men de har fått veldig mye reklame opp gjennom årene via bannere vi har på forsiden. Og det er Hortentreffet som har stått for et betydelig bidrag til driften og derved gitt bannerne økt verdi for disse organisasjonene. Dette er min personlige mening, men det er opp til treffkomiteen å avgjøre hva som skal skje.

Beklager at denne informasjonen kommer så sent.

Link to post
Share on other sites

Ingar - jeg vil råde deg til å informere grundig om denne endringen.
Ja, helt enig, men foreløpig er ingenting bestemt. Var bare nødt til å gi et forhåndsvarsel ifm treffet.

Eneste jeg vet er at det skal skje på en måte som et overveiende flertall av medlemmene synes er akseptabelt, ikke slik som dette.

Link to post
Share on other sites

Jeg er også enig med Astor :yesnod:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Tusen takk, er veldig hyggelig å høre at dere setter sånn pris på BP, men det er nok ingen mulighet for at vi kan ta imot penger til driften når det først er tatt beslutning om kommersiell drift. Bruk det som samles inn til noe sosialt ifm treffet, dere yter likevel et flott bidrag til det sosiale miljøet på forumet.

Har satt veldig stor pris på alt det sosiale som medlemmene har organisert, gitt et stort bidrag til gleden ved å drive BP. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det er klart du kan ta i mot overskuddet Ingar. Jeg ga gaver fra jobben til loddsalg med viten og vilje at pengene går til Baatplassen. Du kan se på det som en komersiell aktivitet.

 

Om du insisterer på å være sta og ikke ta i mot gaven så er min anbefaling at vi gir til Rednignsselskapet. Kanskje ett av redningskorpsene i Oslofjorden som drives av frivillige (det er vel 3 av dem tror jeg).

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg syns at overskuddet skal gå tilbake til baatplassen på en eller annen måte. Ikke redningsselskapet selv om de gjør en kjempegod jobb osv.

Kanskje pengene kunne brukes til å kjøpe reklameplass for baatplassen i båt magasiner eller lignende?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Jeg ga gaver fra jobben til loddsalg med viten og vilje at pengene går til Baatplassen.
Indirekte går det til BP iom at det styrker den sosiale delen, noe jeg anser for å være svært positivt. Arrangørene kan selvsagt også bruke forumet til å synliggjøre de som har sponset premiene.
Link to post
Share on other sites

Kansje Ingar kan fakturere oss for å holde treffet i Båtplassens navn. Som en slags royalty for bruk av Navnet og at vi kan annonsere treffet her på Båtplassen.no slik som det blir gjort?? :yesnod:

 

Om det mot formodning ikke skulle være noen som helst mulighet, (noe jeg tviler på) for at intektene på en eller annen måte kan tilfalle driften av Båtplassen.no, så slår jeg et slag for Redningsselskapet / Sjøredningskorpset i Tønsberg. Kansje med en liten mediasak for å markedsføre Båtplassen.no samtidig.

 

Per Harald

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Kansje Ingar kan fakturere oss for å holde treffet i Båtplassens navn.

Nja, skal man først se kommersielt på det er det heller omvendt, Hortentreffet burde fakturerer BP.. :wink:

 

Sorry Bitteliten, men jeg er overbevist om at den dyktige treffkomiteen finner en fin løsning på saken.

Link to post
Share on other sites

Jo da, Ingar kan ta imot pengene, og så kan han gi dem uavkortet til et godt formål som han selv velger fra år til år. Redningsselskapet eller Frelsesarmeeen er mitt forslag i så måte.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...