Jump to content

Hortenstreffet 2009


Ribtjenester

Recommended Posts

Ser ikke utelukkende lyst på at masse aniGIFs vil poppe opp på dette fantastiske forumet.
Kjenner jeg Ingar rett så blir det nok ikke det...

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Personlig ville jeg mye heller betalt en liten årskontingent for å slippe reklamegreier her.

Med 22000 medlemmer burde muligheten så absolutt være tilstede. F.eks. 200 kr - billig for den glede/nytte vi har av forumet.

Jeg er selvsagt klar over at alle ikke kommer til å betale, men fremdeles bør det kunne gi de nødvendige inntekter med god margin.

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Hei, og tilbake til TREFFET!

Håper ihvertfall vi kan gjennomføre et flott treff neste helg, og også de neste årene! :cheers: Vi har deltatt på alle hittil, og har storkost oss! :yesnod:

Så det er bare en ting å si; møt opp på/ved Sykehusbrygga, Horten indre havn fredag 19.06.09 til årets Østlandstreff for BP-medlemmer! :flag:

Hilsen Admiralinnen og Skipperen på "Ronja"

Link to post
Share on other sites

Ikke noe problem Ingar - jeg synes bare det er leit at du føler du ikke kan ta i mot en gave. Jeg er ikke enig med deg i den beslutningen :smiley: Kall det sponsing i stedet da vel - da blir det plutselig komersielt

Lag et lite banner selv hvor det står "Bårliv er dritgøy!" og kjøp reklameplass :-) Da er det reklame, at du velger å reklamere for båtlivet som sådan må jo være ditt valg? Jeg venter spent på hvordan man kan kjøpe reklameplass..

 

mvh

bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Vi nærmer oss Hortentreffet med stormskritt. Slik det meldes nå viser de lite vind, brukbar temeratur og sol på kvelden. Og det høres jo bra ut.

Vi går nedover på torsdag ettermiddag som vi har gjort de fire årene før til treffet. Denne gangen prøver vi å dorge etter makrell nedover. Varmrøkt makrell til kvelds er jo snaddermat for noen og enhver.

For oss er dette første skritt sørover på vår ferieuke. Vi gleder oss! :flag:

 

Vi ønsker oss en longsideplass og vil ta Hilmar II, Eilif I og Gylteskjær utenpå oss. (Vi har ikke ankervinsj i hekken.)

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei,

Været ser bra ut, formen til min gravide frue er også god, mini på snart 4 år gleder seg, tanken er full og pakkingen for ferien er i full gang..

Fredag _ca_ klokken 12 setter vi avgårde fra Kristiansand mot Horten. I dag tas siste mekking før ferien. :)

 

Vi kan gjerne ligge med platformen inn mot en flytebrygge, har anker i baugen. Alternativt longside.. (hvis det er mulig å ønske plassering hehe)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ja det nærmer seg fort nu , skal se hva dem tar opp av brygger utover uka der borte . Longsideplasser er det ikke mange av ,slik at dem som ha det har jeg fått IM om .Så får vi ta det derfra ettersom båtane annkommer , det er nok ikke plass longside til alle som vil / ønsker å ha det . Men det er noen som trenger det mer enn andre vil jeg tru , så da ser vi som sagt . Det ordner seg altid for snille gutter , ser ut som vi har fått en til å lage ny strømtavle til oss også .Da Horten Havnevesen ikke finner den dem laget sist ,regner med at det er ok å ha strøm på treffet. Men da snakker vi ladestrøm ,ellers kommer det til å bli fort mørkt og da sitter vi uten . Så om alle viser hensyn til dette og slår av varmtvannstanken osv , så går sikkert dette bra også .

Jeg regner med at jeg er på plass før noen andre kommer ,så da skal vi se hvor vi kan ligge osv . Fra torsdag til fredag er det jo ikke så nøye heller ,blir jo ikke så mange da .Men greit å få båtane på rett plass med en gang også kansje , så det blir i vater tvert :wink:

Men til dere som har sendt meg IM ang longsideplass , kansje dere kunne sende meg en IM nå . Så ser vi om jeg har samme liste , så kansje vi kan oppfylle alle ønsker .Eller om det har blitt noen forandringer på den ,nå som vi nærmer oss treff så hadde det vært greit å fått en slik dobbel sjekk .

 

Husk også å kalle opp på kanal 77 , når dere kommer inn på indrehavn.

Da har vi noen minutter på oss til å fixe plass , så går alt mye lettere .

 

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ja helgen kommer fort nå. Jeg har tatt fri på Fredag så turen går mot Horten Torsdag ettermiddag / kveld. Ligger gjerne med dregg akter og baug mot brygge. Kommer alene så om noen kan hjelpe til litt i baugen så er det fint.

Det var vist et ønske fra noen tidligere å samle Bavaria motorbåter, så de ligger samlet. Det hadde vært fint om dette kan ordnes. Tine IV, du er havnesjefen så vi retter oss etter anvisninger. :yesnod:

God tur til Horten alle sammen :flag:

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Det er mulig at Trudelutt må melde avbud. Fikk idag motorstopp og måtte taues hjem av redningsskøyta Odd Fellow II. Mistanken så langt går til fødepumpen for dieselen. Klarer jeg å få ut den gamle, reparert den eller skaffet ny innen treffet, kommer vi. Se egen tråd om problemet.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det var vist et ønske fra noen tidligere å samle Bavaria motorbåter, så de ligger samlet.

Klart det må ordnes om det går , å det bør vel det vel. Har ikke sett over lista hvor mange det er snakk om , men er det ikke bare 2-3 stykker da ? Må jo kunne få til det :yesnod:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vi prøver å komme på fredag ettermiddag, avspaserer noen timer fra jobben. Regner med at vi kan være fremme rundt 20.00.

Vi kan ligge med baugen inn, ingen problem. Kaller opp Tine IV når vi nærmer oss.

Kjempefint med ladestrøm, unga liker det best.

Nå gleder vi oss til å møte andre enn de faste for første gang. Har aldri reist på slikt treff uten resten av "gjengen"

Link to post
Share on other sites

Da er vi også meldt på , Har ikke vhf :blush: , så hvis noen har ett mobil nr .... :rolleyes:

Flott da gitt , flere folk mere morro sies det jo :wink:

Sendt deg en IM ang mob nr mitt jeg . Ikke at det er det hemligaste her på BP men .........

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...