Larss1 Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Benker/motorkasse ute Det jeg la til grunn var att jeg skulle ha muligheten til å komme lett tilgjengelig i motorrommet. I babor benk skulle jeg lage kjølebenk og i styrbord ett oppbevaringsrom. Sidene er laget i 11mm baderomsplater, da fikk jeg også di fine avrunede aluminiumslistene i hjørnene samtidig som de er robuste og tåler vann. Her er sideplata til tverrbenken bakerst Lager beslag i aluminium for å holde plata på plass, den er ikke skrudd fast i plata, bare tredd på plass slik att jeg lett kan ta den bort å komme lett til i motorrommet. BB benk, skal bli kjøleskap (dette var i fjor) SB Benk, her er også ett beslag, som ikke er skrudd fast i plata til motorrommet Benkene begynner ta form Lagde aluminiumsskinner som er festet i tverrbenken bak men ikke i sidebenkene Så må det lages benkeplater, disse er i 12mm kryssfiner Og lokk Benken bakerst delte jeg opp i 3 plater Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 er det retteste og peneste listinga jeg har sett Ja det var bra i fjor, men hadde ute båten ca 1 mnd i fjor på "motorprøving", da hadde jeg ikke grunnet dørkplatene under så den slo seg litt... har grunnet dem nå da Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 18.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 uffda - får håpe det går seg til Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Larss1 Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Her er BB sidepanel, Draco hanskerom, defrosteruttak og feteste Boss marinehøyttaler. De blå plexiglassene er nå lakkert sort De gammle hovedstrømsbryterne kontra det nye hovedstrømspanelet. Dette funker slik att startbatteriet alltid lades først derretter fritidsbatteriet. og kutter automatisk fra startbatteriet når ladingen slutter (man stopper motoren eller kobbler ut landstrømmen), slik er man altid sikret startstrøm. Her settes vannlinja med laser etter lakkeringen Prøvekjørte båten såvidt det var i fjor Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 18.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2010 Her er båten pr dags dato Forfra Siden Kabinen Byssa med wallas, innfelt flis for kaffekjele og vask Dør til toalett Hær har jeg laget bar/trappetrin, eller trappebar om du vil med plass til 4 flasker Under lokket har jeg laget plass til glass. Har kjøpt "marineglass som skal festes med strikk. På venstre side er det plass til 2 flasker og på høre side er det plass til f.eks plastglass. Fjernstyring til laderen/strømforsyning. Her kan jeg slå av/på strømmen fra laderen, slå på lys i LCD displayet, se status på laderen og spenningen på begge batteriene med en velger. Laderen er en kombinert lader/strømforsyning på 50 amp, holder i massevis! Lader start og forbruk seperat. Er montert på toalettet Innfelt spootlight i taket med dimmer Lampett på hver side fremme med dimmerne på siden, høyttalerne er polk marinesertifiserte høyttalere av beste sort. Stort oppbevaringsrom fremme, forsterker som driver subbene. Den brune plata er ilegsplata når man skal lage seng i kabinen. Putene for å lage seng er gjemt under her. Den ene er til bordet den andre til ilegsplata aktenfor bordet 2 stk Rockford fossgate subber, en i hver benk. Dyse fra defroster God plass i skapene til byssa Innfelt flis til kaffekjelen Byssa sett innenfra Sett innenfra og ut Bordet ute Dørken Førerposisjon, rattet skal pusses og lakkeres mahogny rødt Fothviler Hovedstrømspanel Kjøleskapet/benken Styring til kjøleren i kjølebenken Dashbordet Hekken, skjønnheten heter Julie, etter søskenbarnet mitt Fartsstriper og motorromsventiler Motoren AQAD41 med gangtid ca 1900 timer Godt isolerte benkeplater Bauen Fra siden Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 imponert! Sitér dette innlegget Link to post
Lodda Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Hvor er disse bildene tatt (ved kaia)... Nord-Solvær? Sleneset? Sitér dette innlegget http://www.helmar.no Link to post
Larss1 Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Hvor er disse bildene tatt (ved kaia)... Nord-Solvær? Sleneset? Betongkaiet vårt i Nord-Solvær Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 knall flott resultat, ble veldig bra med den sorte stripa på siden Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
jabh Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Kjempefin båt. Bra jobba Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Helmaks Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Larss1 Svart 19.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Takker Men er enda noe småting som gjennstår, båten ble noe bedre enn den var ja Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 19.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2010 Båten ser veldig bra ut. Sitér dette innlegget Link to post
AlfKristian Svart 20.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2010 Flott båt,fint arbeid.Håper å få en nærmere kikk når du kommer utover.Gi et pling da:) Hilsen Alf-Kristian i Træn. Sitér dette innlegget Link to post
Larss1 Svart 20.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2010 Flott båt,fint arbeid.Håper å få en nærmere kikk når du kommer utover.Gi et pling da:) Hilsen Alf-Kristian i Træn. Det skal jeg Alf Kristian, får vel invitere på en ankerdram Sitér dette innlegget Link to post
Jorg-1 Svart 20.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2010 Øh...hva slags båt er dette da??? Det pleier å stå DRACO i det lille feltet under vindskjærmen. Skal du ikke prøve et par sølvgrå merker i str 50 x 7 cm som limes direkte på med et premaskark (overføringsark gir lett montering). Kjemperesultat ble det Dan_K...du har vært savnet lenge i dette prosjektet...på BP.... God Draco sesong. Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Harry Heggdal Svart 1.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2014 Her er instrumentplata færdi kledd Simrad kartplotter, instrumenter og trimkontroll på plass Måtte lage nytt "frontpanel" til varsellampene Feller inn GPS antenna Der var den på plass, nesten usynlig.. Lager en plate som skal under rattet Og en solskjerm til intrumentene Sager ut hull til brytepaneler, lensekontrollpanel og 12v uttak Og får alt på plass: For å få ett solid feste til rattet lagde jeg en plate i aluminium jeg lakkerte hvit Alt prøves, instrumentpanel / dashbord nesten færdi. Hei, Dan_K! Har latt meg imponere og inspirere av det arbeidet du la ned i båten her, i 2008. Kjempeflott det du har fått til. Kunne tenkt meg å "kopiere" litt av det du har gjort. Er det treplate (kryssfinér?) trekt med skai du har brukt til instrumenpanel? Likte også godt rattet ditt. Kjøpte du dette i din "lokale" butikk eller på nettet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.